SQL met daarin een waarde vanuit een $_GET

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- DHU -

- DHU -

01/02/2019 08:08:11
Quote Anchor link
Hoi kanjers,

Ik heb nog een 2e uitdaging merk ik... hieronder een stukje van een functie met daarin mijn SQL.
nu zie je daarn in een LIKE staan. Echter hier staat een harde waarde zoals je ziet. Maar die zou dynamische moeten worden. De waarde staat in de $_GET..
de like zoekt in de tabel 'Z_ORG_DN_CODE' naar waardes die deze $_GET bevat. Maar helaas lukt het me niet.
Nog niet voldoende ervaring om dit op een dusdanige manier in elkaar te zetten... Wil iemand me daarmee helpen aub?

function divisie (){
global $connection;

$where = NULL;
if (isset($_GET['ou'])){
$where = 'WHERE `Z_ORG_CODE` = "'.mysqli_real_escape_string($connection, $_GET['ou']).'"';
}

$sqlUitlezen = mysqli_query($connection, "SELECT * FROM `ou` ".$where." OR `Z_ORG_DN_CODE` LIKE '%40000001%' ORDER BY `MSKEYVALUE_OU` ASC");
$sqlAantal = mysqli_num_rows($sqlUitlezen);

'WHERE `Z_ORG_CODE` = "'.mysqli_real_escape_string($connection, $_GET['ou']).'"'
echo '<h3>Aantal OU'."'s".' in IDM ('.$sqlAantal.')</h3>';
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:27:17
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

01/02/2019 09:02:58
Quote Anchor link
Op dezelfde manier als anders (zie $_GET['waarde']):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$sqlUitlezen = mysqli_query($connection, $sql = "
  SELECT * FROM `ou` ".
  $where." OR `Z_ORG_DN_CODE` LIKE '%" . mysqli_real_escape_string($connection, $_GET['waarde'] ?? null) . "%'
  ORDER BY `MSKEYVALUE_OU` ASC"
);
print($sql); //als het goed is precies wat je verwacht
 
- DHU -

- DHU -

01/02/2019 17:56:04
Quote Anchor link
en het is goed..... top man ik alleen niet ?? null in mijn sql verwerkt en volgens mij had ik het ook zo iets bedacht.. maar klaarblijklijk niet jofiaal ... anyway... dit klopt weer als een bus en het result is daar..

thanks man
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.