sql en google search

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Space gremlin

space gremlin

12/08/2023 23:38:06
Quote Anchor link
vraagje

ik heb al mijn gegevens in sql staan


vind bij google search die informatie?

stel ik heb in mijn sql staan

piet staat 2de plaats.

als je op mijn website komt kan je dit netjes zien en zoeken.

maar vind google dit ook? zoniet. hoe kan je dit dan ondersteunen.


dit is mijn website en wat je hier ziet word allemaal uit de sql gehaald.
naar mijn weten zoekt google je php. files door. op mijn server zal ie deze gegevens dus niet vinden.

https://www.msxflash.nl/index.php?p=msxdata&opslag=rom&sort=0&feedback_info=Konami

bedankt.
Gewijzigd op 12/08/2023 23:40:29 door Space gremlin
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 14:12:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/08/2023 23:55:08
Quote Anchor link
Google doet niks met SQL, het gaat erom wat jij allemaal onder water uit de database ophaalt, en wat je op je site publiceert. Of je nu plain-text HTML gebruikt, Oracle, Access of wat dan ook gebruikt, het boeit Google niks. Het zou wel maf zijn als Google zomaar je database waar inloggegevens aan verbonden zijn, in kon komen.

Google zoekt ook niet op php-files, maar op geïndexeerde publiekelijke data.

Leuk leesvoer:
https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/how-search-works
Gewijzigd op 13/08/2023 00:10:51 door - Ariën -
 
Space gremlin

space gremlin

13/08/2023 00:26:17
Quote Anchor link
ben ik allemaal met je eens, maar normaal geef je bijv. title aan en daarop word je php gevonden.

vandaar mijn vraag, ik zal ook even kijken naar je link of daar mijn antwoord staat.
want mijn vraag is , hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel gevonden word.

denk dat jou link mij dat niet gaat vertellen, maar alle info is welkom.


het lijkt mij logisch dat je al je info ergens moet gaan plaatsen, dus hoe en wat moet ik daar voor doen.

bedankt
Gewijzigd op 13/08/2023 01:14:59 door space gremlin
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/08/2023 00:28:47
Quote Anchor link
Nogmaals: Er wordt geen PHP gevonden, maar geïndexeerde data.
Het enige wat de Google Bot doet is 'crawlen' van de publieke pagina's op de site, dit indexeren, en dit bij een zoekopdracht van een gebruiker tevoorschijn toveren.

Lees daarom eens mijn link. Dat weet je hoe Google te werk gaat.

Google kijkt enkel naar data ze kunnen bereiken. Je kan hier met metatags en sitemaps's invloed op uitoefenen. Maar het is niet zo dat ze zomaar www.site.nl/reportages/zoeken?=katten gaan crawlen zoeken omdat jij katten als reportages hebt. Tenzij je ergens naar die URL verwijst.
Gewijzigd op 13/08/2023 00:31:44 door - Ariën -
 
Space gremlin

space gremlin

13/08/2023 01:13:56
Quote Anchor link
Je kan hier met metatags en sitemaps's invloed op uitoefenen.

en daar doel ik dus op, hoe ga ik dat doen in php, kan mijn niet voorstellen
dat ik jou link enige input krijg waar ik dit moet gaan vinden om dit voor elkaar te krijgen,
maar ik kan het verkeerd hebben.

ik ben geen pro, programmer.

voor de duidelijkheid, hoe ga ik mijn hele database kenbaar maken voor google search.
in redelijkewijs.

ik kan mij niet voorstellen dat ik de oplossing betreft php ga vinden in jou link.
ik begrijp dat je deze aangeeft. maar toch.

want mijn gedachte is nu, ivm mijn website, er staat veel info op, maar dit gaat in de google search totaal niet gevonden worden de gerichte info, vandaar ook mijn topic.

alvast bedankt.
Gewijzigd op 13/08/2023 01:19:57 door space gremlin
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/08/2023 01:30:40
Quote Anchor link
Zier kan je zien hoe een sitemap werkt:
https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/sitemaps/build-sitemap#xml

Hoe je die vult (met PHP, Oracle, Python, whatever) boeit Google niet. Als de output maar juist is, en je een goede robots.txt hebt.

Kijk voor de inspiratie eens naar de sitemap van Nu.nl: https://www.nu.nl/sitemap_index.xml
Alle items die ze hebben aangemaakt staan hierin vermeld, verdeeld over meerdere sitemaps.
Gewijzigd op 13/08/2023 01:33:48 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

13/08/2023 08:55:30
Quote Anchor link
Als je natuurlijk een link plaats in jouw php/html uitvoer naar een puur sql bestand dan kan en zal google het wel vinden
 
Space gremlin

space gremlin

13/08/2023 09:13:45
Quote Anchor link
@arien

Bedankt ik ga daar even naar kijken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.