Session sluit niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »
Bas Engel

Bas Engel

16/08/2012 22:11:15
Quote Anchor link
Ik ben echt wat je noemt een startende phper en probeer nu een login scriptje te bouwen. Het lukt al aardig maar nu loop ik toch echt tegen een probleem waar ik zel niet uitkom en hoopte ik dat iemand mij wil vertellen wat ik fout doe.

Op het moment dat ik wil uitloggen en klik op de submit button die ik hier voor aangemaakt heb lijkt het of ik succesvol ben uitgelogd echter als ik de browser niet afsluit en naar de link ga van de beveiligde pagina opent die de pagina daarna gewoon.

Dit is de code voor die ik heb voor mijn <html> tag:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION["email"])){
    $tekst = "U bent nog niet ingelogd, <a href=\"../../index.php\">klik hier</a> om in te loggen";
    echo($tekst);
    exit();
}

if (isset($_POST['u'])){
session_unset(); // alle variabelen vrijgeven
session_destroy();} // sessie afsluiten
?>


Ik hoop dat iemand mij even in de juiste richting wil brengen.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:38:55
 
Jelle Hi

Jelle Hi

16/08/2012 22:17:56
Quote Anchor link
Weet niet of je ook cookie's gebruikt?

zo ja, probeer dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
session_destroy();  

        // cookies deleten
        if(isset($_COOKIE['gebruikersnaam'])) {
              setcookie("gebruikersnaam", "", time(), "/");
        }
        if(isset($_COOKIE['wachtwoord'])) {
              setcookie("gebruikersnaam", "", time(), "/");
        }
        if(isset($_COOKIE['voornaam'])) {
              setcookie("voornaam", "", time(), "/");
        }
        if(isset($_COOKIE['achternaam'])) {
              setcookie("achternaam", "", time(), "/");
        }


pas wel ff je cookie-data aan
 
- SanThe -

- SanThe -

16/08/2012 22:22:54
Quote Anchor link
Ik gooi de session altijd weg en maak direct een nieuwe met een nieuw id.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// begin van je script
session_start();


// bij uitloggen
session_destroy();
session_id(sha1(microtime()));
session_start();
?>
 
Bas Engel

Bas Engel

16/08/2012 22:48:27
Quote Anchor link
Thanks voor de snelle reacties.

Ik kom er alleen nog steeds niet helemaal uit, ik krijg nu de volgende melding als ik probeer in te loggen op mijn beveiligde pagina:

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/wp00216/domains/qepa.nl/public_html/admin/login/login_on/index.php on line 53

regel 53 op deze pagina is de </html> tag, hierbij de code zoals ik hem nu heb staan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION["email"])){
    $tekst = "U bent nog niet ingelogd, <a href=\"../../index.php\">klik hier</a> om in te loggen";
    echo($tekst);
    exit();
}

if (isset($_POST['u'])){
session_destroy();  
session_id(sha1(microtime()));
session_start();
?>
 
Thomas de vries

thomas de vries

16/08/2012 22:52:51
Quote Anchor link
unexpected $end betekend dat je een }(Accolade) teken mist.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/08/2012 22:55:12
Quote Anchor link
Je sluit if() niet af. Je hebt een { maar geen } achter de if().
 
Bas Engel

Bas Engel

16/08/2012 23:09:53
Quote Anchor link
De foutmelding is nu weg, die had ik over het hoofd gezien. Maar ik blijf het probleem houden dat als ik uitgelogd ben en weer naar de url van de beveiligde pagina ga ik die gewoon kan benaderen. Dit is zoals de code er nu uitziet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION["email"])){
    $tekst = "U bent nog niet ingelogd, <a href=\"../../index.php\">klik hier</a> om in te loggen";
    echo($tekst);
    exit();
}

if (isset($_POST['u'])){
session_destroy();  
session_id(sha1(microtime()));
session_start();
}

?>
 
- SanThe -

- SanThe -

16/08/2012 23:29:55
Quote Anchor link
Bas Engel op 16/08/2012 23:09:53:
.. dat als ik uitgelogd ben en weer naar de url van de beveiligde pagina ga ..


En hoe check jij daar of je toegang hebt?
 
Bas Engel

Bas Engel

16/08/2012 23:32:43
Quote Anchor link
Door de link te kopieren als ik ingelogd ben en in de adresbalk plak als ik ben uitgelogd.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/08/2012 23:41:26
Quote Anchor link
Ik bedoel in het bestandje.
 
Bas Engel

Bas Engel

16/08/2012 23:48:49
Quote Anchor link
Door:

if (!isset($_SESSION["email"]))

Of bedoel je iets anders?
 
- SanThe -

- SanThe -

16/08/2012 23:50:02
Quote Anchor link
if (!isset($_SESSION["email"])) .... en dan mag je verder?
 
Bas Engel

Bas Engel

17/08/2012 00:19:36
Quote Anchor link
Is dat niet goed dan?
 

