SQL Update werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Filip G

Filip G

06/06/2013 20:09:30
Quote Anchor link
Ik heb hier een pagina waar ik enkele gegevens uit m'n db opvraag en die ik graag zou willen aanpassen.
Wanneer ik echter op 'update' klik krijg ik wel de melding dat de gegevens aangepast zijn, maar in werkelijkheid is er niks gebeurd.
Het id dat moet aangepast worden is het id van het dier. Deze wordt op regel 15 reedt opgevraagd door $_GET[id]

iemand een idee?

http://www.plaatscode.be/142223/
 
PHP hulp

PHP hulp

22/05/2024 07:46:05
 
Reshad F

Reshad F

06/06/2013 21:33:12
Quote Anchor link
je gaat er van uit dat je code werkt. ik zie nergens foutafhandeling o.i.d. ik zou als ik jou was je code beter laten afhandelen en je ziet zelf het probleem.
 
Erwin H

Erwin H

06/06/2013 22:17:33
Quote Anchor link
Zou het hier door komen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$sql3
= "UPDATE `dogs`
        SET `name`='$name',`gender`='$gender',
            `chipID`='$chipID',`DOB`='$DOB',
            `user_id`='$user_id'
        WHERE `id`='$id'"
;
$id=$row['id'];
?>

Dus eerste gebruik je $id in de query en dan pas geef je het een waarde. Geen wonder dat er geen rij is geupdate. Dat hij zegt dat er iets is geupdate komt omdat jij hebt bepaald dat de query altijd werkt.... ookal is dat niet het geval (waar Reshad al naar verwees).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.