SQL Query probleem - dubbele producten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Guido

Guido

10/12/2004 20:31:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met een SQL query. Ik gebruik een SQL Query om producten van een bepaalde categorie te tonen. Naast de gegevens over het product staat een thumbnail.

Nu heb ik in sommige gevallen meerdere plaatjes bij 1 product. Het volgende doet zich voor bij mijn huidige Query. Als ik 2 plaatjes aan een product heb hangen komt het product 2 keer in de lijst voor, een keer met het ene plaatje en nog een keer met het andere plaatje. Ik hoop dat iemand een tip heeft om de query aan te passen om dit te voorkomen.

Pictures tabel bevat: een Pictures_ID gekoppeld aan het CompleetProductSamstelling_ID

De query is:

FROM CompleetProductSamenstelling
LEFT JOIN Pictures ON CompleetProductSamenstelling.CompleetProductSamenstelling_ID = Pictures.CompleetProductSamenstelling_ID WHERE CompleetProductSamenstelling.CategoriePr_ID = '8'
Order BY RAND()";
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 09:05:56
 
Niels

Niels

10/12/2004 20:41:00
Quote Anchor link
meerdere kolommen maken in je tabel? waar je tot bijv. 5 plaatjes kan neerzetten?

leg ff wat beter uit

Edit:

nix gezegd :S
Gewijzigd op 10/12/2004 20:57:00 door Niels
 
Eris -

Eris -

10/12/2004 20:47:00
Quote Anchor link
Niels als je geen verstand hebt van joins enz... hou dan je mond dicht!
 
Niels

Niels

10/12/2004 20:57:00
Quote Anchor link
dank voor je lieve reactie.
Uitleg mag ook ;)
 
Guido

Guido

10/12/2004 21:09:00
Quote Anchor link
Geen ruzie graag, iedereen die probeert te helpen is welkom. Jij een idee Jaap? Meer info nodig?
 
John de Boer

John de Boer

10/12/2004 21:39:00
Quote Anchor link
Ik kan je wel de volgende link geven:
http://www.yapf.net/faq.php?cmd=100&itemid=700

Ik heb (nog) geen ervaring met joins etc. maar dat ga ik toch eens leren.
Gewijzigd op 10/12/2004 21:40:00 door John de Boer
 
Guido

Guido

11/12/2004 14:26:00
Quote Anchor link
De link levert me helaas ook niet al teveel op.
 
St.Chessere

St.Chessere

11/12/2004 16:45:00
Quote Anchor link
Gebruik distinct in je query.
 
B a s
Beheerder

B a s

11/12/2004 17:37:00
Quote Anchor link
.. CategoriePr_ID = '8' GROUP BY id :) probeer dat eens..
 
Guido

Guido

12/12/2004 17:48:00
Quote Anchor link
Bas, kun je nog iets concreter zijn. Om welk id gaat het dan precies?
CompleetProductSamenstelling_ID of CategoriePr_ID leveren niet het gewenste resultaat.
 
Guido

Guido

18/12/2004 13:52:00
Quote Anchor link
Ben hier nog steeds niet uit. Bas of Chessere nog een aanvullende tip?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.