Sleep Divs om positie te veranderen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

05/03/2015 13:42:58
Quote Anchor link
Hey mensen,

Ik moet een lijst maken en kunnen bewerken.

Met het bewerken moet ik alle onderdelen op een positie zetten maar als ik dat naderhand wil veranderen moet dat van mijn werkgever via slide worden gedaan.
Dus als ik hem ingedrukt houd dan moet ik hem naar boven of beneden kunnen slepen.

Maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen en met wat het allemaal gedaan word.

Groet.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:22:34
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/03/2015 13:51:54
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

05/03/2015 13:55:43
Quote Anchor link
Ja precies dat. Maar is het dan ook mogelijk om de positie value op te slaan in de database?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/03/2015 14:39:10
Quote Anchor link
Ja.

:)

Geef de versleepbare elementen een uniek kenmerk (id-attribuut of een data-xyz attribuut) en als je op een knop klikt kun je via jQuery / JavaScript de lijst van versleepbare elementen (en daarmee de volgorde) uitlezen en dan kun je deze via een AJAX-call naar een scriptje doorsturen die deze volgorde opslaat.

Of je leest de volgorde uit en je POST dit via een formulier met een verborgen veld waarin je deze info zet naar een verwerk-pagina.

Meerdere oplossingen mogelijk, het begint bij het uniek kunnen identificeren van de elementen, anders kun je in de eerste plaats geen volgorde vastleggen.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

05/03/2015 14:55:00
Quote Anchor link
Thomas oooh oke, dat ik daar niet aan dacht. ik heb dat namelijk al eerder gemaakt maar dan met - [0] + button
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/03/2015 16:37:58
Quote Anchor link
Ik plaatste de sorteerbare divs in een formulier. Iedere div gaf ik een hidden field en op de verzendknop een event onclick . Als er dan op verzenden geklikt wordt vult javascript in logische volgorde de hidden fields in met een nummer beginnend bij nul, de volgende een 1 en zo verder. Achteraf niet eens noodzakelijk denk ik. Het verschil is dat het dan iig niet met AJAX hoeft (maar kan natuurlijk wel).

Toevoeging op 05/03/2015 19:36:04:

http://codepen.io/anon/pen/vEaqVy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.