sms to web(chat)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

David Douma

David Douma

14/04/2007 22:39:00
Quote Anchor link
Geachte heren en dames,


Ik ben al enige tijd op zoek naar een php-script (indien mogelijk met mysql) die het mogelijk maakt zich te laten aanroepn via het web.

Een voorbeeld hiervan is de velen sites die het al hebben; mensen sturen een sms en enkele seconden later verschijnt deze ergens in een smsbar.

Nu weet ik dat een script wordt aangeroepen, bijvoorbeeld op deze manier:

http://www.mijnsite.nl/smshandler.php? SendTo=31612345678&Message=WEB+SMS+TEST&ShortCode=3010& MO_MessageId=534048699&operator=02F480&MO_ShortKey=WEB+SMS

SendTo = Telefoonnummer van de afzender
Message = Het bericht

Ik zoek dus een script wat ik zo kan aanroepen, het script zoekt dan in een database de member waarbij het 06-nummer hoort (SendTo) en plaatst dan het bericht met de member naam op de sms-bar.

Iemand een kant en klaar script wat ik kan aanpassen?


Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 10:18:10
 
M Ypma

M Ypma

14/04/2007 23:15:00
Quote Anchor link
heb je al een bedrijf in de arm die je smsverkeer regelt dan? deze hbben meestal een API die precies beschrijft hoe je hun berichten kunt benaderen...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/04/2007 00:32:00
Quote Anchor link
$sendto = $_GET['sendto'];
$message = $_GET['message'];

Beveiligen, wegschrijven in de database, select query op je site en klaar!
 
David Douma

David Douma

15/04/2007 00:54:00
Quote Anchor link
michel schreef op 14.04.2007 23:15:
heb je al een bedrijf in de arm die je smsverkeer regelt dan? deze hbben meestal een API die precies beschrijft hoe je hun berichten kunt benaderen...


ja, maar hun leveren standaard dus zo'n script niet.
En aangezien ik wel wat van php weet maar dit juist weer niet...

Niemand een standaard scriptje als voorbeeld wat ik kan aanpassen?
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

15/04/2007 01:12:00
Quote Anchor link
Als je iets verder kijkt dan je neus lang is: http://phphulp.nl/php/tutorials/2/290/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder
 
David Douma

David Douma

15/04/2007 01:23:00
Quote Anchor link
hmm bedankt meteen voor je afkraking... niet zo vriendelijke mensen hier merk ik... terwijl ik alleen om wat hulp vroeg van mensen die wat meer ervaring hebben dan mij :)
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

15/04/2007 08:16:00
Quote Anchor link
Met alle respect, maar hij heeft het over zoeken, wat is afkraken, behalve de manier waarop hij het zegt.
Er staan echt genoeg tutorials hier, waarmee je dmv de URL dingen in de database kan zetten.
 
Luuk van Egeraat

Luuk van Egeraat

15/04/2007 09:00:00
Quote Anchor link
onzinnige vragen stellen gebeurt ons allemaal wel eens, maar om het toch af te leren moet er altijd wel iemand bij zijn die je ff afraakt op je onzinnige post toch ^^

Ze zijn harstikke aardig hier op het forum joh! ;)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/04/2007 11:44:00
Quote Anchor link
Basicly, dat mollie-script van mij doet precies wat jij wilt. Enkel een query erin, variabelen aanpassen en gaan.
 
David Douma

David Douma

15/04/2007 14:34:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 15.04.2007 11:44:
Basicly, dat mollie-script van mij doet precies wat jij wilt. Enkel een query erin, variabelen aanpassen en gaan.


ok bedankt! ik zal er eens naar kijken!
Het forum is idd leuk, vond alleen de opmerking niet echt vriendelijk overkomen...
 
Thomas

Thomas

15/04/2007 14:36:00
Quote Anchor link
Jason de Ridder schreef op 15.04.2007 01:12:
Als je iets verder kijkt dan je piemel groot is: http://phphulp.nl/php/tutorials/2/290/


met alle respect, maar in mijn geval ben ik dan nog uren bezig.. :)
 
David Douma

David Douma

15/04/2007 23:24:00
Quote Anchor link
ff een domme vraag over dat mollie script... als ik zelf test (nadat ik me IP heb toegevoegd), krijg ik zelf OK te zien in beeld.

