site voor sanandreas

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lex van der poel

lex van der poel

21/08/2012 23:46:59
Quote Anchor link
Hoi,
Ik ben bezig met een SA-MP (sanandreas multiplayer) server.
En daarvoor ben ik deze site aan het maken.
Hij is nog niet helemaal af maar ik vind de live map zo leuk dat ik het wou delen :)

Link: LINK

Commentaar is welkom.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:49:13
 
Frank WD

Frank WD

22/08/2012 00:02:51
Quote Anchor link
3 dingen die me gelijk opvallen:
- Op de index gebruik je iframe. Weet niet op in live versie het zo blijft, maar iframe is alla 19eeuw.

- In de bron zie ik dat je daar gebruik maar van div's voor de header, navigatie, content en footer. Je kan daar beter de nieuwe HTML5 tags voor gebruiken.
Dit zijn: <header></header, <nav></nav><footer></footer>. Zo heb je ook nog de andere tags die bij deze site van pas kan komen. Kijk hierbij eens na de uitleg van Wouter J. KLIK.

- Persoonlijk vind ik de kleuren niet echt bij elkaar passen. Vooral de grote gele vlak in het midden vind ik er te veel uitspringen.
Gewijzigd op 22/08/2012 00:04:03 door Frank WD
 
Lex van der poel

lex van der poel

22/08/2012 00:09:04
Quote Anchor link
1: haha das omdat ik nog geen betaalde host heb die iframe ik host hem eerst zelf.

2: maar html5 is tog nog niet op alle platformen beschikbaar?

3: Ja daar heb je gelijk in ik weet alleen niet zeker welke kleur ik zou gebruiken...

En wat vond je van de live map het is een bijna niet voorkomend script zelf ben ik er nog geen tegen gekomen. (deze heb ik compleet zelf gemaakt.)

En bedankt voor je reactie.
 
Leon blabla

Leon blabla

22/08/2012 00:25:00
Quote Anchor link
Respect voor de live map, was vroeger erg van van San Andreas maar nooit geweten dat je dat spel online kon spelen.
De online versie word zeker vanaf een computer gespeeld ?
Ik speelde namelijk altijd op de PS ;)
 
Frank WD

Frank WD

22/08/2012 00:27:54
Quote Anchor link
Maar als je er ook scripts op gebruikt. Dit zijn neem ik aan php scripts.
Waarom maak je dan als nog gebruik van iframe?
Dan kun je toch ook gewoon je index opbouwen zoals het hoort. Want ik zie even het verband niet tussen zelf hosten (iframe gebruik) en betaalde host (zonder iframe).
 
Lex van der poel

lex van der poel

22/08/2012 00:28:11
Quote Anchor link
ja het heet sanandreas multiplayer en het is eigenlijk een patch voor de gewone sanandreas je kan zelf gebouwen neerzetten en weggen slopen god modes maken egt wel leuk ;)

Toevoeging op 22/08/2012 00:29:42:

omdat ik css gebruik om de user icon zoveel procent verschuif om hem op de goede positie te plaatsen en omdat er een fullscreen functie bij komt als je hem uit de iframe laad.

Toevoeging op 22/08/2012 00:31:17:

het forum is nog niet helemaal af maar ik maak wel een demo account als die klaar is want forum is ook zelf gemaakt.
 
Frank WD

Frank WD

22/08/2012 00:32:43
Quote Anchor link
Voor een handige overzicht welke browsers HTML5 & CSS3 ondersteunen.
KLIK
 
Koen Hollander

Koen Hollander

22/08/2012 08:22:59
Quote Anchor link
Staat hij op jouw computer gehost? Ik krijg deze fout: Deze webpagina is niet beschikbaar
Google Chrome kan de webpagina niet laden, omdat het te lang duurt voordat 195.241.208.60 reageert. De website is mogelijk offline of misschien heeft u problemen met uw internetverbinding.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Controleer uw internetverbinding. Start alle routers, modems, of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.
Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.
Als u een proxyserver gebruikt, controleert u uw proxyinstellingen of neemt u contact op met uw netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als u denkt dat u geen proxyserver zou moeten gebruiken, past u uw proxyinstellingen aan: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje uit het selectievakje bij 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.
Fout 118 (net::ERR_CONNECTION_TIMED_OUT): Er heeft een time-out voor de bewerking plaatsgevonden.
 
