simplexml xpath read-only?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »
Pepijn de vos

pepijn de vos

02/12/2008 18:49:00
Quote Anchor link
hoi,

dit is het verhaal: ik ben en plugin aan het maken voor whatever met een config dingetje in een xml bestand.
nu ben ik bezig daar een admin pagina voor te maken, bij he terug schrijven gebruik ik $item = $idealxml->xpath($path); om vervolgens de juiste waarde in $item te stoppen.

mijn erste gedachte was dat al dat simple xml spul by refference gaat, dus dat ik zo in item kan schrijven... blijkbaar niet, of ik doe iets fout.
en als ik iets probeer als $idealxml->xpath($path) = $value; krijg ik een error met PHP "Can’t use method return value in write context"

dit is ene klein stukje code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
foreach($_POST as $id => $value) {
    $item = explode('#', $id);
    $item[0] = explode('_', $item[0]);
    $path = '//'.$item[0][0].'['.(isset($item[1]) ? $item[1] : 1).']/'.$item[0][1];
    $item = $xml->xpath($path);
    $item = $value;
}

echo "<pre>";
echo htmlentities($xml->asXML()); // dit is dus de oude xml, zonder de veranderingen hierboven
echo "</pre>";
?>

in post zitten dingen in de vorm van item_name#3 die dus corresponderen met bijvoorbeeld dit element:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<xml>
    <item><name>deze niet...</name></item>
    <item><name>deze wel, omdat dit nummer 3 is... xpath schijnt niet zero based te zijn</name></item>
</xml>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn de vos

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 06:18:52

Pepijn de vos

pepijn de vos

03/12/2008 19:23:00
Quote Anchor link
bump...

ik zit hier met een admin die niks doet :S
heeft verder geen super haast ofzo, ik kan nu gewoon in de xml rommelen, maar niet elke noob snapt dat ;)

de vraag samengevat is dus:
hoe kan ik een node uit een xml bestand halen door middel van xpath en vervolgens de waarde aanpassen en terug schrijven naar het xml bestand.

Pepijn de vos

pepijn de vos

10/12/2008 20:06:00
Quote Anchor link
mag ik al wanhopig worden?
't duurt me nu een beetje lang.

werkt hier niemand met xml dat ik geen antwoord krijg, of wat is het probleem?
verkeerde topic titel?
slechte uitleg?
of weet niemand het antwoord?

als ik zo iets doe als dit: $xml->a->b = "iets" werkt dat gewoon.
als ik $temp = $xml->a->b doe, en vervolgens $temp = "iets" dan werkt dat wel als de referentie van $xml er in zit, maar niet als het de waarde is.

ik weet dat ik niet naar een return value kan schrijven, en ik weet ook vrij zeker dat het bij simplexml om een referentie naar het xml object gaat, daarom moet je ook altijd die dingen als string casten.
maar als ik dus de return value in een var stop en daar naar schrijf, waarom is het resultaat dan niet bijgewerkt?
of moet ik nog iets doen met =& om echt de referentie te bewerken?

Edit:

http://nl2.php.net/manual/en/function.simplexml-element-xpath.php#56120
zie je wel, referenties... wat doe ik nou fout?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door pepijn de vos

M Ypma

M Ypma

10/12/2008 20:14:00
Quote Anchor link
Quote:
als ik $temp = $xml->a->b doe, en vervolgens $temp = "iets" dan werkt dat wel als de referentie van $xml er in zit, maar niet als het de waarde is.

Kan je daar een werkend voorbeeld van geven? Dit mag ook niet werken, ookal zit er een instantie vam simplexml in, hij zal die instantie gewoon weggooien en vervangen door je string die je nu aan de variabele toewijst.
Tevens snap ik je probleem niet. Waarom wil je het eerst in een losse variabele zetten en vervolgens de waarde aanpassen? Dat is toch erg onoverzichtelijk en lelijk?
Ik kan me je probleem niet voorstellen. Ik gebruik het ook af en toe, simplexml is slecht gedocumenteerd, maar heb er nooit problemen mee.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door M Ypma

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/12/2008 22:34:00
Quote Anchor link
Ja... eerst maak je een variable aan, ...->xpath() geeft trouwens een array met nodes terug... daarna ga je in die variabele iets anders zetten.

Je moet juist op zoek gaan naar een property van een van de nodes die in de array zit, die je terug kreeg van ...->xpath(), waarmee je de waarde van die node aan kunt passen.

Iets als

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php

$item
= $xml->xpath($path);
$item[0]->textContent = 'iets';

?>

de property textContent verzin ik nu even, omdat dat een property is van DomNode, maar zoiets moet het zijn. Een tijdje terug heb ik hier naar gezocht voor een simpleXMLELement, maar kon het niet vinden...

Wat je kunt doen is het simpleXMLElement omzetten naar een DomElement(/Node/Document (weet niet precies)) en het zo aanpassen en dan weer terug. Maar dat is natuurlijk heel omslachtig...

Pepijn de vos

pepijn de vos

13/12/2008 13:58:00
Quote Anchor link
ik heb het al, als je $item[0][0] doet werkt het!!! die laatste is dus voor de textcontent.

het heeft even geduurd, maar bedankt voor de info.
nu kan ik weer verder...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.