SQL error, verkeerde syntax

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dave L

Dave L

27/07/2010 17:14:46
Quote Anchor link
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' `visible` = 1 WHERE `pages`.`id` = 3' at line 1

de code voor de SQL update:

//$query = "UPDATE pages SET
// menu_name = '{$menu_name}',
// position = {$position},
// visible = {$visible},
// content = '{$content}'
// WHERE id = {$id}";
$sql = "UPDATE `pages` SET `menu_name` = '{$menu_name}', `content` = '{$content}', `position` = {$position}, `visible` = {$visible} WHERE `pages`.`id` = {$id};";
$result = Mysql_query($sql);

de query die van komentaar voorzien is, heb ik zelf geschreven, de andere heb ik gemaakt met phpadmin, en dan aangepast aan mijn script. beide geven dezelfde fout. Ik ben nog niet zolang bezig met php, Zou iemand mij kunnen helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 11:05:40
 
- SanThe -

- SanThe -

27/07/2010 17:18:00
Quote Anchor link
Haal de backtics er eerst eens uit en de {..} haken ook. Verder de $vars nog even buiten de quotes en het wordt al wat beter.

Edit: En denk aan sql-injection.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$sql
= "UPDATE pages
        SET menu_name = '"
. mysql_real_escape_string($menu_name) . "',
            content = '"
. mysql_real_escape_string($content) . "',
            position = '"
. mysql_real_escape_string($position) . "',
            visible = '"
. mysql_real_escape_string($visible) . "'
        WHERE id = '"
. mysql_real_escape_string($id) . "'";
?>
Gewijzigd op 27/07/2010 17:22:19 door - SanThe -
 
Dave L

Dave L

27/07/2010 17:37:20
Quote Anchor link
bedankt!

De real escape heb ik in een functie staan die nagaat of phpversion =>4.3.0,.. real_escape zou volgens de cursus die ik gebruik enkel op systemen met php4.3 en hoger werken. maar in de toekomst ga ik hier wel geen rekening mee houden! en gewoon jouw manier gebruiken.

Nogmaals dank!!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.