Sensoor ontvangen en sturen naar site..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

05/02/2008 23:15:00
Quote Anchor link
Hoi iedereen,

ik surfde een beetje op internet en zag dit topic staan, wat heel erg interesant leek naar mijn mening.
http://bwired.nl/Gas.asp

op dat site wordt alles zeg maar geregistreerd door een aantal sensoren in zijn huis en worden elke 10 minuten of zo dacht ik geupdate.. best wel chill

Quote:
Real-time Gas Monitoring. The meter from the gas company has on the last digit a small reflecting part of 3 by 3 millimeter. This reflecting surface is located in the middle of the digit six, so every time the digit six comes around we have used 0.010 m³ Gas. I used a CNY70 light reflecting sensor to measure every time the six comes around (thanks to Heino Peters). The CNY70 is connected to the Dallas One Wire Counter (TAI8585) who collects all the counts. Again the same Visual Basic program reads all the data from the Dallas One Wire Devices and writes the data to a SQL Server!


maar nu heb ik een vraagje, kan ik een eigen lampje maken of zo?
dat ik zeg maar stroom kan geven via mijn usb poort en weer kan laten stoppen :)

lijkt me wel vet als het kan lukken.. (dan kan ik namelijk een moter inpluggen, en mijn camera laten draaien via mijn site)

heeft iemand misschien een tutorial of een goed programma hiervoor??

Met Vriendelijk Groeten,
Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:58:23
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

05/02/2008 23:31:00
Quote Anchor link
Mijn collega heeft vandaag iets tofs gemaakt, we kunnen nu via het (draadloze) netwerk of internet op onze telefoons/laptop de deur openen via een eenvoudig PHP script :)
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

05/02/2008 23:35:00
Quote Anchor link
via je telefoon.. VET :P

ik had ook een programma gemaakt om mijn computer te besturen alleen werd dat na een tijdje staan..
want je kan niet zo veel ermee :S ik had een paar functies als computer uitschakkelen, muis overnemen, typen, screenshot maken, meekijke met scherm, piepje sturen, alert sturen, site openen, enz.. ik had nog een paar waar ik op dit moment niet op kom..

maar ik kon gwn makkelijk met mijn mobiel mijn computer besturen

maar @Arjan hoe heeft je collega dat in elkaar gezet? dat wil ik wel wete ^^.. ben benieuwd :P

Edit: kort gezegd alles binnen de computer kan ik wel besturen maar dingen buiten de computer niet :S
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 
Wouter K

Wouter K

06/02/2008 00:20:00
Quote Anchor link
Ik doe richting elektro technieken :)
en zelf een baby weet dit. Wanneer je een USB-Klem in plugt heeft hij stroom.
Nu kan je een schakelaar bouwen op dat kabeltje. Is denk ik heus niet zo moeilijk ;).
En vanaf de schakelaar ga je naar de lamp goh simpel toch ?.

Maar wat wil je precies doen ?
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/02/2008 05:47:00
Quote Anchor link
@Wouter,
Ik heb zelf een broer die elektro techniek heb gedaan,
Maar dat soort dingen zijn niet altijd even makkelijk.
Jij gaat mij niet vertellen, dat jij met een gewone huis tuin en kuiken soldeer ding apperaat een USB sticky even een schakelaartje tussen solderen.
En je wil overigens ook geen snoer aan je usb stick hebben, toch?
Want bij jou zit er dus een aantal meter draad aan je usb, die dan weer naar je lamp gaat.
Je zal waarschijnlijk een prorammatje moeten schrijven, wat de stroom toevoer ergens naar toe kan veranderen.
Ik weet wel dat wij vroeger op school een draadloos kastje hadden.
En als je dan iets intypte in de computer, dan ging dat naar dat kastje, en dan zette dat kastje weer de stroom uit.
Maar dat kastje was gewoon een mini computer met een kleine router erin.
Want we konden hem ook via het internet bedienen.
Dus er zijn wel speciale dingen voor,.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

06/02/2008 10:06:00
Quote Anchor link
Een camera die je via een motertje kan/wil besturen kan je ook gewoon in de winkel kopen.

