select option niet goed weergegeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niek van Milligen

Niek van Milligen

24/12/2009 13:41:00
Quote Anchor link
Ha phpers,

Hieronder een script, wat volgens mij goed zou moeten werken, maar hij pakt hem niet goed. Weet iemand waar dat aan kan liggen?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
            echo '<form name="formprio"><select name="selectprio">';
            for($i=0;$i<$aantal;$i++){
                if($prio[$i]==$priotekst){
                    echo '<option value="' . $prio[$i] . ' selected>' . $prio[$i] . '</option>';
                }

                else{
                    echo '<option value="' . $prio[$i] . '">' . $prio[$i] . '</option>';
                }
            }

            echo "</select></form>";

?>


Er staan 3 items in mijn database, geordend door prio vanaf 1 omhoog. Hij geeft wel bij ieder item een select box weer, maar hij selecteert niet juist.
Bij prio 1 is 2 geselecteerd (en ontbreekt 1 in de lijst)
Bij prio 2 is 1 geselecteerd (en ontbreekt 2 in de lijst)
Bij prio 3 is 1 geselecteerd (en ontbreekt 3 in de lijst, maar daar is een lege plek)
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 01:47:47
 
Niek van Milligen

Niek van Milligen

24/12/2009 13:47:00
Quote Anchor link
Het is al opgelost. Het was een hele stomme fout (en dan nog je te pleures zoeken :S).
iig bedankt als je gekeken hebt.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/12/2009 13:50:00
Quote Anchor link
Je mist een dubbele quote in regel 5.
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

24/12/2009 14:01:00
Quote Anchor link
btw,
ik heb ff naar je script gekeken. Maar je kan er niets uithalen,
Ik zie nergens een verwijzing naar $prio (wat is dat, van waar komt dat, hoe roep je het aan, ..?). Idem met $priotekst..

Je zet er wel wat uitleg bij, maar een stukje script waar dit allemaal instaat kan nooit kwaad als je wil geholpen worden.

Ik heb vroeger ook wel zo van die dingen gedaan, maar als je wil geholpen worden, is het best da je zoveel mogelijk bruikbare informatie geeft..

Dit is enkel als tip bedoelt hé ;D

mvg kasper
 
Niek van Milligen

Niek van Milligen

24/12/2009 14:14:00
Quote Anchor link
Weet ik, maar die variabelen had ik allemaal getest dus die deden het allemaal. Gewoon even gekeken met een echo of ze het deden, maar dat klopte, dus daar lag het sowieso niet aan.
@SanThe: klopt, dat was het ook...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.