Select box Zoekfunctie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Mark H

Mark H

19/12/2011 15:30:26
Quote Anchor link
Beste PHPhulp,

Ik ben bezig met klein systeempje waar je aan de achterkant clubs kunt invoeren, bewerken en verwijderen. Dit werkt allemaal prima.
aan elke club wordt een ID, naam en land gegeven.

Nu wil ik aan de voorkant een soort zoekfunctie bouwen, waar je op land kan zoeken door middel van een Select box.

Het liefste zou ik willen dat alleen de landen worden weergegeven die gekoppeld zijn met een club, omdat het anders nutteloos is om te zoeken op een land waar geen club is. het zijn in totaal 240+- landen, dat zou anders een super lange lijst worden.

Ik heb nu in de database:

- Clubs
-- clubID
-- clubnaam
-- landID

- Landen
-- landID
-- landnaam

Er moet dus een Select box komen met een submit button, als er een post is moet de geposte waarde dus aan een query of iets dergelijks worden meegegeven. zodat de gegevens die voldoen aan de geposte waarde worden weergegeven. Dit heb ik geprobeerd maar ik kreeg alleen maar errors of geen content terug.

Weet iemand misschien hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Groetjes Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:04:34
 
Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

19/12/2011 15:31:57
Quote Anchor link
En wat heb je momenteel?
 
Mark H

Mark H

19/12/2011 15:48:26
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
if(is_array($_POST['land'])){
$clubb = $_POST['land'];
}

$query = 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID = '.$clubb.'';

$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    

$htmlrows = array();
$aantalrecords = mysql_num_rows($result);
for($nummer=1; $nummer<=$aantalrecords; $nummer++){
    $record = mysql_fetch_assoc($result);
    $htmlrows[] = '<tr><td><a href="index.php?action=show&id='.$record['clubID'].'">'.$record['clubnaam'].'</a></td>
               <td><a href="'.$record['clubwebsite'].'" target="_blank">Website</a></td>
               <td>'.$record['landnaam'].'</td></tr>';
}

$queryy = 'SELECT * FROM landen';
$resultt = mysql_query($queryy) or die(mysql_error());
$aantalrecordss = mysql_num_rows($resultt);

$genre = array();    

    for($nummer=1; $nummer<=$aantalrecordss; $nummer++){
        $recordd = mysql_fetch_assoc($resultt);
        $genre[] = '
<option name="land" value="'.$recordd['landID'].'">'.$recordd['landnaam'].'</option> <br />
        ';
    }
    
$content = '<form id="frm1" name="frm1" method="post" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
                <table>
                <tr>
                <td><span>Choose a Genre:</span><br />
                
                <select name="land">
                '.implode('', $genre).'
                </select>
                <td/>
                </tr>
                </table>
                <input type="submit" value="Search">
                </form>';
            
  if(isset($_POST['land'])){
      
            $content .= '<br /><table class="toponiemen"> <tr>
                <td><b>Club Name</b></td>
                <td><b>Website</b></td>
                <td><b>Country</b></td>
                </tr>'.implode('', $htmlrows).'</table>';
}


Toevoeging op 19/12/2011 16:16:37:

Volgens mij is het enige probleem dat mijn query verkeerd is opgebouwd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
if(is_array($_POST['land'])){
$clubb = $_POST['land'];
}

$query = 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID = '.$clubb.'';


Want als ik ipv die $clubb in de query een nummer zet, dan werkt het wel..
De $clubb wordt niet gevuld denk ik dan, maar hoe kan ik hem wel gevuld krijgen zodat de waarde wel wordt neergezet in de query?
Gewijzigd op 19/12/2011 15:57:04 door Mark H
 
Jonathan de Vries

Jonathan de Vries

19/12/2011 16:37:07
Quote Anchor link
Is $_POST['land'] wel een array (regel 1 t/m 3), normaal gesproken is $_POST alleen de array met op elke name waarde de gegevens die je wilt ophalen.. dus zou $clubb = $_POST['land']; voldoende moeten zijn.

