SET field en COUNT

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim

tim

02/04/2007 17:45:00
Quote Anchor link
Ik ben voor school bezig een formuliertje te maken waar mensen hun gegevens kunnen invullen om zich aan te melden bij een rijschool. ze kunnen dan kiesen uit rijbewijs A, B, BE ... DE.. en die keuze, (wat er ook meerdere kunnen zijn) komt in een setfield in mijn database. Een deel van de opdracht is dat niet meer dan 25 mensen zich mogen inschrijven per rijbewijs dus moet ik iets maken met SELECT COUNT in combinatie met een setfield. Kunnen jullie mij tips geven om dit snel op te lossen.

Alvast bedankt,
grtzz Tim.
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 07:00:15
 
Dennis Jongerden

Dennis Jongerden

02/04/2007 18:19:00
Quote Anchor link
Op het moment dat het formulier gesubmit wordt, sla dan alle gegevens op in variabelen.

Voer dan een query uit om te kijken hoeveel rijbewijzen van dit type al in de database staan

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

// Opslaan in variabelen
$rijbewijs = addslashes($_Post['rijbewijs']);
//etc.

// Kijk hoeveel rijen er beschikbaar zijn

$sql    = "SELECT COUNT(*) AS num_rows FROM tabel WHERE rijbewijs ='".$rijbewijs."'";

$res    = $db->query($sql);
$row    = $res->fetch();
        
$total    = $row['num_rows'];
        
    // Kijk of er meer dan 24 ( max 25 ) in de db staan
    if ($total > 24)
    {

        echo "Teveel rijbewijzen ofzo";
    }
else {
        // Dan de gegevens opslaan
    }
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Jongerden
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.