shorthand if else

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 10:25:00
Quote Anchor link
Hey,

Dit is de query die ik gebruik om gegevens in de database te injecteren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$sql = "INSERT INTO ".$_POST["tablename"]." (
        kavel ,
        vonprijs ,
        optie ,
        koop ,
        verkoop ,
        transport)

VALUES(
        '".$_POST["id"]."' ,
        '".$_POST["vonprijs"]."' ,
        '".$_POST["optie"]."' ,
        '".$_POST["koop"]."' ,
        '".$_POST["verkoop"]."' ,
        '".$_POST["transport"]."' );";

mysql_query($sql) or die(mysql_error());

nu wil ik het zo maken dat bijvoorbeeld "vonprijs" alleen wordt opgenomen in de query als de $_POST["vonprijs"] variabele NIET leeg is. Hoe zou ik dat moeten doen? Shorthand if else?

EDIT:

Wat doe ik hier fout?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        kavel ,".
        !empty($_POST["vonprijs"]) ? "vonprijs ," : ""."
        optie ,
        koop ,
        verkoop ,
        transport)

VALUES(
        '".$_POST["id"]."' ,
        '".$_POST["vonprijs"]."' ,
        '".$_POST["optie"]."' ,
        '".$_POST["koop"]."' ,
        '".$_POST["verkoop"]."' ,
        '".$_POST["transport"]."' );";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 10:23:51

Alexander de Jong

Alexander de Jong

03/11/2008 10:44:00
Quote Anchor link
Dat is heel makkelijk:

Code (php)
1
2
3
<?php
$vonprijs
= (!empty$_POST["vonprijs"])) ? $_POST["vonprijs"] : "";
?>

En nog iets, ik kan heel makkelijk in vonprijs het volgende zetten:

Code (php)
1
; DROP TABLE tabelnaam

Gelukkig voert de mysql_* functies geen 2 querys uit.

En check altijd de user input. Als ze iets invullen wat niet goed is dan kan je dat tegen gaan door het te checken.

Tikkes C

Tikkes C

03/11/2008 10:45:00
Quote Anchor link
je kan werken met if-else of cases...

if-else

case

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:04:00
Quote Anchor link
Bedankt heren, dat gedeelte is gelukt. Nu het volgende probleem.

Omdat ik van tevoren niet weet welke velden er wel of niet ingevuld zijn, hoe weet ik dan of ik na een value of kolomnaam nog een komma moet zetten.

(optie, koop,) werkt bijv niet, maar hoe weet ik of ik die komma nog moet zetten?

Alexander de Jong

Alexander de Jong

03/11/2008 11:08:00
Quote Anchor link
Heey Nils,

heb je 2e script even aangepast:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : "";

kavel ,
        vonprijs,
        optie ,
        koop ,
        verkoop ,
        transport)

VALUES(
        '"
.$_POST["id"]."' ,
        '"
.$vonprijs."' ,
        '"
.$_POST["optie"]."' ,
        '"
.$_POST["koop"]."' ,
        '"
.$_POST["verkoop"]."' ,
        '"
.$_POST["transport"]."' );";
?>

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:12:00
Quote Anchor link
Mr. de Jong:

Bedankt, volgens mij gaat dat echter niet werken omdat dan de vonprijs nog steeds opgenomen is in de field list of zie ik dat verkeerd?

Ook behoud ik daar het probleem dat ik niet weet of ik nog een komma na de value moet zetten, omdat ik niet weet of er nog wel waardes na komen.

Alexander de Jong

Alexander de Jong

03/11/2008 11:15:00
Quote Anchor link
En nu blokkeer ik. Ik begrijp er helemaal niks meer van.

Paar vragen:

Wat wil je precies?
Wat wil je wat er door de gebruiker wordt ingevuld?

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:19:00
Quote Anchor link
Ik heb een formulier, met de volgende velden:

Kavel
VON Prijs
Optie
Koop
Verkoopdatum
Transportdatum

De enige 2 verplichte velden zijn kavel en von prijs, de rest kan ik leeg blijven.