Daarbuiten moet je ook goed kijken naar SQL injectie, gebruik op zijn minst nog mysql_real_escape_string().
Gewijzigd op 19/12/2011 16:42:44 door Jonathan de Vries
 
Mark H

Mark H

19/12/2011 16:43:48
Quote Anchor link
Klopt dat zag ik ook al, heb het veranderd in isset ipv is_array.
het probleem zit zich in de SQL,

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$query = 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID = '.$clubb.'';


Hoe krijg ik nu die geposte waarde achter ingevuld waar nu '.$clubb.' staat.
dat is het enige probleem wat ik heb denk ik. klinkt heel simpel maar wat ik ook doe het lukt me niet.
Ja de mysql_real_escape_string() voeg ik later nog toe.
 
Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

19/12/2011 16:59:17
Quote Anchor link
wat staat er momenteel in $clubb?
Die is waarschijnlijk gewoon leeg.

Probeer anders eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID IN '.$clubb;
?>
 
- SanThe -

- SanThe -

19/12/2011 17:06:10
Quote Anchor link
Horen hier ook geen haakjes bij?
WHERE clubs.landID IN ' . $clubb;
==>
WHERE clubs.landID IN(' . $clubb. ')';
 
Mark H

Mark H

20/12/2011 10:47:24
Quote Anchor link
$clubb is niet leeg, want ik heb even een print gemaakt van die $clubb en die print gewoon het ID van een land wat gepost wordt.

ik heb dit geprobeerd:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID IN(' . $clubb. ')';
?>

Zonder resultaat.
Maar als ik een willekeurig nummer invul (ID van een land) dan worden wel de waardes van dit land gepost.. (zie onderstaande code)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID IN(81)';
?>


Zover ik zie klopt de query nu toch 100% of heb dit fout?
 
Kitty N

kitty N

20/12/2011 11:18:00
Quote Anchor link
Om te zien of er ook echt een id mee gestuurd word in de query kun je even een echo plaatsen na je query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID = landen.landID WHERE clubs.landID IN(' . $clubb . ')';
echo 'De uitgevoerde query is: ' . $query . '<br /><br />';
?>
Gewijzigd op 20/12/2011 11:20:20 door kitty N
 
Mark H

Mark H

20/12/2011 11:26:58
Quote Anchor link
Dit heb ik gedaan en er stond in dat de $clubb leeg is.
maar ik denk dat ik het opgelost heb met het volgende:
Eerst had ik de accolade direct gesloten na het vullen van de $clubb, oftewel daarbuiten zou hij leeg zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(isset($_POST['land'])){
$clubb = $_POST['land'];
}

// EN HIER DE QUERY ETC
?>


Nu heb ik de accolade onder alle query tekst etc gezet en zo te zien doet hij het nu wel. Dankjewel iedereen voor het helpen!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
if(isset($_POST['land'])){
$clubb = $_POST['land'];

$query = 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID = landen.landID WHERE clubs.landID IN('.$clubb.')';


$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    

$htmlrows = array();
$aantalrecords = mysql_num_rows($result);
for($nummer=1; $nummer<=$aantalrecords; $nummer++){
    
    $record = mysql_fetch_assoc($result);
    $htmlrows[] = '
        
                <tr>  
                <td><a href="index.php?action=show&id='
.$record['clubID'].'">'.$record['clubnaam'].'</a></td>
                <td><a href="'
.$record['clubwebsite'].'" target="_blank">Website</a></td>
                <td>'
.$record['landnaam'].'</td>
                </tr>
        
    '
;
}
}

?>
 
- SanThe -

- SanThe -

20/12/2011 11:29:49
Quote Anchor link
Denk ook aan de veiligheid.
Bovenstaand is NIET veilig.
Zie mysql_real_escape_string().
 
Mark H

Mark H

20/12/2011 11:34:36
Quote Anchor link
Dankjewel voor de tip Santhe dat was ik nog vergeten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$clubb
= mysql_real_escape_string($_POST['land']);
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.