Shrinking header code aanpassing

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Bas Driessen

Bas Driessen

30/06/2021 19:22:35
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een header die fixed is en shrinked en achtergrondkleur krijgt bij het scrollen. Alleen als de pagina reload dan is de styling weg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de styling ook nog blijft toegepast na reload?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
jQuery(function( $ ){

    $(".site-header").after('<div class="bumper"></div>');

    $(window).scroll(function () {
        if ($(document).scrollTop() > 50 ) {
            $('.site-header').addClass('shrink');
        } else {
            $('.site-header').removeClass('shrink');
        }
    });

});


Ik had dit bericht gevonden, maar hoe moet ik dat nou toepassen, want krijg het niet werkende op een of andere manier.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$(window).on('load scroll resize orientationchange', function () {
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:18:32
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/06/2021 23:50:50
Quote Anchor link
Heb je een online voorbeeld?
 
Thom nvt

Thom nvt

01/07/2021 11:31:16
Quote Anchor link
Ik denk dat je er al grotendeels bent, vervang de code op regel 5 door het nieuwe $(window).on event.

Voorbeeldje (reload werkt hier helaas niet maar resize en scroll wel):
https://jsfiddle.net/8yho6ezf/
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2021 11:40:19
Quote Anchor link
Wat wordt er met 'reload' bedoeld? Gewoon een pagina-refresh (door op F5 te drukken)?
 
Thom nvt

Thom nvt

01/07/2021 11:56:34
Quote Anchor link
Correct, jsFiddle houdt de scroll-positie niet vast omdat alles in iFrames gezet wordt.
Simpele work-around is om de boel in een platte HTML pagina te zetten en lokaal te laden, de site-content div zou hoog genoeg moeten zijn voor schermen van 1080p en kleiner.
 
Bas Driessen

Bas Driessen

01/07/2021 20:46:00
Quote Anchor link
Hallo, sorry dat ik niet gelijk al reageerde, beetje chaos gister en ik moet voortaan duidelijker zijn.

Ik bedoelde inderdaad F5 refresh


Maar de code in the fiddle werkt inderdaad. Het is nu opgelost :) Geen problemen meer.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.