[SEO] landingpage opnemen in site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wim E

Wim E

15/09/2010 00:23:48
Quote Anchor link
Beste gebruikers,

Inmiddels heb ik redelijk wat SEO boeken gelezen maar begon ik vandaag wel aan mijzelf te twijfelen.
Wanneer ik een website heb, kun je om je site beter vindbaar te maken, gebruik maken van landingspages. (Voor de mensen die niet weten wat landingspages zijn wiki)
Echter wat is beter voor de vindbaarheid? Een landingspage opnemen in je website structuur of zorgen dat landingpage enkel binnenhaalt en niet opgenomen zit in de menustructuur?

(ter verduidelijking voor niet opgenomen in menustructuur: landingpage wel opgenomen in sitemap.xml, maar niet via www.domein.nl in site terug te vinden. Echter wanneer je zoekt komt pagina met geoptimaliseerde tekst voor tag naar boven)

Graag hoor ik van jullie:)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:57:11
 
B a s
Beheerder

B a s

15/09/2010 00:46:24
Quote Anchor link
Je moet jezelf afvragen of het relevant is voor de bezoeker om nogmaals die pagina te willen bekijken.

Wat bevat je landingspagina, waar gaat het over? Wat voor extra informatie wordt er getoond en hoe staat dit in verhouding met de rest van de site? Soms richt je je op een speciale actie waarvoor een landingspagina handig is. Soms zijn deze acties alleen bedoeld als je daar terecht komt via een speciale link.

Het hangt er dus helemaal van af waarvoor je landingspagina bedoeld is.
Gewijzigd op 15/09/2010 00:49:51 door B a s
 
Wim E

Wim E

15/09/2010 15:29:14
Quote Anchor link
Nou stel:

Ik ben verkoper van parketvloeren. Ik wil graag goed gevonden worden op verschillende houtsoorten.
Voor iedere houtsoort maak je een pagina aan. Is deze dan het meest geschikt voor in de site of erbuiten.
Hoedan ook zijn de pagina's zodanig geoptimaliseerd dat deze puur gericht zijn op dat ene zoekwoord.

Graag hoor ik meer reacties:)
 
Johan Dam

Johan Dam

15/09/2010 16:20:11
Quote Anchor link
Het is beter om het wel mee te nemen in je structuur en niet alleen op de keywords richten maar ook op mensen.

Google is gek op links, dus je wilt dat mensen naar je site linken en als je gebruik maakt van landingspagina's wil je dat ze daar naartoe linken. Dus wil je er zoveel mogelijk mensen heen sturen,

Door de pagina niet in je structuur op te nemen sluit je al meteen 1 deur voor mensen om naar je site te komen. Google heeft hier weinig last van maar de bezoekers die de link eventueel in hun blog (of wat dan ook) willen noemen komen er niet zo makkelijk meer.

Natural SEO is vaak het beste, gericht op mensen met oog op search engines, ipv andersom.

Verder geld heel veel testen, maak 2 simpele sites, pas de ene methode op de eerste site toe en de andere methode op de tweede site en kijk welke het het beste gevonden word.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.