soorteren op rang.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Simon Kroes

Simon Kroes

01/02/2009 14:01:00
Quote Anchor link
Hallo.
ik heb een vraag.

is het mogenlijk om in een database te soortteren op rang. dus eerste webmaster daarna admin daarna member daarna lid of in die richting? en dat je daar dan een lijst van krijgt

Ik hoop dat ik beetje duidelijk uitgelegd heb en dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt

Groetjes
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 16:06:29
 
Joren de Wit

Joren de Wit

01/02/2009 14:09:00
Quote Anchor link
Hoe heb jij die rang nu opgeslagen in je database? Het komt erop neer dat je een volgorde aan die verschillende rangen toe moet kennen (van 1 tot xx) en vervolgens op die waarde moet sorteren...
 
Simon Kroes

Simon Kroes

01/02/2009 14:12:00
Quote Anchor link
Ja ik gebruik inderdaad een database. is er ook nog een anderen mogenlijk heid? of iets?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

01/02/2009 14:15:00
Quote Anchor link
Dit is de meest eenvoudige oplossing, ik zie niet in hoe je het anders zou willen aanpakken.

Als je datamodel goed genormaliseerd is, heb je een aparte tabel met rangen. Je hoeft aan die tabel dus enkel een kolom voor de volgorde toe te voegen en voor de verschillende rangen een waarde toe te kennen. Vervolgens kun je in je SELECT query heel eenvoudig sorteren op die kolom.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.