sessie sluiten bij window close

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeffrey

Jeffrey

24/03/2006 20:03:00
Quote Anchor link
Hoi mensen,

Ik heb een script met een sessie en ik heb een logout zodat de sessie word destroyed.
Op het moment dat men uitlogt via de 'uitloggen' link, dan vind er in de database een wijziging plaats en word er bij de kolom 'ingelogd' 'nee' geplaatst en als men inlogt word daar 'ja' geplaatst.

Als men via de link uitlogt, word de sessie gesloten database bijgewerkt, alleen als men het venster sluit zonder uit te loggen, word de database niet bijgewerkt en blijft 'ingelogd' op 'ja' staan, omdat hij niet via logout.php is uitgelogd.

Hoe kan ik via javascript ervoor zorgen dat als men het venster sluit, dat er dan een confirm box verschijnt die vraagt of ze willen uitloggen, zodat de database wel wordt bijgewerkt?

Ik zat te denken aan iets van:

window.close(confirm("Wilt u uitloggen"))

En dan dat hij via logout.php eerst netjes uitlogt en dan pas het venster sluit.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bvd, Jeffrey
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 14:56:18
 

24/03/2006 20:05:00
Quote Anchor link
Zo'n topic was er al eens eerder. Misschien zou je via Google even willen zoeken?

zoekwoord site:phphulp.nl
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/03/2006 20:10:00
Quote Anchor link
Tijd datum van de laatste bewerking erin, en na 15 minuten als uitgelogd beschouwen, dan moet die persoon opnieuw inloggen. Ik vind een veld met 'ingelogd' ja/nee een beetje vreemd in een database.
 

24/03/2006 20:11:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan met die javascript confirm moet maken die een nieuwe pagina "laad" die jou uitlaadt, maar daarna ook meteen weer sluit waardoor je dus nauwelijks doorhebt dat er uitgelogd wordt

Overigens zou ik je willen aanraden om er aan te denken dat Javascript kan worden uitgeschakeld en op dat moment iemand dus niets meer met jou code te maken heeft.

Verder zou ik je er nog op willen wijzen dat een sessie automatisch vernietigd wordt op het moment dat iemand zijn of haar browser afsluit.

edit: Arjan was me voor
Gewijzigd op 24/03/2006 20:11:00 door
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.