Maar ja, Bwired is wel vet cool.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

06/02/2008 16:59:00
Quote Anchor link
okee ik weet natuurlijk dat het meteen elektriciteit geeft wanneer je een usb kabel in stopt.. maar de schakelaar is de probleem

hoe maak ik een schakelaar om het aan te zette? want als ik het in zou pluggen zou mijn motertje eeuwig rond draaien tot dat mijn computer uit gaat..

maar ik wil het besturen via de computer als het kan :P

ik heb wel een snoer van een usb.. met een aantal uiteinden van draden
ik kan eventueel checke of er elektriciteit er door heen gaat. maar verder kom ik niet.

@nico weet je misschien hoe zo'n energie toevoer programma heet?

lijkt me wel vet als het werkt...
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

06/02/2008 17:45:00
Quote Anchor link
Het kan wel.. Je kan doormiddel van wat zelf geschreven programma's of kant-en-klare een lampje aan en uit schakelen maar hou het dan wel maar bij een led-lampje.. Lamp van 100W die zie je niet branden hoor;)

Maar het kan dus wel zoals ik al zij.. op print-plaatje een relais zetten en dan een voedent draadje wat je programma dan aanstuurt op A1 zetten en "nul" draadje op A2 en dan kan je met andere contacten grotere stromen "extern" schakelen;)

Google wilt je vast wel helpen:)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

06/02/2008 17:53:00
Quote Anchor link
Quote:
Maar het kan dus wel zoals ik al zij.. op print-plaatje een relais zetten en dan een voedent draadje wat je programma dan aanstuurt op A1 zetten en "nul" draadje op A2 en dan kan je met andere contacten grotere stromen "extern" schakelen;)


Aha, hoe kon ik daar niet op komen -_-' :P

ik wil google wel gebruiken als jij de zoekterm voor me bedenkt :P
ik weet echt niet wat ik zou moeten zoeken? ik weet niet eens hoe dit ding heet :S
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

06/02/2008 18:17:00
Quote Anchor link
Dat weet ik ook niet meer zo 1, 2, 3 maar heb wel eens zo een bouw-pakketje gezien die je bij conrad of andere kleine elektronica-winkel kan kopen:)
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

06/02/2008 18:57:00
Quote Anchor link
even bij conrad kijke ^^..

deze gevonden tot nu toe :P
http://www.i-hacked.com/content/view/185/42/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

06/02/2008 19:21:00
Quote Anchor link
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/34

Niet wat je wilt maar wel nuttige website en informatie. En maybe leuk om mee te beginnen?
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

06/02/2008 20:07:00
Quote Anchor link
ziet er wel vet uit, alleen jammer dat ik dat nooit op mijn laptop kan pluggen :S
nieuwe laptops hebbe dat soort poorten niet meer ofzow :S

ik heb de Acer Aspire Gemstone. wel eeen mooi design vind ik zelf ^^
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

07/02/2008 21:11:00
Quote Anchor link
bumpie.. :) iemand nog meer links aan te bieden?
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

19/02/2008 20:33:00
Quote Anchor link
bump deze ook meteen dan..

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=ussw9KvjwMw&NR=1

daar zie je een basic..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

23/02/2008 13:21:00
Quote Anchor link
hmm volgens mij heb ik een chip hiervoor nodig :S

Quote:
Met USB is veel meer mogelijk dan met een parallelle poort of seriële poort terwijl er minder draden worden gebruikt. Dit wordt mogelijk gemaakt door het USB-protocol.

Een USB-verbinding bestaat uit vier aders:

* Voeding (5 volt)
* Aarde
* tweemaal Data (D- en D+)

De twee data-aders worden als 'twisted pair' gebruikt om differentieel data te versturen: bij een '0' wordt de spanning op de D- pin hoger gemaakt dan de spanning op de D+ pin, en voor een '1' wordt de spanning op de D- pin lager gemaakt dan de spanning op de D+ pin. Voor low speed en high speed moet de zender zorgen voor een spanning van minstens 2,5 volt tussen de D- en D+ pinnen, terwijl voor full speed de zender moet zorgen voor een stroom van 17,8 mA.

Deze bus wordt gebruikt om datapakketjes over te sturen, niet alleen voor de daadwerkelijke dataoverdracht, maar ook voor besturingsinformatie. De host is de baas over de bus en neemt het initiatief voor alle dataoverdracht.
(edit we handig bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus)

de cmputer moet als eerst weten welke usb-poort ik gebruik en als tweede moet het ook nog ontvangen wordn :S lastig zonder een chip, misschien weet iemand een systeem waardoor je geen chip nodig hebt :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.