Sockets

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

12/12/2012 09:31:51
Quote Anchor link
Hallo, ik heb vragen over PHP sockets

Wat is beter voor een chat bijvoorbeeld?
Steeds een ajax request doen met javascript of PHP sockets gebruiken?

Hoe doe je iets verzonden naar een socket? Ik neem aan dat je nog steeds javascript nodig hebt als je met een socket werkt, maar ik zou niet weten hoe je nu communiceert.

Hoe is een socket eigenlijk verbonden over het internet? is het een soort verbinding die pas sluit als er opdracht voor wordt gegeven?

Als iemnd in de chat iets zegt, dan komt dat ook bij de ander natuurlijk op het beeldscherm, maar PHP kan toch niks met de browser, de server kan niks sturen naar de client, maar wel andersom.
En heb je dus daarom javascript nodig?

Kan iemand me dus uitleggen hoe zoiets werkt? ik wist eerst niet eens dat sockets in PHP bestonden (wel in JAVA)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 13:00:54
 
Henk Verhoeven

Henk Verhoeven

12/12/2012 10:48:32
Quote Anchor link
FF googelen:
uitleg
script
(zijn wel engelstalig)

Heel het internet draait trouwens op sockets. Als bijvoorbeeld een http server on line komt opent die een server socket. Als iemand een url in een browser opvraagt opent die een client socket die verbinding legt met die server socket. Die verbinding is een soort tweeweg buis waar je tekst doorheen kunt sturen. De browser stuurt een tekstje dat we een 'http request' noemen door die socket. Dat moet wel aan bepaalde standaarden voldoen anders gaat de server het natuurlijk niet snappen. De server leest dat tekstje door en stuurt afhankelijk van wat daar in staat de inhoud van een pagina terug. De browser beeldt die inhoud af op het scherm. Zo'n soort verhaal kun je ook over e-mail vertellen, over DNS, en al het andere: onder de oppervlakte worden er strings via sockets heen en weer gestuurd. Het versturen zelf is vrij ingewikkeld, gelukkig hoef je dat niet te begrijpen om met sockets te werken. Wat wel handig is om te weten:
- je kunt de verbinding open houden (sneller)
- je kunt als de verbinding nog open staat ook van de server strings naar de client pushen. De server hoeft dus niet te wachten tot de client weer met een request komt. Dat is wel handig voor chat applicaties.
Als je toch wilt weten hoe de verzending werkt zie packet switching.
Gewijzigd op 12/12/2012 11:18:52 door Henk Verhoeven
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

12/12/2012 14:58:59
Quote Anchor link
Als het om een pagina opvragen via internet gaat weet ik precies hoe browser en server werken en communiceren.
Maar bij sockets kwam ik in de war.
Ik wil dus ook echt een soort verbinding die zo min mogelijk belastend is, zo min mogelijk dataverkeer kost, en ook nog eens door vele mensen kan worden gebruikt.
Dan moet je natuurlijk goed nadenken.

Als ik nou bijvoorbeeld 2 bezoekers op dezelfde pagina (de chat) heb, op een website.
Dan heb ik 2 clients.
Als ik nu van de ene client data (tekst) wil versturen naar de andere client, dan gaat die data via de webserver naar de andere client.
De server is dus een doorgeefluik. Dat doorgeefluik kan dus ook controles uitvoeren (grootte van data, etc.)
Als ik dit bovenstande wil doen, hoe maak ik dat dan? En heb je nog iets speciaals nodig naast PHP?

Het is natuurlijk ook mogelijk om d.m.v computerprogramma's via internet tussen computers te communiceren (via internet, of via LAN in het zelfde gebouw), maar dat is
iets anders als via een website.

Toevoeging op 12/12/2012 20:42:28:

En hoe weet je eigenlijk welke server poort je moet gebruiken?
 
Jan terhuijzen

jan terhuijzen

12/12/2012 20:46:24
Quote Anchor link
Kijk op PHP.net of zoek een voorbeeld op internet. Ik heb eigenlijk weinig kunnen vinden, maar ik weet dat het best vaak wordt gebruikt voor chats. Het is zelfs beter dan elke seconde javascript een request te laten doen, omdat dat veel belastender is.
 
Henk Verhoeven

Henk Verhoeven

13/12/2012 14:44:05
Quote Anchor link
Ik begrijp eigenlijk niet wat er zo moeilijk is aan de code op
http://www.flynsarmy.com/2012/02/php-websocket-chat-application-2-0/
Het zijn maar 60 regels code serverside en 68 regels client-side.

OK, de code van de WebSocket class is een stuk lasiger, die begrijp ik ook zo snel niet, en de documentatie op php.net is ook niet echt duidelijk over wat er nu precies gebeurt in blocken en in non-blocking mode, maar alle begin is moeilijk, waarom probeer je het niet gewoon uit en probeer je door ervaring te leren?
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

15/12/2012 21:06:15
Quote Anchor link
En denken jullie dat een host dit wel leuk vindt als ik hiermee ga experimenteren? Of maakt dat helemaal niks uit?
 
Henk Verhoeven

Henk Verhoeven

16/12/2012 14:16:42
Quote Anchor link
De script met de serversocket wordt gewoonlijk op de comaand line gestart. Om te experimentern kun je dat op je eigen computer thuis doen. Je hebt wel een webbpagina nodig om de form in te zetten en de script mee te laden. Dat kan gewoon statische html zijn, ik zie niet waarom je hosting provider daar bezwaar tegen zou hebben. Start twee verschillende browsers, dat lijkt sterk op twee verschillende gebruikers (gebruik verschillende poorten op de clients).

Als je het in het echt wilt gaan doen, aan het internet, wordt het een ander verhaal. Sommige providers hebben misschien een firewall. Firewalls kunnen zowiezo roet in het eten gooien voor socket-verbindingen. Niet de firewalls die de meeste mensen thuis in hun router hebben, maar wel die op kantoren enzo. En niet bij alle providers kun je de command line gebruiken. Je kunt dan een gewoon php script via http starten door het met je browser op te vragen, met daarin set_time_limit(0), maar dat zal bij veel providers niet werken (safe mode) en als het wel werkt kan het leiden tot allerlei nooit-eindigende threads, dus als dat mis gaat kan ik mij voorstellen dat je provider daar niet blij mee zal zijn. En tenslotte ondersteunen niet alle browsers html 5...

Maar het blijft natuurlijk een interessante techniek en problemen zijn er om op te lossen ;-)
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

23/12/2012 21:19:00
Quote Anchor link
Er zijn toch zo veel dingen die met sockets werken?

Als ik het goed begrijp heb je dus ook javascript nodig om ajax requesten te doen? Omdat het PHP script dat voor de socket verbinding zorgt niet opnieuw voor een client moet worden opgestart (dus de pagina waar de PHP op staat mag niet worden herladen)

Je hebt toch geen html 5 nodig? Het gaat er toch om dat je het PHP script kan laten weten wat er moet worden doorgegeven aan de andere clients? Dan geef je dat door met een ajax request aan de PHP pagina. Maar dan vind ik het wel weer raar dat een ajax request eigenlijk ook de PHP pagina herlaadt. Dat vind ik nou zo raar. Is een PHP socket zoiets als een session? Ik dacht altijd dat PHP alleen kan worden uitgevoerd op het moment dat een pagina laadt.
Gewijzigd op 23/12/2012 21:22:39 door Mark Hogeveen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.