Shell 'top' uitvoeren en weergeven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

14/02/2009 15:59:00
Quote Anchor link
Ik zou graag het command 'top' op de server waar het PHP dat aangeroepen wordt, op draait. Hoe kan ik dit het beste doen? En dan natuurlijk netjes weergeven zoals dat in de terminal gebeurt..

Dingen zoals system() en shell_exec() geven een string terug die "1 " bevat. Das alles.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 07:05:15
 
Jelmer -

Jelmer -

14/02/2009 16:13:00
Quote Anchor link
Op mijn Mac OS X werkt deze code om 1 snapshot van top in een bestand te zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
top -l 1 > ./test.txt

maar volgens de manpages zou het iets met -b en -i moeten zijn. Anyway, wanneer je het in zo'n bestand hebt, kan je dat bestand gemakkelijk weer in/uitlezen :)
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

14/02/2009 16:16:00
Quote Anchor link
Maar ik wil later ook een kleine terminal bouwen, dus het moet zeg maar met alle commands werken. Dit werkt wel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
    exec('top n 1 b i', $outputCmd, $outputErrors);
    $this->view->assign('output', nl2br(implode("\n", $outputCmd)));
?>


Oké, nu heb ik dit zoals ik het wil met de code van hier boven, maar ik krijg alleen het process 'top' in de lijst met processen en dat ik niet de bedoeling, ik wil alle processen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.