Server status

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Full Stack Java Developer

Functieomschrijving Als Senior Full Stack Java Developer binnen ons Client domein maak je directe impact op de dienstverlening van heel Randstad Groep Nederland. Je bent onderdeel van onze interne IT afdeling. Ondanks de domein naam dus geen eindeloze klantopdrachten, maar juist focus op de technische innovatie van onze eigen processen en dienstverlening. Om dit continu te kunnen optimaliseren zitten we middenin een grote transformatie en zijn daarom op zoek naar een tweetal vaste senior developers die ruimte en vrijheid zoeken om hun kennis en ervaring in te zetten. Wat bieden wij? Het nodige vertrouwen en de autonomie om je werk

Bekijk vacature »

Back-end (Golang) developer gezocht - internationa

Functie Het IT-team, bestaande uit 35 collega’s is verdeeld in momenteel 5 Scrum teams. Het team waarin ze op zoek zijn bestaat uit 3 developers, een QA Engineer en een Product Owner. Ze zijn op zoek naar een ervaren back-end developer die minimaal al enige ervaring heeft in Go. Ze zijn onlangs overgestapt op deze techniek als het aankomt op API’s en dit team heeft zich dan ook toegespitst op deze overgang (van Python 2.7 naar Go). Uiteraard werk je hierin ook samen met o.a. de Front-end teams. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt minimaal 2 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

OutSystems Developer in de Achterhoek

Bedrijfsomschrijving Als OutSystems Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties binnen het OutSystems platform. Ik ben voor het OutSystemsteam van mijn klant op zoek naar een enthousiaste ontwikkelaar die gedreven en analytisch is. Je speelt een actieve en kritische rol in het ondersteunen van de business en je bent een actieve sparringpartner voor je collega's De organisatie is een toonaangevende Business to business e-business bedrijf gevestigd in de mooie achterhoek. Als totaalleverancier van onderdelen, technische diensten en bedrijfsoplossingen is het een strategische partner voor bedrijven in de agri- en tuinindustrie, aardverschuivingen en OEM. We hebben verkoopkantoren in bijna

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Open Forms

Functieomschrijving Voor de Gemeente Groningen zijn wij opzoek naar een Ontwikkelaar Open Forms. Wij zoeken een ontwikkelaar in een specifiek vakgebied, namelijk OpenForms ofwel Open Formulieren. In die zin is het te vergelijken met een Drupal ontwikkelaar. Voor het programma PodiumD zoeken we technische development expertise die bekend is met Common Ground principes en in staat is om Open Source toepassingen te modelleren voor onze gebruikers. Taken en verantwoordelijkheden Overdragen kennis en kunde mbt (beheerbaar) bouwen Open Formulieren Feitelijk ombouwen van Drupal (web-only) formulieren naar Open Formulieren Overdragen kennis en kunde mbt bouwen complexere (eSuite) formulieren Feitelijk ombouwen van bestaande

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Senior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Je helpt het team naar een hoger niveau

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Freelance ontwikkelaar Open Forms (zzp)

Startdatum: zsm Duur: 3-6 maanden Inzet: 32 uur Schaal 10, CAO Gemeenten Standplaats Groningen. In overleg kan er remote worden gewerkt. Inhuurdesk zal selectie maken en voorstellen op moment van binnenkomst Wij zoeken een ontwikkelaar in een specifiek vakgebied, namelijk OpenForms ofwel Open Formulieren. In die zin is het te vergelijken met een Drupal ontwikkelaar. Voor het programma PodiumD zoeken we technische development expertise die bekend is met Common Ground principes en in staat is om Open Source toepassingen te modelleren voor onze gebruikers. Een aantal kenmerken wat betreft kennis en ervaring die we denken te zoeken: - Ervaring met

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Bedrijfsomschrijving Als full-service verzekeraar biedt deze organisatie verzekeringen in de automotive branche. Ze onderscheiden zich in persoonlijk contact met klanten en ze staan bekend om hun vakkennis. Jij komt te werken met 35 collega’s die staan voor klantvriendelijkheid en de beste service. Dit doen jullie vanuit een vernieuwd kantoor in omgeving Eindhoven met veel licht en een moderne uitstraling. De medewerkers zijn hier belangrijk! Uitstekende arbeidsvoorwaarden en persoonlijke ontwikkeling staat hier centraal. Dit doen zij door het aanbieden van opleidingen en trainingen. Daarnaast wordt er continu geïnvesteerd in professionalisering waardoor zij zich onderscheiden van andere bedrijven in de branche. Successen

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C# or Typescript. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy

Bekijk vacature »
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/03/2006 21:53:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zoek een script die om de zoveel tijd de huidige status van de server (uptime, CPU/memory load, etc) weergeeft/opslaat. Als het kan ook nog is met een plaatje die dus alles in een grafiek zet.

