SPOED - Laad probleem website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 10:31:00
Quote Anchor link
Goedendag,
Ik heb sinds gisteravond plots problemen met mijn online shops. Deze laden plots heeeeel erg traag of helemaal niet.
Het is volkomen onduidelijk waardoor dit komt.
Ik ben met spoed opzoek naar iemand die voor mij kan achterhalen waardoor de pagina zo traag laad en dit kan oplossen.
Uiteraard tegen betaling.

contact: msn: [email protected] of icq: 60881730

Daniël
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:30:01
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

30/09/2006 10:38:00
Quote Anchor link
heb je zelf wijzigingen aangebracht rond die tijd waardoor dit kan komen?

zoniet, dan moet je je hoster eens vragen of hij wat instellingen heeft veranderd of dingen geupdate heeft.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 10:43:00
Quote Anchor link
in 1 shop zijn wel aanpassingen gedaan de laatste dagen, maar of dat ook rond dat tijdstip gedaan is weet ik niet (mijn programmeur die de meeste aanpassingen doet is momenteel niet bereikbaar).

Maar zelfs dan zou het niet verklaren waarom het zo traag is. Er draaien namelijk 4 shops op dezelfde database, daarvan zijn er 3 zeker niet aangepast en 1 mogelijk, maar slechts 1 shop werkt normaal, de overige zijn heeeeel erg traag.

De administratie werkt dus wel gewoon goed en 1 van de 4 shops dus ook.

Ik heb een eigen server en heb al contact gehad met de beheerder maar er is niks veranderd en kunnen enkel achterhalen dat het vrijwel zeker aan de connectie met de database moet liggen maar wat precies het probleem is is onduidelijk.

Vreemde is dus dat niet alles zo traag is.
 

30/09/2006 10:54:00
Quote Anchor link
Voer een optimize en een check over al je tabellen uit of vraag dit door iemand te laten doen.

Gebruik je standaard programmatuur of is alles geprogrammeerd voor jouw?
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 10:58:00
Quote Anchor link
Wat betreft die optimize en check... daar is deze oproep dus voor ;-) ik zoek iemand die voor mij de software en database kan doorlichten om te achterhalen waar het probleem zit.

Ik gebruik standaard software (oscommerce) die heel er is uitgebreid en aangepast voor mij.
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

30/09/2006 11:08:00
Quote Anchor link
het lijkt mij toch beter dat je dit door je reguliere programmeur laat doen aangezien die dit allemaal aangepast heeft en eventueel ook weet wat hij het laatst gedaan heeft zodat hij dat weer terug kan draaien.

Wij zijn immers niet bekend met de door hem geschreven code, en hij wel.

Waarom is hij eigenlijk niet beschikbaar, een goede programmeur moet goed bereikbaar zijn, anders wordt het tijd voor een andere betrouwbaardere vind ik.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 11:14:00
Quote Anchor link
als het een aanpassing in de code is zou dat nog niet verklaren waarom andere shops die op dezelfde database werken maar zeker niet aangepast zijn ook zo traag zijn en een andere shop die ook op die database werkt dus niet traag is.

De programmeur is een student en moet maar afwachten of die dit weekeinde nog beschikbaar is en zolang kan dit echt niet wachten.

Ben overigens al (op papier) bezig met geheel nieuwe software, maar dit probleem kost me klanten (heb net diverse advertenties lopen) en moet dus zo snel mogelijk opgelost worden.
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

30/09/2006 11:22:00
Quote Anchor link
@Daniel, bij mij doen maar 2 sites het niet goed, worldnetshops.nl en sexkoopjes.nl doen het gewoon goed.
alhoewel sexkoopjes vanwege de vele plaatjes ietsjes langer duurt om te laden is dit vrij normaal.

of zijn er nog meer sites dan die drie die ik op worldnetshops heb gevonden en dat wordnetshops.nl niet meetelt?
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 11:25:00
Quote Anchor link
www.manoes.nl laad erg traag. (mogelijk iets in de files aangepast)
www.kinkytoys.nl laad erg traag (niks in de files aangepast.
www.lustonline.nl laad traag (draait op andere server en is niks aangepast)
Sexkoopjes.nl draait vrijwel normaal (iets trager als normaal maar acceptabel).