17/08/2012 00:23:25
Quote Anchor link
!isset betekent eigenlijk zoveel als, als waarde niet bestaat... dan. Dus ik denk dat je moet kijken of $_SESSION['email'] werkelijk bestaat.

Verder zou ik ook geen link aan de gebruiker tonen, maar de gebruiker gewoon naar de inlog pagina sturen (persoonlijke keuze).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php session_start();

if(isset($_SESSION['email'])) {
    echo 'Ingelogd.';
}


else {

    /**
     * Stuur hier de gebruiker naar de inlog pagina:
     */

    header('Location: http://example.nl/');
    exit();
    
}


?>


Tevens zou ik twee sessies aanmaken:
1. $_SESSION['user']['id'] -> ID van de gebruiker,
2. $_SESSION['user']['session'] -> persoonlijke sessie van de gebruiker

Op iedere pagina kijk je dan of die sessie nog in de database staat en natuurlijk match met $_SESSION['user']['id']. Op de inlog pagina moet je $_SESSION['user']['session'] ook in de database opslaan samen met $_SESSION['user']['id'].

Daarnaast zou ik kijken of de gebruiker niet te lang inactief is. Daarmee bedoel ik als een gebruiker in 15 à 30 minuten geen enkele pagina heeft herladen, dat hij/zij naar de inlog pagina wordt doorverwezen.
Gewijzigd op 17/08/2012 04:01:19 door
 
Chris PHP

Chris PHP

17/08/2012 07:41:57
Quote Anchor link
Hoe ik meestal test of de sessie ook echt beeindigd is is zo.

Op het login scherm print_r($_SESSION); zetten. Als je succesvol bent uitgelogd zal het een lege array geven. Ben je nog wel ingelogd zal er in jou geval email => [email protected] staan. Waar uiteraard [email protected] jou email is.

Ik redirect mensen altijd weer naar het inlogscherm zodra er uitgelogd wordt, meestal zijn mijn login systemen voor ons eigen CMS. Maar als het gewoon een login is, zet je print_r($_SESSION); gewoon op de pagina waar je heen gaat als mensen uitloggen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

17/08/2012 07:55:57
Quote Anchor link
Als de controle met !isset plaats vindt zoals in je code in je openingspost is het op zich goed. Als niet bestaat, dan melding.

Maar hoe controleer je op de beveiligde pagina?

Ten aanzien van je code nog wat opmerkingen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php    $tekst = "U bent nog niet ingelogd, <a href=\"../../index.php\">klik hier</a> om in te loggen";
    echo($tekst);
    exit();
?>

Zou ik korter schrijven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    $tekst
= 'U bent nog niet ingelogd, <a href="../../index.php">klik hier</a> om in te loggen;
    echo $tekst;
    exit();
?>

Let ook op ' (in php zoals bv echo) ipv " (voor HTML).
Of, nog korter, gewoon:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo 'U bent nog niet ingelogd, <a href="../../index.php">klik hier</a> om in te loggen;
exit();
?>

Waarom de exit eigenlijk? Je beeindigt daarmee het hele script (dus ook de verdere opmaak/layout). Hierdoor missen, volgens mij zaken als </body></html> (en mogelijk nog wat </div>'s).
Gewijzigd op 17/08/2012 07:58:15 door Obelix Idefix
 
Chris PHP

Chris PHP

17/08/2012 08:13:58
Quote Anchor link
Obelix,

Zijn originele !isset lijkt mij niet goed. Hij krijgt netjes een melding wanneer er niet is ingelogd, maar wat nu als er wel succesvol is ingelogd? Lijkt me dat hier nog een else moet zijn die hem of doorverwijst naar de juiste pagina, of de pagina laat zien.
 
Erwin H

Erwin H

17/08/2012 08:57:20
Quote Anchor link
Volgens mij moet je eerst een onderscheid maken tussen sessie en het ingelogd zijn van de gebruiker. Dat is namelijk niet hetzelfde. Je kan namelijk prima een sessie per gebruiker hebben, zonder dat de gebruiker ingelogd is.

Ik heb gebruikers gegevens in de sessie staan die bepalen of een gebruiker ingelogd is of niet. Zo staat er bijvoorbeeld zijn user_id in en misschien ook nog wel zijn username of andere settings. Op het moment dat een pagina wordt opgeroepen wordt er gekeken of de gebruiker is ingelogd, namelijk door te controleren of er een user_id is gegeven in de sessie. Zo nee, dan is de gebruiker niet ingelogd (de sessie bestaat dus wel!).

Enige wat je dan hoeft te doen met het uitloggen is de gegevens uit de sessie halen die bepalen of de gebruiker is ingelogd. In bovestaande geval dus user_id. Een log out script zou dus in feite zo simpel kunnen zijn als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
unset( $_SESSION['user_id'] );
?>


De volgende keer dat een pagina wordt opgeroepen bestaat de user_id niet en dus is er geen gebruiker ingelogd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.