Server overbelast -> Error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

17/09/2010 19:14:10
Quote Anchor link
Beste,

Ik zoek een PHP script wat kijkt hoeveel mensen mijn site bekijken en bij een bepaald aantal een error bericht geeft; je kan dan geen enkele pagina meer bezoeken en alleen dat bericht zien, tot het minder druk is. Bestaat dit?

Groetjes,
Jurrian
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 02:49:16
 

17/09/2010 19:36:38
Quote Anchor link
Waarom zou je je gebruikers tegen werken? Je wilt juist zoveel mogelijk gebruikers trekken...
 
Mitchel V

Mitchel V

17/09/2010 19:38:24
Quote Anchor link
misschien wilt hij als of doen dat er zo veel gebruikers op zitten dat de server het niet houdt terwijl dat niet zo is? :P
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/09/2010 19:42:28
Quote Anchor link
Of hij heeft een nieuwssite en verwacht een nieuwe 9/11 ;)
Ik vraag me af of je zoiets met PHP kan, of beter nog zou willen. Denk dat je beter aan de hardware- of softwarematige kant moet denken. Load-balancers, bijvoorbeeld.
 

17/09/2010 19:48:04
Quote Anchor link
Het kan vast wel, maar het is wel een gepruts...
 
Pim -

Pim -

17/09/2010 20:11:34
Quote Anchor link
Ik denk dat je dat eerder in apache moet regelen. En als je zo'n pagina hebt, kan je hem beter zo statisch mogelijk maken.
 
Niek s

niek s

17/09/2010 21:42:40
Quote Anchor link
maak een aparte session save path, en doe dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$session_count
= system("ls -l " . escapeshellarg($session_save_path) . " | wc -l");
?>


Maar: je moet je serieus afvragen of je dit wil.

Oh en, misschien dat er een makkelijkere/snellere manier is om te kijken in PHP hoeveel sessier er bestaan, maar dit is wat ik zo net effe bedacht. Als je echt het aantal real time bezoekers wilt weten zul je of iets moeten doen met timestamps, of gewoon meteen normaal doen en het in Apache zelf zoeken (aangenomen dat je Apache gebruikt, maar anders kan het vast ook wel met IIS)
Gewijzigd op 17/09/2010 21:49:42 door niek s
 
SilverWolf NL

SilverWolf NL

17/09/2010 22:52:54
Quote Anchor link
Sessies blijven toch op de server staan zelfs als ze client-side verwijderd worden? Tenminste, dat werd mij altijd verteld...
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

17/09/2010 23:35:49
Quote Anchor link
Oke, misschien beetje te groot gedacht, maar ik heb een webradio en momenteel kan die radioserver maar ±100 bezoekers tegelijk aan dus..
 
Rudie dirkx

rudie dirkx

17/09/2010 23:36:39
Quote Anchor link
Je kan de apache access log bekijken (daar staan ip adressen en datetimes in), maar die is een paar MB groot altijd dus lijkt me niet slim.

PHP is te laat om zulke dingen te controleren. Als je bij PHP bent, is het HTTP request al verloren, dus kan je net zo goed de pagina tonen.

Als het om database connecties gaat, kan je vast iets anders verzinnen, maar dat moet niet nodig zijn, want MySQL en PgSQL zijn heeel goed in heeel veel connecties. Misschien moet je een beetje serverside cachen als ie er last van heeft.
 
Niek s

niek s

18/09/2010 11:22:07
Quote Anchor link
SilverWolf NL op 17/09/2010 22:52:54:
Sessies blijven toch op de server staan zelfs als ze client-side verwijderd worden? Tenminste, dat werd mij altijd verteld...


Die verlopen na een tijdje, die tmp files.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.