Echter als ik het mollie laat testen zegt ie:

Geen response. Mogelijke oorzaken: URL niet bereikbaar, niet gevonden of geen content.

Samenvatting: Χ Aanvraag niet gelukt, response van URL was geen "OK".
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

15/04/2007 23:44:00
Quote Anchor link
Jason de Ridder schreef op 15.04.2007 01:12:
Als je iets verder kijkt dan je piemel groot is: http://phphulp.nl/php/tutorials/2/290/


mijn excuses voor mij taagebruik, ik zal mij voortaan 'gedragen'.
 
David Douma

David Douma

15/04/2007 23:57:00
Quote Anchor link
anders krijg je lijfstraffen :P... maar uhm iemand enig idee about that mollie?
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

16/04/2007 00:05:00
Quote Anchor link
Toch krijg je hetzelfde antwoord van mij:
Verder kijken dan je 11 vinger, nee grapje, neus lang is,

www.mollie.nl.

Je moet echt even google gaan gebruiken gozert, anders krijg je het idd zwaar op deze site!
 
David Douma

David Douma

16/04/2007 00:24:00
Quote Anchor link
dat bedoel ik niet gozert2!.

Ik heb het mollie script gebruikt vanaf deze site... als mollie het script aanroept moet er OK staan. Dat gebeurd dus niet krijg deze error:

---
Geen response. Mogelijke oorzaken: URL niet bereikbaar, niet gevonden of geen content. Samenvatting: Χ Aanvraag niet gelukt, response van URL was geen "OK".
---

Ik ben natuurlijk niet dom en lui dus zelf even het script aangeroepen (nadat ik me IP in the allow list had gezet) en ik krijg wel een OK te zien.

Dus ik vroeg me af wat het kon zijn en of iemand anders een oplossing weet, of misschien een tip.

Ben niet lui ofzo...
 
Zam Ian

Zam Ian

16/04/2007 00:33:00
Quote Anchor link
gozert1, misschien helpt dit je...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
//   CREATE TABLE berichten (
//        id int(11) auto_increment,
//        PRIMARY KEY (id),
//        telno varchar(30) ,
//        tijdstip varchar(30) ,
//        sleutel varchar(30) ,
//        subsleutel varchar(30) ,
//        boodschap varchar(160)
//    );



$hostname = "";
$username = "";
$password = "";
$database = "";

mysql_connect($hostname,$username,$password) or die(mysql_error());
mysql_select_db($database);

$id = $HTTP_GET_VARS['id'];
$telno = $HTTP_GET_VARS['orig'];
$tijdstip = date("d-m-Y @ H:i:s");  
$sleutel = $HTTP_GET_VARS['key'];
$subsleutel = $HTTP_GET_VARS['subkey'];
$boodschap = $HTTP_GET_VARS['message'];

mysql_query("INSERT INTO berichten VALUES('$id', '$telno', '$tijdstip', '$sleutel', '$subsleutel', '$boodschap')");

?>


Dus aanroepen d.m.v.:
bestand.php?id=3&telno=0000&...enz&enz...

Let er wel op dat je dit nog beveiligd tegen mysql injection, en zorg natuurlijk dat de variabeles overeenkomen met die van je sms provider...
 
David Douma

David Douma

16/04/2007 00:36:00
Quote Anchor link
ok, ik zal het eens gaan proberen... :)
 
David Douma

David Douma

16/04/2007 00:44:00
Quote Anchor link
Ok bedankt! deze werkte... nu ga ik me maar eens begeven aan het maken van de berichtenbalk :D
 
Kalle P

Kalle P

16/04/2007 01:14:00
Quote Anchor link
Zo das een nieuw script.

Vervang maar ff gauw dat $HTTP_GET_VARS voor $_GET.

edit:
verder controleer je niks van de gets. Ik kan zo je hele db legen, omdat er niet wordt gecontroleerd op de input (bv: id == cijfers). Escapen van special characters.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.