Sorteer foto's op datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Newbie

PHP Newbie

23/10/2008 19:25:00
Quote Anchor link
Heey allemaal,

Weet iemand of (en zo ja, hoe) het mogelijk is om foto's te sorteren op datum van het maken van de foto. Je moet dus gaan kijken naar de ID3-tag, maar dan van de foto (weet daar het woord niet voor, vandaar dat het ook lastig zoeken is op google).

Groet
Newb
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 15:58:32
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2008 19:32:00
Quote Anchor link
De ID3-tag voor een foto is beter bekend als de EXIF data. Volgens mij zit daar het moment van maken van de foto ook in.

Je zou het eens kunnen proberen met exif_read_data().
 

23/10/2008 19:32:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 23.10.2008 19:25:
Je moet dus gaan kijken naar de ID3-tag, maar dan van de foto (weet daar het woord niet voor, vandaar dat het ook lastig zoeken is op google).

exif
Volgens mij heb je d'r nog wel een paar, maar deze is "de standaard" geloof ik.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
PHP Newbie

PHP Newbie

23/10/2008 19:36:00
Quote Anchor link
@Blanche,

Dank je, dat woord was ik naar opzoek. Het probleem wat ik nu krijg is dat de exif_* functies niet op mijn server geinstalleerd zijn. Zijn er nog andere oplossingen?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2008 19:40:00
Quote Anchor link
Ik geloof dat er ook wel manieren zijn om die informatie uit de raw data headers van de afbeelding te filteren, maar daar zou je even voor moeten googlen.

Het is wel een omslachtige methode dus wellicht dat het eenvoudiger is om te zorgen dat die exif functies wel beschibaar zijn? In geval van een eigen server kun je ze natuurlijk gewoon installeren, in geval van een host kun je het altijd vragen...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.