Vervolgens wil ik het met de query zo opvangen dat optie,koop,verkoopdatum en transportdatum alleen worden opgenomen als ze ook daadwerkelijk zijn ingevuld.

Dat is me gelukt dmv de shorthand if else notatie die je mij gaf.

Echter, stel verkoopdatum is ingevuld maar transportdatum NIET.

Verkoopdatum echo 't een komma aan het einde van de waarde om aan te geven dat er nog een waarde komt ( transportdatum) echter hier wordt niets ingevuld en staat die komma er dus voor niks.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Ter verduidelijking, als ik transport nu niet invul krijg ik deze query:

INSERT INTO nils_05021 ( kavel ,vonprijs ,koop ,) VALUES( '7' ,9000 , 'x', );

Deze werkt niet, want hij sluit af met een ,

Alexander de Jong

Alexander de Jong

03/11/2008 11:37:00
Quote Anchor link
Btw waar $_POST['id'] voor?

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:39:00
Quote Anchor link
project ID, intern gebruik. Er is ook nog een andere auto incrementing kolom, als dat is waar je op doelt.

intussen is dit de query, en ik zie door de bomen het bos niet meer:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?PHP
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? "vonprijs ," : "";
        $vonprijs2 = (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST["vonprijs"]." ," : "";

$optie = (!empty($_POST["optie"])) ? "optie ," : "";
        $optie2 = (!empty($_POST["optie"])) ? "'".$_POST["optie"]."' ," : "";

$koop = (!empty($_POST["koop"])) ? "koop ," : "";
        $koop2 = (!empty($_POST["koop"])) ? "'".$_POST["koop"]."', " : "";

$verkoop = (!empty($_POST["verkoop"])) ? "verkoop ," : "";
        $verkoop2 = (!empty($_POST["verkoop"])) ? "'".$_POST["verkoop"]."' ," : "";

$transport = (!empty($_POST["transport"])) ? "transport" : "";
        $transport2 = (!empty($_POST["transport"])) ? "'".$_POST["transport"]."'" : "";

kavel ,"
.
        $vonprijs."".
        $optie."".
        $koop."".
        $verkoop."".
        $transport.")

VALUES(
        '"
.$_POST["id"]."' ,".
        $vonprijs2."
        "
.$optie2."
        "
.$koop2."
        "
.$verkoop2."
        "
.$transport2.");";

mysql_query($sql) or die($sql."<br>".mysql_error());
?>

[/CODE]

Alexander de Jong

Alexander de Jong

03/11/2008 11:43:00
Quote Anchor link
Geen nood aan de man.

Je mag $_POST['id'] weg laten, nergens voor nodig als het in de database op auto incrediment staat :)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
$kavel = (!empty($_POST['kavel'])) ? $_POST['kavel'] : false;

$optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : 'NULL';
$koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : 'NULL';
$verkoop = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : 'NULL';
$transport = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : 'NULL';

if($vonprijs == false)
{

trigger_error("U moet de vonprijs wel invullen.");
}

elseif($kavel == false)
{

trigger_error("U moet de kavel wel invullen.");
}

else
{    
            kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            koop ,
            verkoop ,
            transport)

VALUES(
            '"
.$kavel."' ,
            '"
.$vonprijs."' ,
            '"
.$optie."' ,
            '"
.$koop."' ,
            '"
.$verkoop."' ,
            '"
.$transport."' );";
}

?>

Ik denk dat dit wel goed is :)

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:49:00
Quote Anchor link
Ik krijg nu dit:

Code (php)
1
2
INSERT INTO nils_05021 ( kavel , vonprijs, optie , koop , verkoop , transport) VALUES( '8' , '6' , '' , 'x' , '' , '05-05-05' );
Incorrect date value: '' for column 'verkoop' at row 1

Had ik even moeten vermelden, verkoop en transport zijn date velden.