En zo heb ik nog een paar shops waarmee ik nog bezig ben die ook traag draaien.
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

30/09/2006 11:30:00
Quote Anchor link
kun jij in phpmyadmin komen?

zo ja, kun je dan eens kijken bij de tabellen hoeveel er bij overhead staat?
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 11:33:00
Quote Anchor link
grote van alle tabellen bij elkaar is 12,8 MB (is al flink opgeschoont, was eerder 36 MB) en de overhead is 4,3 MB totaal
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 11:35:00
Quote Anchor link
heb nu de tabellen met de hoogste overhead geoptimaliseerd en nu is de totaal overhead 3,7 MB
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

30/09/2006 11:36:00
Quote Anchor link
mmh, moet niet echt problemen opleveren, 12,8 mb valt nog wel mee, en 4,3 mb ook, ik heb grotere getallen gezien.

maar je zou eens kunnen beginnen om bij de tabellen waar overhead bij staat de volgende handeling uit te voeren.

ga naar de desbetreffende tabel
daarna naar handelingen
en klik op optimaliseer tabel onder tabel onderhoud.

Dit zorgt ervoor dat de tabel geoptimaliseerd wordt en zodoende dus weer sneller zou zijn, maar of dit genoeg en de oorzaak van het probleem is betwijfel ik.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 11:40:00
Quote Anchor link
alles is nu geoptimaliseerd (totale overhead 0,00) maar maakt geen enkel verschil.
 
Arend a

Arend a

30/09/2006 11:55:00
Quote Anchor link
Heb je het probleem al aan je hosting provider voorgelegd? Deze heeft misschien suggesties/oplossingen. De runtime van de scripts lijken erg lang inderdaad.

Verder lijkt het me een zaak van fatsoenlijk debuggen, iets voor je programmeur. Dit is meer werk wanneer je het door iemand anders laat doen.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 11:59:00
Quote Anchor link
ik heb een eigen server, maar het bedrijf waar deze staat doet het onderhoud, heb daarmee al contact gehad, en hebben gister al een paar uur gezocht maar alles op de server lijkt verder normaal te draaien.

Het lastige is dus dat mijn (momenteel nog vaste) programmeur nu niet bereikbaar is en ik niet weet waneer die dat wel weer is en ik daarop niet kan wachten.
 
Benny Lava

Benny Lava

30/09/2006 12:01:00
Quote Anchor link
Misschien iets aan de hand met je dataverkeer?
* alleen toch gek dat die andere site het wel doet
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 12:06:00
Quote Anchor link
nee is geen verhoogt dataverkeer
 
Martijn B

Martijn B

30/09/2006 13:19:00
Quote Anchor link
Het probleem lijkt mij toch te liggen in de server(s), is het mogelijk dat je deze eens overnieuw opstart. En dan vooral de database server...

OsCommerce (want dat is het volgens mij) heeft wel ergens en laad timer als je die eens aanzet. Als die een tijd krijgt van ongeveer/minder 0.2 seconden dan ligt het aan de internet pijp. Of tewel je PHP en HTML wordt keurig verwerkt door de webserver.

edit:

Zijn het Linux servers? Zo ja log eens in (Putty ofzo) en type eens "top" in wat is de load...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

30/09/2006 13:23:00
Quote Anchor link
server is gistermiddag en vanmorgen opnieuw gestart, geeft geen resultaat.
Het is inderdaad oscommerce maar dan dus volledig verbouwd.

Wat betreft de laad timer zou ik eens moeten zoeken in de modules of er zoiets ebschikbaar is
 
Martijn B

Martijn B

30/09/2006 13:26:00
Quote Anchor link
Daniël:
server is gistermiddag en vanmorgen opnieuw gestart, geeft geen resultaat.
Het is inderdaad oscommerce maar dan dus volledig verbouwd.

Wat betreft de laad timer zou ik eens moeten zoeken in de modules of er zoiets ebschikbaar is


Nee zit er standaard in. Je kunt zowel in laadtijden in een log bestand zetten als op je shop weergeven.

Ik heb zelf ook een OsCommerce shop aangepast in de Zomer vakantie nl...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.