sorteren mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Wim

Wim

18/12/2006 15:30:00
Quote Anchor link
Ik heb een kolom waarin bijv. de volgende data staat:

1.1.2.5
1.1.2.6
1.1.2.10
1.1.2.11

Als ik deze kolom sorteer, dan sorteert hij het als 10,11,5,6 maar het is de bedoeling dat het 5,6,10,11 wordt. Ik kan in de mysql handleiding hiervoor niets vinden. Als het om gewone getallen zou gaat zou ik er volgens mij een INT veld van moeten maken, maar dat gaat nu niet op.

Wie weet een manier om dit goed gesorteerd te krijgen?
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 02:43:00
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

18/12/2006 15:31:00
Quote Anchor link
SORT BY colom DESC
werkt dit niet.. verander dan DESC in ASC :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leroy Boerefijn
 
Simon Blok

Simon Blok

18/12/2006 15:32:00
Quote Anchor link
Zet DESC (descending )achter je ORDER BY dit ordent je rij van klein naar groot.
 
- SanThe -

- SanThe -

18/12/2006 15:32:00
Quote Anchor link
Opslaan als 1.1.2.05 etc. dus met een voorloopnul.
 
Wim

Wim

18/12/2006 15:39:00
Quote Anchor link
DESC / ASC gaat niet werken ivm die ontbrekende voorloopnul.

Die voorloopnul ontloop ik het liefste, is er geen manier om het zonder voorloopnul te sorteren?
 
- SanThe -

- SanThe -

18/12/2006 15:43:00
Quote Anchor link
Ik neem aan dat het in een VARCHAR zit opgeslagen en dat is tekst. En tekst wordt alfabetisch gesorteerd. Dus dat zal niet lukken want de 1 komt voor de 5.
 
Wim

Wim

18/12/2006 15:48:00
Quote Anchor link
Het zit in een CHAR, maar komt op zelfde neer.

Ik had gehoopt dat er mss iets zou zijn waarmee het toch kon, dan zal het toch via die voorloopnul moeten. :(

i.i.g. bedankt voor de reakties.
 
- SanThe -

- SanThe -

18/12/2006 15:50:00
Quote Anchor link
In plaats van een voorloopnul kan je ook een spatie gebruiken als je dat liever zou willen.
 
Frank -

Frank -

18/12/2006 16:00:00
Quote Anchor link
Quote:
1.1.2.5
1.1.2.6
1.1.2.10
1.1.2.11
Wat is de betekenis van deze data? Is er een verband tussen 1.1.2.5 en 1.1.2.6 ? (lijkt mij wel, je wilt er tenslotte op sorteren)

Mocht dat het geval zijn, dan is het datamodel niet correct en heb je de boel op een verkeerde manier opgeslagen. Het probleem met sorteren is dan het eerste probleem dan de vele, vele problemen die je nog gaat tegenkomen. Het is zelfs maar de vraag of je alle problemen kunt oplossen zonder het datamodel aan te passen.

Ik ben nieuwsgierig.
 
Wim

Wim

18/12/2006 16:09:00
Quote Anchor link
Het is wat moeilijk uit te leggen maar ik ben wat aan het puzzelen hoe ik een juiste id krijg voor een piramide-achtige indeling. De piramide bestaat dan uit diverse lagen, die dan ook weer zijn onderverdeeld in blokken, waarbij die blokken ook weer bestaan uit 8 delen. Deze laatste delen bestaan ook weer uit 16 delen. Dit gaat gebruikt worden als een soort ranking systeem.

Ik wil dus graag dat het id mij gelijk verteld waar dit "record" in de piramide thuishoort.

Dus, het eerste getal is de laag van de piramide, het tweede getal het blok, het derde getal is dus een van de 8 delen, en het laatste getal een van de 16 delen.

Ik hoop dat je iets snapt van wat ik wil bereiken, maar zoals ik al zei, het is wat lastig uitleggen. :P
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

18/12/2006 16:11:00
Quote Anchor link
Je zou m.b.v. substring functies IN de sql statement de waarden kunnen 'parsen' naar een integer, en dan daarop sorteren.. maar da's allemaal erg omslachtig.

Ik sluit me aan bij die 'voorloop 0' :)
 
Frank -

Frank -

18/12/2006 16:32:00
Quote Anchor link
Ok, duidelijk een verkeer datamodel.

