session tijd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »
Superwauwie

superwauwie

06/04/2008 13:42:00
Quote Anchor link
ik heb 2 vraagjes,

vraag 1:
hoe lang duurt een session totdat hij niet meer bestaat?
dus ik heb een inlogscript en hoelang ik dan ingelogd blijf(als ik dus niks doe)

vraag 2:
kan je die tijd dan veranderen?

ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
ps. ik heb al op google gekeken maar ik kwam er niet echt uit.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:50:57
 
Christiaan Baartse

Christiaan Baartse

06/04/2008 14:00:00
Quote Anchor link
in je php.ini

; After this number of seconds, stored data will be seen as 'garbage' and
; cleaned up by the garbage collection process.
session.gc_maxlifetime = 1440
 
Superwauwie

superwauwie

06/04/2008 14:03:00
Quote Anchor link
in mijn php.ini? die heb ik toch niet?
 
Mike van Dongen

Mike van Dongen

06/04/2008 14:08:00
Quote Anchor link
In je C:\Windows folder
 
Superwauwie

superwauwie

06/04/2008 14:16:00
Quote Anchor link
nu gebruikt ik dit:
Session.Timeout(15);

nu als je 15 minuten niks doet, kan de user niet meer verder en moet weer opnieuw inloggen.

ik denk dat dit wel de beste oplossing is.

iemand anders een betere oplossing?
 
Mike van Dongen

Mike van Dongen

06/04/2008 14:20:00
Quote Anchor link
Volgens mij maakt het op deze manier niet uit of je nou wel of niet iets doet.
Precies 15min na het inloggen wordt je automatisch weer uitgelogd.
 
Superwauwie

superwauwie

06/04/2008 14:32:00
Quote Anchor link
hij doet het niet, ik wil dus de session timeout time weten van de server hoelang dat duurt. ik dacht met die functie dat te veranderen, maar heeft geen effect. je ben wel uitgelogd maar de session bestaat nog wel:S
 
/home/joost

/home/joost

06/04/2008 14:43:00
Quote Anchor link
http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=4&id=160


kijk daar maar eens.

je kunt beter cookies gebruiken dan kun je een bepaalde tijd m laten aanstaan en dan check je iedere pagina of de cookie bestaat en dan zet je m weer zo dattie na 15min uitvalt (dat doe je in een andere pagina en die include je dan telkens.)

mvg Joost
 
Christiaan Baartse

Christiaan Baartse

06/04/2008 14:56:00
Quote Anchor link
session.gc_maxlifetime bepaald gewoon na laatste modificatie datum van je session files wanneer de boel opgeruimt moet worden. Dit is naar mijn gevoel exact wat je bedoelt.

huidige aantal secondes ophalen doe je als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
ini_get('session.gc_maxlifetime');[/code]
Setten naar 10 minuten als volgt
[code][code]<?php
ini_set('session.gc_maxlifetime', 600);[/code]
 
Superwauwie

superwauwie

06/04/2008 15:03:00
Quote Anchor link
oke bedankt dat wou ik weten maar nu krijg ik dit:

Warning: ini_set() has been disabled for security reasons

hoe kan je dat aanzetten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door superwauwie
 
Jacques

jacques

06/04/2008 15:04:00
Quote Anchor link
Hallo,

Misschien heb je hier ook iets aan:

switch ($_GET['pagina'])
{
case 'loguit':
unset($_SESSION['time']);
break;
case 'login':
$_SESSION['time'] = time();
break;
}

Greets
Jacques
 
Superwauwie

superwauwie

06/04/2008 15:09:00
Quote Anchor link
ik zal wel ff kijken maar ik weet nog steeds niet hoe je die ini_set aanzet...
iemand een idee?
 
Mike van Dongen

Mike van Dongen

06/04/2008 15:14:00
Quote Anchor link
ini_set wordt door volgens mij alle hosts uitgezet vanwege veiligheid.
Dat is dus niet mogelijk (?)
Wat je zou kunnen doen is de tijd van de laatste keer dat je "iets" deed, in je session zetten. Elke keer dat je dat "iets" weer doet de tijd updaten in je session.
Om te controleren of je nog ingelogd bent kan je de tijd in je session gaan vergelijken met de huidige tijd.
Als deze groter dan 15min is, kan je een uitlog-script laten uitvoeren ;)
 

06/04/2008 15:26:00
Quote Anchor link
superwauwie schreef op 06.04.2008 15:03:
oke bedankt dat wou ik weten maar nu krijg ik dit:

Warning: ini_set() has been disabled for security reasons

hoe kan je dat aanzetten?

Niet. En de waarschuwing zegt al genoeg...
 
Christiaan Baartse

Christiaan Baartse

06/04/2008 15:43:00
Quote Anchor link
Ik weet ook niet wat je precies aan die tijd wilt veranderen (langer of korter). Maar inderdaad als je bij hosting zit waar je dat niet kan wijzigen zul je nooit sessies langer idle kunnen laten zijn als de waarde die de ini_get terug geeft.

Korter zou nog kunnen met het idee van Miky
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.