Sorteren van rowcount i.c.m. gewone tabelinfo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maarten Baars

Maarten Baars

21/04/2006 13:56:00
Quote Anchor link
wat een titel he? Ja, ik weet ook niet hoe ik het zo moet definiëren dat iedereen gelijk begrijpt waar het zometeen over gaat...

In ieder geval heb ik twee databases met tabellen waarvan ik informatie nodig heb. Het gaat hierbij om artikelen die verkocht worden aan de consument.

De leverancier van deze artikelen levert ze aan een winkel. De winkel verkoopt ze dus aan de consument. De leverancier moet op een website kunnen controleren hoeveel er verkocht is van welk van zijn artikelen. Hierbij maak ik gebruik van minstens 4 verschillende tabellen.

De tabel waarin ik bereken hoeveel er van een artikel is verkocht is een tabel die ik ook alleen maar voor dat idee gebruik. Het resultaat is dan een tabel met de headers:

Artikelnummer - Artikelnaam - Verkocht

Hoe kan ik dan de gebruiker deze tabel laten sorteren op al deze drie aspecten? Ik krijg het idee dat ik niet verder kom dan te sorteren op Artikelnummer of Artikelnaam. Ik kan wel sorteren op Verkocht, maar dan komen de verkoopcijfers bij de verkeerde producten te staan denk ik.

Ik zit echt op een punt waarom ik niet zo heel goed meer weet waar en wat ik moet doen. Code geven heeft niet zoveel zin meer geloof ik. Tenzij jullie er toch om vragen, dan paste ik even wat.

Bedankt
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.