SQL Exploit

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Theo Janssen

Theo Janssen

24/07/2011 21:59:21
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een site gekocht en deze word telkens gehackt nu heb ik de logs bekeken en geconstateert dat het door video.inc.php komt wss.
Kunnen jullie me hierbij helpen om dit op te lossen

Code verwijderd, plaats alleen relevante code...[/modedit]


betreffende bestand.

mvg
Gewijzigd op 25/07/2011 10:27:02 door Joren de Wit
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:22:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2011 22:03:37
Quote Anchor link
mysql_real_escape_string() over je $_GET['id'] in je query, en e.v.t. andere $_POST, $_GET, $_COOKIE, $_SESSION variabelen.

En als je weet dat het een SQL-inction is, waarom geef je meteen 600 regels code i.p.v. wat relevant is?
Gewijzigd op 24/07/2011 22:04:33 door - Ariën -
 
Theo Janssen

Theo Janssen

24/07/2011 22:09:19
Quote Anchor link
Ik heb zelf geen verstand van php helaas heb wel boeken gekocht maar moet er nog in deze site heb ik overgenomen en via de logs bekeken wat er mis was.
Dus sorry bij deze
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2011 23:27:38
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$check
  = mysql_query("SELECT * FROM clips WHERE id= '".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."'");
$lees  = mysql_fetch_assoc($check);      
?>
 
The Force

The Force

25/07/2011 00:36:50
Quote Anchor link
Pas het niet alleen daar aan waar Aar het zegt maar voeg mysql_real_escape toe aan elke variabele die je in een SELECT, INSERT, UPDATE of DELETE query stopt.
 
Victor -

Victor -

25/07/2011 10:40:14
Quote Anchor link
en geen * gebruiken, altijd selecteren wat je wilt hebben.

edit:
zo dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$check
  = mysql_query("SELECT dit, dat, zus, zo FROM clips WHERE id= '".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."'");
$lees  = mysql_fetch_assoc($check);