SQL error bij ophalen gegevens

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Durk Houtsma

durk Houtsma

08/03/2009 16:21:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben bezig met de website voor Lee-Yo.nl , en nu met een beheerderspaneel bezig, zodat je niet steeds de database in hoeft.
Nu krijg ik een error, die naar mijn logica er niet zou moeten zijn:

" You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-yo_gastenboek ORDER BY id DESC' at line 1 "

De query is als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$info = mysql_query("SELECT * FROM lee-yo_gastenboek ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
while ($gegeven = mysql_fetch_assoc($info)) {
 


Nu bestaat de tabel lee-yo_gastenboek & bestaat id ook. Dit word automatisch toegewezen bij een post.
Weet iemand wat ik hier fout doe? Ik snap de error namelijk niet meer.


Groet,

Durk
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Durk Houtsma
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 11:12:19
 
Frank -

Frank -

08/03/2009 17:02:00
Quote Anchor link
Een - betekent minus. Die mag je dus niet in tabel- en/of kolomnamen gebruiken. Verzin een betere naam en jouw probleem is voor eens voor altijd opgelost.

Mocht er iemand roepen dat backticks een oplossing zijn, dan is deze persoon niet helemaal goed wijs en wil jij/zij jou met opzet nog verder in de problemen helpen. Niet gebruiken dus, mogelijk is jouw probleem al ontstaan door deze rottige dingen. (tabel met PhpMyAdmin aangemaakt? Snap je direct waarom dit een waardeloos "tooltje" is.)
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

08/03/2009 17:21:00
Quote Anchor link
Heb het nu inderdaad opgelost. Ik kwam er ook achter, dat je de - (minus) niet mocht gebruiken.
Ik kwam er achter, toen ik de error afhandeling nog meer verbeterd had.

Ik werk inderdaad met PhpMyAdmin. Backticks gebruik ik al een hele tijd niet meer, omdat ze meestal geen toegevoegde waarde hebben.
Meestal gebruik ik in tabellen ook geen - , maar een _ maar omdat lee_yo_gastenboek wat te omslachtig vond, had ik lee-yo_gastenboek gedaan, niet rekening gehouden met de - (minus).
De 'leeyo_' e.d. gebruik ik omdat er 5 websites in 1 MySQL database staan, en het zo nog geordend kan houden.
 
Frank -

Frank -

08/03/2009 17:29:00
Quote Anchor link
durk schreef op 08.03.2009 17:21:
Ik werk inderdaad met PhpMyAdmin.
En PhpMyAdmin gebruikt dus wel backticks, één van de redenen waarom dit zo'n slechte tool is.

Quote:
Backticks gebruik ik al een hele tijd niet meer
Gelukkig maar!
Quote:
, omdat ze meestal geen toegevoegde waarde hebben.
Meestal? Backticks zijn voor sukkels die meer bugs in hun systemen willen hebben. Alleen voor de allergrootste idioten, iedereen met meer intelligentie dan een goudvis zal deze rommel niet gebruiken. Of wil je nu echt extra bugs in je code hebben? Backticks zorgen voor bugs en bugs zijn nooit gewenst. Backticks hebben dus helemaal nooit enige toegevoegde waarde.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.