SQL "Where match against AND where cat_id "

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mobile Developer in Oost-Nederland (Android en/of

Bedrijfsomschrijving Een unieke kans voor Mobile Developers in Oost-Nederland. Deze prachtige organisatie is namelijk opzoek naar een Mobile Developer. Mobile Development en Ops Engineering gaan hand in hand bij deze organisatie dat een hoog verantwoordelijkheidsgevoel draagt. Als organisatie ontwikkelt zij dan ook veelal mobiele applicaties ter inspiratie en ondersteuning van belangrijke sectoren in Nederland. Met het technische team van gepassioneerde developers en engineers voeren ze dagelijks veelal diverse, inspirerende en complexe werkzaamheden uit. Door gebruik van innovatieve software en de nieuwste platformen binnen de sector is deze klant dan ook zeker als vooruitstrevend te betitelen waar zijn enorm veel waarde

Bekijk vacature »

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

20/07/2011 22:29:54
Quote Anchor link
Beste PHPHulpers,

Iets waar ik even niet uitkom is het volgende:

Ik wil een aantal gerelateerde items inladen op een pagina die strikt gezien alleen uit Categorie = 4 mogen komen.

Probleem is dat ik met de huidige SQL statement wel alles gerelateerd krijg naar de tags + title maar over niet gefilterd of categorie.

SELECT * [linebreak] FROM photographs [linebreak] WHERE MATCH(tags, title) [linebreak] AGAINST({een tag, een titel}[linebreak] ORDER by id DESC LIMIT 4 ;

Toevoeging op 20/07/2011 22:34:09:

Never mind, al opgelost.

Toevoeging op 20/07/2011 22:36:38:

Overdatum puntNL op 20/07/2011 22:29:54:
Beste PHPHulpers,

Iets waar ik even niet uitkom is het volgende:

Ik wil een aantal gerelateerde items inladen op een pagina die strikt gezien alleen uit Categorie = 4 mogen komen.

Probleem is dat ik met de huidige SQL statement wel alles gerelateerd krijg naar de tags + title maar over niet gefilterd of categorie.

SELECT * [linebreak] FROM photographs [linebreak] WHERE MATCH(tags, title) [linebreak] AGAINST({een tag, een titel}[linebreak] ORDER by id DESC LIMIT 4 ;

Toevoeging op 20/07/2011 22:34:09:

Never mind, al opgelost.

SELECT * [linebreak] FROM photographs [linebreak] WHERE MATCH(tags, title) [linebreak] AGAINST({$object->tags}) AND cat_id = {$object->cat_id} AND NOT id = {$object->id}";[linebreak] ORDER by id DESC LIMIT 4 ;

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.