Server maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Soccertime website

soccertime website

08/02/2016 20:56:37
Quote Anchor link
Ik wil graag een eigen server hebben waarmee ik online kan hosten weet iemand wat ik hier allemaal voor nodig heb

voor de duidelijkheid ik wil dus zelf een server thuis hebben maar weet niet echt wat ik nodig heb en hoe ik dit het beste kan aanpakken
Gewijzigd op 08/02/2016 21:01:03 door Soccertime website
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:20:03
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

08/02/2016 21:02:47
Quote Anchor link
ik zou beginnen met een goede firewall(hardware), waarbij je goed kan bepalen wat voor data er doorheen mag enz.
Apache server installeren is zeer makkelijk, en je poort forwarden naar de computer/server.
Gewijzigd op 08/02/2016 21:03:41 door Dennis WhoCares
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

08/02/2016 21:15:15
Quote Anchor link
Ik zou eerst eens beginnen met echt inlezen in wat erbij komt kijken. En natuurlijk of je ISP het wel toestaat. Een goede firewall/router begint met hardware, maar ook de software is van belang. pfSense bijvoorbeeld is een prima firewall distributie, die je op eenvoudige hardware kan installeren. Daarna volgen dingen als OS keuze, hardware keuze etc. Mijn advies echter: doe dit niet thuis, zeker niet als je net begint. Huur gewoon een goedkope VPS om mee te stoeien.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

08/02/2016 21:23:51
Quote Anchor link
ik advieseer ten alle tijden een hardware firewall, software firewall heb je weinig aan, als je je netwerk open zet voor de rest van de wereld ;-) zodat je pas achter je firewall je eigen thuisnetwerk opbouw. (komt ook een hoop kennis bij kijken uiteraard)

OS keuze is puur wat de gebruiker zelf makkelijk vind, tegenwoordig kun je op alle O/S's een webserver draaien, ik draai zelfs webserver op m'n iPhone wanneer nodig :D
Hardware, ligt ook aan OS als je gewoon simpel linux draai zoals CentOS heb je niet heel boeiende hardware nodig, slechts 1-4gb ram, beetje processor en wat opslag kom je al een heel eind, ligt er weer aan wat de gebruiker van plan is, moeilijke lange berekeningen enz.
Dan is ook weer de vraag of de hoster zijn internet wel voldoende is. (WAN en LAN)

Maar idd wat Ben zegt, een VPS kun je al hebben vanaf 1,50 p maand ;-)
Gewijzigd op 08/02/2016 21:25:14 door Dennis WhoCares
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/02/2016 21:37:03
Quote Anchor link
Als je er aan gaat beginnen, verdiep je er eens in wat de capaciteit van je verbinding is. Als dit een traag lijntje is, dan zit je site na op een gegeven moment al behoorlijk vast, en raakt jouw internet thuis ook zwaar de dupe.

Ikzelf zou liever een VPS nemen.
 
John D

John D

09/02/2016 13:55:03
Quote Anchor link
Een server thuis kan heel makkelijk en is prima om te starten en te leren, ik neem aan dat je toch niet meteen top commercieel gaat. Neem een oude pc en zet daar CentOS linux op. Je eigen router is op zich al een aardige firewall. Zet je om te beginnen alleen port 80 open naar binnen. Ik heb dat draaiende met 3 eigen sites en een test/ontwikkelsite. Het geheel draait op een raspberry met Debian Linux. Uitstekend om te leren en het kost je vrijwel niets als je een oude peecee inzet. Ter info mijn verbinding is een Ziggo 150Mbit/15Mbit cable met een gemiddelde prestatie van 120/12. De 'hardware' firewall (die overigens ook software bevat) die Dennis adviseert is wel leuk maar duur. Een goed geconfigureerde IPtables kan geweldig goed beveiligen.
Gewijzigd op 09/02/2016 14:11:30 door John D
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2016 14:11:40
Quote Anchor link
Zucht. Zoals je ziet wil hij daadwerkelijk iets hosten. Dan ga je niet met pleisters en ducktape een server bouwen, dan zul je toch echt iets meer moeten doen. Ontwikkelservers e.d. kun je prima thuis doen, maar bij "productie" komt veel meer kijken. Dat doe je gewoon niet thuis, dan huur je gewoon een VPS. Ter info Ziggo staat het hebben van thuisservers in principe niet toe.
 
- SanThe -

- SanThe -

09/02/2016 14:15:50
Quote Anchor link
Ik ben het helemaal met John D eens.
 
John D

John D

09/02/2016 14:25:50
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 09/02/2016 14:11:40:
Zucht. Dan ga je niet met pleisters en ducktape een server bouwen, dan zul je toch echt iets meer moeten doen.
Jammer dat een advies zo afgebrand moet worden. Een goed ingerichte CentOS server is zeer zeker geen ducktape en pleisters!! maar wel een mooi leerobject om door te groeien naar een VPS. Je leest kennelijk nooit hier over de moeite die men heeft om met een server en/of vps om te leren gaan en om die goed in te richten en dicht te spijkeren. Alleen leren omgaan met ssh en putty bijvoorbeeld is voor velen al een enorme drempel waardoor men onmiddelijk al op zoek moet naar grafische hulpmiddelen die ook weer op apache moeten draaien zoals phpadmin, webadmin, plesk etc.
Gewijzigd op 09/02/2016 14:27:05 door John D
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2016 14:33:25
Quote Anchor link
Nee, ik bedoel met pleisters het inzetten van oude zooi als server die voor productiedoeleinden is. Zie TS. Een eigen server voor thuis is een leuk leerobject, dat kun je zelfs in virtualbox doen. Maar dat was de vraag niet. De vraag was om iets online te hosten. En dat doe je niet met raspi's of oude pc's. Daar knutsel je mee voor jezelf.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.