SQL bestand lezen en uitvoeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander Korf

Sander Korf

03/05/2011 14:06:34
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben voor mijn stageopdracht een systeem aan het maken die .sql bestanden moet kunnen uitvoeren (in die .sql bestanden staan alleen maar INSERT statements). Ik weet alleen totaal niet hoe ik dit moet doen.

Ik wil dus een uploadform waarmee ik een bestand kan selecteren in Windows Verkenner, op toevoegen druk en dat hij dan de query uit het bestand uitvoert.

Ik programmeer in PHP met behulp van Zend, maar het hoeft natuurlijk niet per se een Zend functie te zijn.
Heeft iemand informatie of voorbeelden voor me?

Sander
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:26:48
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

03/05/2011 14:20:04
Quote Anchor link
gewoon zeggen dat je phpmyadmin hebt geschreven :P

Of anders... standaard upload formpje..
en vervolgens met php sqlletje openen ( file_get_contents )
data exploden op ";" ( dit laatste is niet bulletproof.. indien er ; in de "values" zitten.. je zou ook kunnen exploden op bv. ";\n" hangt even van de format af van je sql files..
en vervolgens loopen door de array ( van explodes ) en queries uitvoeren
 
Sander Korf

Sander Korf

03/05/2011 14:27:36
Quote Anchor link
Ik weet niet of ze dat gaan geloven :p

Maar ok bedankt in ieder geval, heb je hier geen stukje code van of een tutorial? Mijn php kennis riekt nog niet zo ver dat ik hier nu even de code van maak namelijk ...
 
TJVB tvb

TJVB tvb

03/05/2011 15:19:48
Quote Anchor link
@Sebastiaan, je hoeft niet te exploden op ; je kunt ook meerdere querys doen.

Zoiets maar dan met foutafhandeling, db connectie etc zou moeten werken.
$sql = file_get_contents($path_naar_sql_file);
mysql_quqery($sql);
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.