Stefan WM

Stefan WM

22/08/2012 09:05:44
Quote Anchor link
Ik kan hem ook niet meer benaderen
 
Lex van der poel

lex van der poel

22/08/2012 10:45:04
Quote Anchor link
haha hij is weer online.
 
Stefan WM

Stefan WM

22/08/2012 11:07:16
Quote Anchor link
Ik kan er nog steeds niet bij..
 
Lex van der poel

lex van der poel

22/08/2012 16:25:52
Quote Anchor link
sorie ik was naar de ikea met mn ouders nu is hij weer online
 
Kris Peeters

Kris Peeters

22/08/2012 16:55:46
Quote Anchor link
Ik heb geen gevoel voor goede smaak; ik zal daar dan maar over zwijgen (anderen zien altijd storende dingen die mij niet storen)...

Iets anders:
Het is niet zo gebruikelijk dat je jQuery gebruikt in de stijl:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<li><a href="JavaScript:void(0);" onclick="navigate(0);">Home</a></li>
...

function navigate(id) {
 ...
  $("#Content").hide();
...
}


In principe ga je alles inbedden in $document.ready(function() { /* alles hier */ });
en ga je onclick- en andere evenementen via jQuery opvangen, niet via de markup.
Gewijzigd op 22/08/2012 16:56:34 door Kris Peeters
 
Stefan WM

Stefan WM

22/08/2012 16:55:59
Quote Anchor link
Zet hem dan niet iedere keer offline als je weg gaat, dan kunnen wij gewoon blijven kijken;)

Een kleine tip.
 
Lex van der poel

lex van der poel

22/08/2012 17:08:31
Quote Anchor link
dat ik de style in jquery verander is volgens mij gewoon normaal? en ik vind het zo een vloeiender effect hebben.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

22/08/2012 17:21:04
Quote Anchor link
nee nee, ik heb het over de scripting stijl waarmee je jQuery scrijft; niet over wat je er mee doet.

Bij jQuery is het niet gebruikelijk dat je javascript gebruikt binnen de markup.

Dus, als voorbeeld:
Niet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="JavaScript:void(0);" onclick="navigate(0);">Home</a>

waarbij je de functie aanroept in het HTML-element.

Kijk maar eens bij gelijk welke jQuery tutorial.
bv. http://www.impressivewebs.com/jquery-tutorial-for-beginners/

let op de woorden "all jQuery code goes here"
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$(document).ready(function() {  
    // all jQuery code goes here  
});
Gewijzigd op 22/08/2012 17:23:27 door Kris Peeters
 
Lex van der poel

lex van der poel

22/08/2012 17:33:48
Quote Anchor link
ooh waarom niet dan werkt perfect ;) maar ik ben nu bezig lees die pagina later wel bedankt voor de link.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

22/08/2012 18:01:47
Quote Anchor link
Waarom doe je eigenlijk steeds een pageload image laten zien, als er iemand op een link klikt in het menu aan de linker kant?
Ik heb geleerd dat als je te vaak een laadbalkje of page loader laat zien, of de tekst "Laden" / "Loading..." laat zien, dat dat een trage indruk geeft. De bezoeker heeft dan te veel het gevoel dat hij moet wachten of dat het een trage, belastende site is.
Verder is de site niet slecht.
 
Lex van der poel

lex van der poel

22/08/2012 18:06:19
Quote Anchor link
dankje en dat deed ik omdat ik het laden mooier wou maken :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.