Je maakt nu een piramide, denk bv. aan een inhoudsopgave, waarbij geen enkel verband zit tussen de verschillende onderdelen. 1.1.2.6 heeft geen enkel verband met 1.2.1.1 en dat terwijl ze beide beginnen met een 1 (bv. hoofdstuk 1). Wanneer jij dit met jouw huidige datamodel wilt gaan oplossen, zul je hele lastige workarounds moeten gaan maken. En ik kan je nu al de garantie geven dat jouw systeem straks zal bezwijken onder deze workarounds. Spreek uit ervaring...

De enige manier om dit op te lossen, is om met een koppeltabel aan te geven welke records met elkaar zijn verbonden. Op deze manier kun je het verband gaan aangeven.

Voorbeeldje:
Tabelnaam content:
- id (INT, auto_increment)
- content (TEXT)

Tabelnaam: koppeling
- id (INT, auto_increment)
- id_parent_content (INT, foreignkey op id van tabel content)
- id_child_content (INT, foreignkey op id van tabel content)
- sortering (TINYINT)
UNIQUE(id_parent_content, id_child_content)
UNIQUE(id_parent_content, id_child_content, sortering)

Met dit datamodel krijg je een verband tussen de diverse records. Een record zonder parent is dus het hoofdstuknummer, een record met parent is een paragraaf. Op deze manier kun je altijd zien welke record nu bij welke parent hoort en wat het onderlinge verband is.

Met de kolom 'sortering' kun je aangeven hoe er moet worden gesorteerd. 5 parent records zullen bv. vast wel een bepaalde sortering moeten hebben. Hiervoor kun je simpel een getal nemen, maar ook een aanmaak datum/tijd zou kunnen voldoen. Net wat je nodig hebt. Dit geldt uiteraard ook voor de childs.

Gebruik wel de innoDB-engine van MySQL, anders kun je geen foreignkey's gebruiken.

Ook moet je niet vergeten om de UNIQUE's goed op te geven, anders kun je weer hopeloos in de problemen komen. Dit is overigens afhankelijk van jouw toepassing, wanneer een child aan meerdere parents kan worden gekoppeld heb je een andere constraint nodig dan met slechts 1 parent.
 
Wim

Wim

18/12/2006 16:47:00
Quote Anchor link
Er wellicht geen direct verband, maar als je bijv. 2.1.8.16 en 2.2.1.5, dan is het verband dat ze beide in dezelfde laag zitten van de piramide. Ze beginnen immers beide met 2.

Ik moet de rest van je verhaal nog even laten bezinken, omdat dat iets dieper in MySQL gaat dan ik doorgaans gebruik. :)
 
Frank -

Frank -

18/12/2006 16:52:00
Quote Anchor link
Quote:
Er wellicht geen direct verband, maar als je bijv. 2.1.8.16 en 2.2.1.5, dan is het verband dat ze beide in dezelfde laag zitten van de piramide. Ze beginnen immers beide met 2.
Dat zeg jij, maar de database weet daar niets van af. Kortom, er is geen verband!

Zolang jij geen foreignkey's gaat gebruiken, zal er namelijk geen verband ontstaan. Er zijn overigens wel wat variaties mogelijk op het voorbeeld dat ik heb gegeven, dit zal zeker niet in alle geval 'het beste' datamodel zijn.

Maar zonder foreignkey's kun je het datamodel wel als 'fout' bestempelen. Dit wil overigens niet zeggen dat het dan niet zal werken, maar je maakt het jezelf onnodig moeilijk en je gaat risico's lopen met de data-integriteit.
 
Wim

Wim

18/12/2006 16:56:00
Quote Anchor link
Je hebt gelijk dat de db dat niet weet, ik ga er vanavond maar eens even mee aan de slag of ik er iets van kan maken op de manier die jij voorsteld. Zal wel ff bomen worden. :P
 
Wim

Wim

18/12/2006 21:50:00
Quote Anchor link
@Frank

Ik heb er nog eens over na zitten denken, maar ik zie niet zo goed waar het mis kan gaan als ik mijn oorspronkelijke plan volg.
De waarden van 2.2.1.5 etc, veranderen niet, alleen andere velden in deze tabel. Er wordt dan bijv. met die 2.2.1.5 vanuit een ander veld in die tabel een relatie gelegd met een member_id uit een andere tabel.
Ik had ook alle vakken in de pyramide een nummer kunnen geven, en dan had het gewoon gewerkt als een "normaal" id veld, alleen dit leek mij overzichtelijker, en kan dan ook een harde verwijzing vanuit mijn PHP script maken.

Ik bedoel dit niet eigenwijs hoor, misschien begrijp ik ook nog niet helemaal waar jij precies op doelt, enige wat ik aan wil geven is dat ik niet begrijp waar het bij mij mis zal gaan. :)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/12/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Tja, misschien al het probleem waar je nu tegenaan loopt: het sorteren.
 