EDIT:

En dit is nu de query:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$vonprijs = (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
        $kavel = (!empty($_POST['id'])) ? $_POST['id'] : false;

$optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : NULL;
        $koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : NULL;
        $verkoop = (!empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : NULL;
        $transport = (!empty($_POST['transport'])) ? $_POST['transport'] : NULL;

kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            koop ,
            verkoop ,
            transport)

VALUES(
            '".$kavel."' ,
            '".$vonprijs."' ,
            '".$optie."' ,
            '".$koop."' ,
            '".$verkoop."' ,
            '".$transport."' );";

Alexander de Jong

Alexander de Jong

03/11/2008 11:52:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
$vonprijs
= (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
$kavel = (!empty($_POST['kavel'])) ? $_POST['kavel'] : false;

$optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : 'NULL';
$koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : 'NULL';
$verkoop = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : time();
$transport = (empty($_POST['verkoop'])) ? $_POST['verkoop'] : 'NULL';

if($vonprijs == false)
{

trigger_error("U moet de vonprijs wel invullen.");
}

elseif($kavel == false)
{

trigger_error("U moet de kavel wel invullen.");
}

else
{    
            kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            koop ,
            verkoop ,
            transport)

VALUES(
            '"
.$kavel."' ,
            '"
.$vonprijs."' ,
            '"
.$optie."' ,
            '"
.$koop."' ,
            '"
.$verkoop."' ,
            '"
.$transport."' );";
}

?>

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 11:55:00
Quote Anchor link
INSERT INTO nils_05021 ( kavel , vonprijs, optie , koop , verkoop , transport) VALUES( '' , '2' , 'x' , '' , '' , '' );
Incorrect date value: '' for column 'verkoop' at row 1

Ik neem trouwens aan dat NULL niet tussen de ' en ' quotes moet toch?

Probleem is nu dus in principe dat het date veld geen null accepteerd toch? Dit is de tabel:

`number` INT(1) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`kavel` VARCHAR(100) NOT NULL ,
`vonprijs` FLOAT(10) NULL ,
`optie` VARCHAR(1) NULL ,
`koop` VARCHAR(1) NULL ,
`verkoop` DATE NULL ,
`transport` DATE NULL ,
PRIMARY KEY ( `number` )

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

03/11/2008 12:23:00
Quote Anchor link
Kheb m werkend :D

HEEL erg bedankt Mr. de Jong, je hebt geen idee hoe hard ik dit waardeer op een brakke maandag morgen!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
$vonprijs = (!empty($_POST["vonprijs"])) ? $_POST['vonprijs'] : false;
        $kavel = (!empty($_POST['id'])) ? $_POST['id'] : false;
        $optie = (!empty($_POST['optie'])) ? $_POST['optie'] : NULL;
        $koop = (!empty($_POST['koop'])) ? $_POST['koop'] : NULL;
        $verkoop = (!empty($_POST['verkoop'])) ? "verkoop ," : NULL;
        $transport = (!empty($_POST['transport'])) ? "transport ," : NULL;

$verkoop2 = (!empty($_POST['verkoop'])) ? "'".$_POST["verkoop"]."' ," : NULL;
        $transport2 = (!empty($_POST['transport'])) ? "'".$_POST["transport"]."' ," : NULL;

kavel ,
            vonprijs,
            optie ,
            ".$verkoop."
            ".$transport."
            koop)

VALUES(
            '".$kavel."' ,
            '".$vonprijs."' ,
            '".$optie."' ,
            ".$verkoop2."
            ".$transport2."
            '".$koop."' );";

mysql_query($sql) or die($sql."<br>".mysql_error());

Joren de Wit

Joren de Wit

03/11/2008 12:28:00
Quote Anchor link
En nu niet vergeten de nodige beveiliging toe te passen. Nu zet je namelijk POST variabelen nog steeds direct in je query, iets dat je nooit moet doen!
Code (php)
1
2
3
<?php
$optie
= (!empty($_POST['optie'])) ? mysql_real_escape_string($_POST['optie']) : NULL;
?>

Dit zou de minimale vorm van beveiliging zijn, maar iets uitgebreider kan natuurlijk geen kwaad. Controleer dus ook of de opgegeven velden wel bevatten wat ze zouden moeten bevatten, niet alleen of ze wel gevuld zijn...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.