sidebar 100% height jquery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim S

Tim S

30/11/2012 00:56:20
Quote Anchor link
Opgelost
De oplossing was weer eens te simpel ipv $(document).ready $('#contentwrapper').ready

Goedenavond,

Ik zat een tijdje met het probleem dat de sidebar geen 100% height wilde aanhouden, nu kwam ik op internet tegen dat dit ook goed mogelijk was met jquery. Nu heb ik de volgende code welke werkt als ik de pagina opnieuw laad vanwege $(document).ready. Als ik een nieuwe pagina laad via het menu dan neemt hij niet de hoogte van de document. Is hier ook een functie voor in jquery?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$(document).ready(function() {

var getHeight = $(document).height()-200;

$('#pages_menu').css('height', getHeight);

});

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 30/11/2012 01:10:43 door Tim S

PHP hulp

PHP hulp

02/10/2022 09:38:36

Wouter J

Wouter J

30/11/2012 08:04:57
Quote Anchor link
Alsjeblieft geen #contentwrapper.ready gebruiken, maar op regel 3 document vervangen door #contentwrapper.

Daarnaast is jQuery hiervoor gebruiken echt nutteloos en kun je gewoon zoeken op CSS faux columns om dit met CSS voor elkaar te krijgen.

Tim S

Tim S

30/11/2012 12:17:42
Quote Anchor link
Ja dat werkte hier niet omdat de contentwrapper geen height heeft maat alleen een min-height, dan groeide de sidebar niet mee.
Als ik de contentwrapper wel een height geef dan gaat de div in de contentwrapper buiten de de contentwrapper en de footer. De footer heeft ook nog clear both, dus dit zou niet moeten.

30/11/2012 12:20:06
Quote Anchor link
Check dit ff voor de gein.

Checkut

Wouter J

Wouter J

30/11/2012 13:44:17
Quote Anchor link
Rick, dat is een geweldige feature die gaat komen alleen dat is ook meteen het meest 'edge' feature van CSS3. Ik raad niemand het aan flexbox in 2012 te gebruiken. De specificaties veranderen voortdurend, W3C weet nog niet precies wat ze willen, en browsers pakken maar gewoon de versie van de specificatie die zij leuk vinden. Pas als er 1 standaard is en elk browser die standaard 'more or less' implementeert kun je een feature gebruiken.

Tim S

Tim S

30/11/2012 13:54:54
Quote Anchor link
Ja daar zat ik ook aan te denken plus dat de wat oudere generatie nog op windows vista of zelf xp werkt met ie 7 of 8.

Wouter J

Wouter J

30/11/2012 14:05:18
Quote Anchor link
Je zou hem eventueel in combinatie met Flexie kunnen gebruiken, een flexbox polyfill.

Tim S

Tim S

30/11/2012 14:14:29
Quote Anchor link
Ja dat zou een optie zijn maar dan zal je alsnog moeten wachten totdat alle browsers de zelfde en specificaties hanteren.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.