Frank -

Frank -

18/12/2006 22:31:00
Quote Anchor link
Quote:
De waarden van 2.2.1.5 etc, veranderen niet, alleen andere velden in deze tabel. Er wordt dan bijv. met die 2.2.1.5 vanuit een ander veld in die tabel een relatie gelegd met een member_id uit een andere tabel.
Je zegt dus eigenlijk dat de waarde 2.2.1.5 zo richting het grof vuil kan omdat je dit gegeven, de koppeling met andere gegevens, al ergens anders hebt gemaakt. Gooi deze zooi dan ook zo snel mogelijk weg! Gegevens 2x in de database opslaan, zorgt altijd voor inconsistente data.

En de uitspraak 'veranderen niet' is een gevaarlijke, deze is al achterhaald voordat jouw systeem klaar is. Ik spreek uit ervaring!

Maar nogmaals, ga normaliseren. Het gegeven '2.2.1.5' bestaat uit meerdere gegevens, 4 stuks om precies te zijn. En meerdere gegevens sla je in een relationele database nooit en te nimmer op in 1 record. Het datamodel is gewoon fout, jouw sorteerprobleem is 1 van de vele, vele problemen die je gaat tegenkomen. Performance is bv. ook een probleem waar je tegenaan gaat lopen, jij hebt straks veel LIKE-vergelijkingen nodig voor de queries. Deze kosten onnodig veel tijd omdat er geen index kan worden gebruikt.

2 goede artikelen over normalisatie:
http://yapf.net/Articles/ArticleView/789
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150/
 
Wim

Wim

19/12/2006 13:25:00
Quote Anchor link
@Frank

Ik ga het flink onder de loep nemen. En eens een paar verschillende opzetten uitdenken.

Ik ben het overigens niet eens met je stelling dat ik 2x dezelfde gegevens in de db opsla. Ieder gegeven komt maar 1x voor. Ook ben ik het niet eens met de LIKE-vergelijkingen, omdat ik van te voren weet welk id (zoals 2.1.2.5) ik moet aanroepen.
Ik denk dat dit voornamelijk komt doordat ik de code die ik aan ieder onderdeel van de pyramide "hang" als 1 gegeven zie, en jij als meerdere gegevens. Strict genomen heb jij daarin gelijk omdat je de data kunt opsplitsen en ieder getal dan ergens voor staat. Echter, ik wil het alleen als geheel gebruiken als identifier voor een stukje van de pyramide. Normaal gesproken had ik dus een id-veld met auto_increment genomen, maar daar doe ik dit nu dus voor in de plaats.

Neemt niet weg dat ik je advies ter harte neem, en ik ga zo de links die je hebt gepost goed doornemen. Ik wil er ook bij zeggen dat ik niet de indruk wil wekken het beter te weten dan jij. Ik probeer alles alleen maar te begrijpen en aan te geven dat ik toen ik dit had uitgedacht er een heel andere filosofie achter had dan zoals jij het nu voorstelt. :)


@Blanche
Ja klopt, die sortering is een probleem, maar zou wel op te lossen zijn door een voorloopnul. Maar met een voorloopnul zal niet gelijk mijn hele database inconsistent zijn. Wat ik eigenlijk wil zeggen... als die voorloopnul alles is dan vind ik dat nog niet zo'n ramp. Ik doelde natuurlijk ook op andere problemen, dat van die voorloopnul was al duidelijk geworden in de voorgaande posts. :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wim
 
Wim

Wim

20/12/2006 16:44:00
Quote Anchor link
Na wat leeswerk, neem ik aan dat je een foreign key met de volgende query toevoegd?

[CONSTRAINT symbol] FOREIGN KEY [id] (index_col_name, ...)
REFERENCES tbl_name (index_col_name, ...)
[ON DELETE {RESTRICT | CASCADE | SET NULL | NO ACTION}]
[ON UPDATE {RESTRICT | CASCADE | SET NULL | NO ACTION}]


Heeft iemand een voorbeeld hoe je dit invult?
Wat vul je bijv. in bij symbol, of id, etc.

Hoe gebruik je dit zo effectief mogelijk. Ik begrijp wel waarvoor je het gebruikt, maar niet hoe je het op de juiste wijze toepast (rekening houdend met de opties in de syntax).

Wie wil mij een zetje in de juiste richting geven?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/12/2006 17:07:00
Quote Anchor link
In de mysql handleiding staan toch duidelijke voorbeelden over hoe je foreignkeys toepast?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.