Ik bedoel zoiets als dit:
http://tweakers.net/stats

Ik had nog op het internet gezocht, maar kon zo 1.2.3. niks vinden...
Heeft iemand zo'n script, of weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

Alvast bedankt :).

Edit
Bedenk me nu dat dit eigenlijk in aanvragen zou moeten, excuses.
Gewijzigd op 21/03/2006 21:56:00 door Bart Waarom verplicht

PHP hulp

PHP hulp

21/03/2023 18:13:38

Kalle P

Kalle P

21/03/2006 21:58:00
Quote Anchor link
Om de zoveel tijd refreshen moet handmatig of met cron.

Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/03/2006 22:17:00
Quote Anchor link
Ok, en heeft er iemand nog een idee hoe ik die info kan opvragen?

En wat misschien een betere manier is om op te slaan voor snelheid (mysql of txt).

Kalle P

Kalle P

21/03/2006 22:19:00
Quote Anchor link
Google eens, php server info.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/03/2006 22:30:00
Quote Anchor link
Ik heb zulke grafieken van mijn server met MRTG, icm met SNMP. Maar aangezien jij waarschijnlijk windows gebruikt zul je eerder moeten kijken naar Prtg. Die kan ook overweg met windows prestatiemeter geneuzel, dus cpu/mem/hdd usage, netwerk etc etc.

Ik lees ook statistieken van de 4 poortjes van mijn router uit, mijn wifi apparaat, gebruikers op de apache server, downloads per minuut etc etc.
Gewijzigd op 21/03/2006 22:33:00 door Arjan Kapteijn

Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/03/2006 22:31:00
Quote Anchor link
Ik gebruik windows, geen linux.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/03/2006 22:33:00
Quote Anchor link
Ook dan kan je prima gebruik maken van mrtg & snmp. Maareh.. kennis?

Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/03/2006 22:35:00
Quote Anchor link
Hoebedoel je kennis?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/03/2006 22:41:00
Quote Anchor link
Zulke systemen zijn maatgemaakte vrij ingewikkelde systemen. Je moet om de x (5) minuten de cijfers uit je snmp trekken, grafiekje plotten etc.

Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/03/2006 22:44:00
Quote Anchor link
Ah, wat dat betreft niet echt. Maar ik zal eens wat prutsen en proberen :P.

Hulp is natuurlijk altijd welkom.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/03/2006 22:52:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar RRDTool.

Verder MRTG, en de uitleg samen met de indexmaker als je zelf geen zin hebt om de indexen te maken.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/03/2006 22:54:00
Quote Anchor link
Helemaal vergeten, de uitleg zelf, met handleiding & voorbeelden.

Het is niet ingewikkeld, binnen 5 minuten heb ik het werkend om een router/switch/modem uit te lezen. Dingen als temperatuur, cpuusage etc is wat meer werk.

Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

21/03/2006 23:11:00
Quote Anchor link
Het gaat mij puur om de CPU usage/netwerk verbruik/etc.
Ik heb nu dat PRTG traffic grapher programma geïnstalleerd, maar daar snap ik niet veel van.

Ik heb ook die links die je gaf bekeken, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van...

Ik zal morgen eens verder kijken...

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/03/2006 23:14:00
Quote Anchor link
PRTG zul je geen snmp verbinding moeten opzoeken, maar naar 'prestaties'...

Kijk maar eens naar start -> configuratiescherm -> systeembeheer -> prestaties in je windows. En voeg daar eens wat items toe als processor gebruik etc.

Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

22/03/2006 11:14:00
Quote Anchor link
Arjan:
PRTG zul je geen snmp verbinding moeten opzoeken, maar naar 'prestaties'...

Kijk maar eens naar start -> configuratiescherm -> systeembeheer -> prestaties in je windows. En voeg daar eens wat items toe als processor gebruik etc.

Ik snap daar helemaal niets van :p...

Ik werk met engelse windows, dus bedoel je systeem eigenschappen? En dan het tabblad 'Advanced'?
Of zit ik nou helemaal verkeerd...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.