Sessie met meerdere variabelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Guido  -

Guido -

25/09/2018 19:38:02
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb 2 verschillende formulieren op mijn (WordPress) website staan, die uit 1 script (plugin) komen.

Nu maak ik voor beide formulieren gebruik van een sessie variabele, dus in totaal heb ik 2 variabelen: 1 per formulier.

Ik destroy de sessie achteraf niet, unset alleen de variabele zodra formulier succesvol verstuurd is.

Nu vraag ik me af of het überhaupt handig is om 1 sessie hiervoor te gebruiken, of kan ik beter per formulier een sessie starten, met een eigen sessienaam? Bovendien bestaat voor zover ik weet ook de kans dat andere onderdelen van mijn website (plugins) dezelfde sessie gebruiken? Of is dit onjuist?

Groeten, Guido
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 11:07:47
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/09/2018 22:21:04
Quote Anchor link
Compartimenteer je sessie in subarrays? Meerdere sessies starten lijkt mij geen goed idee. Mogelijk wil je namelijk ook op een zeker moment account-informatie onthouden, zoals een user id. Maak hiertoe subarrays aan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
- account (voor account informatie, of "user" ofzo)
- form(s) (voor formulierinformatie)
  - <unieke formuliernaam #1> (zodat je per form informatie kunt onthouden)
  - <unieke formuliernaam #2> (zodat je per form informatie kunt onthouden)
  - etc.
- etc.

Sla dus bijvoorbeeld tijdelijk informatie van je contactformulier op in $_SESSION['form']['contact'] ofzo.
 
Guido  -

Guido -

26/09/2018 17:15:12
Quote Anchor link
Hoi Thomas,

Ik gebruik nu dus 2 variabelen, die worden aangemaakt in 2 verschillende bestanden (form-1.php en form-2.php).

Ik kan zien dat beide variabelen in dezelfde sessie zitten (want zelfde sessie ID), als beide formulieren op dezelfde pagina staan. Nog geen test gedaan als formulieren op verschillende pagina's staan. Kom ik op terug. UPDATE: ook hetzelfde sessie ID als formulieren op verschillende pagina's staan.

Wat is het voordeel om een array te gebruiken? Ik kan mijn variabelen nu ook eenvoudig ophalen.

Guido
Gewijzigd op 26/09/2018 18:18:39 door Guido -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/09/2018 18:32:26
Quote Anchor link
?
Je kunt maar 1 formulier per keer submitten.

Stop gewoon de data van de verschillende formulieren in verschillende arrays. Verzin daartoe een unieke naam voor elk formulier.

Stop bijvoorbeeld de data van formulier #1 in $_SESSION['form']['formulier_een'] en de data van formulier #2 in $_SESSION['form']['formulier_twee'].

Het voordeel van een array? Zodat je deze data in afzondering kunt behandelen? En $_SESSION is al een array, dus waarom zou je het niet als zodanig gebruiken?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.