Solved: sessie doet raar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert Deiman

Robert Deiman

26/06/2009 13:17:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Wederom een raadsel voor en van mij, erg raar gebeuren met sessies:

Ik heb een website waarbij je kunt inloggen. Hiervoor gebruik ik sessies. Nu gaat er in verschillende browsers wat mis, maar niet in elke browser. Heeft puur met die sessies te maken lijkt mij:

In Firefox 3.0.11 (+ WinXP) op mijn computer gaat het goed, ik kan inloggen op favorieten klikken die ik heb opgeslagen. Ik blijf gewoon ingelogd.

Mijn collega kijkt op zijn computer, zelfde FF en windows Vista logged in op zijn eigen naam / account (dus 't is geen probleem met dubbele accounts) klikt op een link en de sessie is er niet meer.

Hetzelfde gebeurt bij mij in IE en Opera, maar FF blijft het gewoon wel doen zoals de bedoeling is.

De website werkt met mod_rewrite waarbij alles via index.php loopt. Dit bestand heeft als eerste regel staan: session_start(); (geen spatie of wat voor output ook)

Ik snap echt niet hoe het kan dat het op mijn FF gewoon werkt en de sessie blijft doorlopen.

edit:
Blijkbaar had mijn FF al een keer een sessie/ cookie aangemaakt voor de website. Die kon die wel beschrijven.
Bestandsinhoud kopiëren en opnieuw plakken in een nieuw bestand, deze opslaan en de oude overschrijven met dit nieuwe bestand heeft het probleem opgelost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.