Seizoens prijzen uitlezen en gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike van den Hoek

Mike van den Hoek

27/05/2014 16:59:02
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik beheer een vakantiehuis verhuur website.
Op dit moment wordt er bij de verhuur een begindatum en een einddatum ingevoerd en aan de hand van die datums wordt het totale aantal dagen berekend.
Alleen nu moeten er seizoensprijzen weergegeven worden en moeten het aantal dagen worden berekend per seizoensprijs.
Dus stel iemand huurt een huis in de maand juni(voorseizoen) tot een datum in juli(hoogseizoen), dan moeten dus het aantal dagen in het voorseizoen berekend worden en het aantal dagen in het hoog seizoen.

Onderstaand de manier zoals ik het nu bereken.
______________

$startTimeStampNL = $_SESSION['checkin'];
$startTimeStamp = $startTimeStampNL;

$endTimeStampNL = $_SESSION['checkout'];
$endTimeStamp = $endTimeStampNL;


$datediff = $endTimeStamp - $startTimeStamp;
$numberDays = floor($datediff);
______________

Bij voorbaat dank!
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 08:36:01
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

27/05/2014 21:25:26
Quote Anchor link
Waarom maak je $startTimeStampNL aan en daarna ook nog eens $startTimeStamp? Uiteindelijk staat er dan in drie variabelen hetzelfde?!
Voor checkout hetzelfde.

Je zult moeten controleren in welke periode checkin en checkout valt en op basis daarvan controleren.
Varianten (denk ik):
beide voorseizoen
start voorseizoen, eind hoogseizoen
start hoogseizoen, eind hoogseizoen
Is er ook nog een naseizoen??
 
Mike van den Hoek

Mike van den Hoek

28/05/2014 11:51:38
Quote Anchor link
Ja klopt, dit komt omdat ik de code een keer heb aangepast van de vorige beheerder. Zat nogal haast achter.
Er zijn 3 seizoenen, voorseizoen (01-01 tot en met 30-06), hoogseizoen(01-07 tot en met 31-08) en naseizoen(01-09 tot en met 31-12).
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/05/2014 12:48:49
Quote Anchor link
Dus bedenk je de mogelijke scenario's en controleert aan welk scenario wordt voldaan.

Waar komen de prijzen vandaan? Hard-coded? Database?
 
Mike van den Hoek

Mike van den Hoek

28/05/2014 14:08:14
Quote Anchor link
De prijzen komen uit de database, alleen ik heb geen flauw idee hoe ik de dagen kan tellen die in een bepaald seizoen vallen.
 
Michael -

Michael -

28/05/2014 14:25:38
Quote Anchor link
Heb je hier of hier wat aan?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.