selecteren timefield alleen minuten en uren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John van der Linden

John van der Linden

11/08/2010 17:55:49
Quote Anchor link
Hoi,

Tot op heden maakte ik gebruik van een normale query op een timefield (00:00:00)
Vervolgens zorgde ik met strotime een juiste weergaven van alleen de uren en minuten.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$tf1mandagn = date('H:i', strtotime($row['tf1']));


Nu blijkt deze code(variabel) op sommige servers spontaan een waarde terug te geven zonder dat er wat in de database staan, namelijk 01:00

Vervelend dus, en krijg er niet precies mijn vinger achter. Nu schijnt je ook het resultaat van alleen uren en minuten via de mysql query te krijgen...maar krijg het niet voor elkaar....

Dit is wat ik nu heb :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql ="SELECT str_to_date('tf1','%H:%i') FROM {$table} WHERE dag ='mandag' AND uke = {$uke} AND member_id = {$memberid}";


Waar gaat het nu mis ?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 17:24:00
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2010 17:58:42
Quote Anchor link
Gebruik DATE_FORMAT():

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
SELECT DATE_FORMAT(tf1, '%H:%i') AS formatted_time
FROM tabelnaam


Overigens moet je vermoed ik ook nog even goed naar je datamodel kijken. Een kolom genaamd 'dag' doet vermoeden dat je datums verkapt aan het opslaan bent. Je zou hier dan eigen gewoon een DATETIME veld voor moeten gebruiken, waarin je de datum en tde tijd opslaat. Bij het uitlezen kun je vervolgens wel bepalen welke dag, uur, week, jaar of minuut het betreft :-)
Gewijzigd op 11/08/2010 18:00:35 door Joren de Wit
 

11/08/2010 18:36:45
Quote Anchor link
Offtopic:
Blanche PHP op 11/08/2010 17:58:42:
Overigens moet je vermoed ik ook nog even goed naar je datamodel kijken. Een kolom genaamd 'dag' doet vermoeden dat je datums verkapt aan het opslaan bent. Je zou hier dan eigen gewoon een DATETIME veld voor moeten gebruiken, waarin je de datum en tde tijd opslaat. Bij het uitlezen kun je vervolgens wel bepalen welke dag, uur, week, jaar of minuut het betreft :-)

Dat heb ik hem al eens vaker verteld...
 
John van der Linden

John van der Linden

11/08/2010 19:44:58
Quote Anchor link
ja, bedankt !!! Werkt beter zo..

ter info : ik heb de namen van mijn dagen in een appart tekstveld staan ivm een Japanse naamgeving...datum en tijd staan in een tijd en datumveld
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2010 19:49:07
Quote Anchor link
John van der Linden op 11/08/2010 19:44:58:
ter info : ik heb de namen van mijn dagen in een appart tekstveld staan ivm een Japanse naamgeving...datum en tijd staan in een tijd en datumveld

In een goed genormaliseerd datamodel horen die namen dan nog niet in die tabel thuis. Als je de Japanse namen wilt opslaan, kun je daar prima een aparte tabel voor maken, maar je gaat niet bij ieder record de japanse dagnaam opslaan...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.