[solved - workaround] Print to file/screenshot - PDF?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

28/11/2018 22:08:26
Quote Anchor link
Goede avond allen,

Ik ben op zoek naar een javascript oplossing voor een print to file.
We willen graag een html pagina gebouwd op bootstrap opslaan als pdf. Alle pdf converters die ik tegen ben gekomen kunnen niet allemaal alle html+css aan. :(

Nou kun je bijv. op een Mac: File -> print, PDF->Save as PDF kiezen
Op Windows kun je volgens mij ook zoiets doen.

Is dit mogelijk dmv een javascript? Of is er een goede backend oplossing om van een pagina een goede pdf tet maken?
Ik heb ook eens geprobeerd met bijvoorbeeld PhantomJS de gewenste pagina in te laden en vervolgens een fullsize screenshot te maken, maar daar ging de kwaliteit ook van omlaag en heeft een shell_exec nodig. Daarvoor gebruikte ik m'n eigen vps, maar is ook geen goede oplossing...

Kan iemand mij helpen met een goed alternatief?
Gewijzigd op 29/11/2018 10:28:20 door Dennis WhoCares
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:39:28
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2018 22:26:41
Quote Anchor link
DOMPDF, HTML2PDF kan je ook eens proberen.

JavaScript gaat niet lukken, want het is toch echt een echt die serverside moet plaatsvinden. Of op je eigen PC, maar ook daar kan JavaScript (gelukkig) niks mee doen.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

29/11/2018 10:27:55
Quote Anchor link
Hi Arien,

Bedankt voor je reactie, ik zal dan wel gewoon Api. Webshrinker of screenshotlayer.
Is een klein begin, indien het veelvoudig gebruikt wordt zal een betaalde oplossing moeten komen.

De genoemde libraries werken niet geheel lekker :(
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.