SQL-resultaat timestamp 1 week geleden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP er

PHP er

30/01/2018 19:24:00
Quote Anchor link
Hoi,

In mijn sql-database worden de datums van posts opgeslagen met een timestamp maar, hoe kan ik bijvoorbeeld de posts weergeven van één week geleden op basis van de timestamp?

Ik probeerde deze:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_query("SELECT * FROM site_news WHERE post_date < DATE_SUB(TIMESTAMP(), INTERVAL 7 DAY) AND status = '3'   LIMIT 5");


Maar die werkt niet..
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:07:14
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/01/2018 19:59:37
Quote Anchor link
even voor de duidelijkheid: Als je de posts van precies een week oud wilt selecteren dan zul je maar weinig resultaten krijgen. doorgaans wil je de posts selecteren van een bepaalde periode.

Bijvoorbeeld alle records die tussen de 7 en 8 dagen oud zijn of bijvoorbeeld van vorige week (dus ook op dinsdag) vanaf 0:00 uur tot en met 23:59:59 uur.

Bepaal dat eerst maar eens :-)

Toevoeging op 30/01/2018 20:09:52:

Edit:

Natuurlijk kun je ook alle records selecteren die meer dan een week oud zijn maar dat is niet wat je omschrijft. Dus wat wil je precies bereiken?
 
PHP er

PHP er

30/01/2018 20:12:50
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 30/01/2018 19:59:37:
even voor de duidelijkheid: Als je de posts van precies een week oud wilt selecteren dan zul je maar weinig resultaten krijgen. doorgaans wil je de posts selecteren van een bepaalde periode.

Bijvoorbeeld alle records die tussen de 7 en 8 dagen oud zijn of bijvoorbeeld van vorige week (dus ook op dinsdag) vanaf 0:00 uur tot en met 23:59:59 uur.

Bepaal dat eerst maar eens :-)

Toevoeging op 30/01/2018 20:09:52:

Edit:

Natuurlijk kun je ook alle records selecteren die meer dan een week oud zijn maar dat is niet wat je omschrijft. Dus wat wil je precies bereiken?
[/quote]
Oh, ik heb het denk ik iets te onduidelijk uitgelegd, haha. Ik bedoel niet de posts van precies een week geleden, maar alles vanaf een week geleden: dus bijvoorbeeld het is nu dinsdag, dan alles vanaf vorige week dinsdag tot en met vandaag. ?

Is dat haalbaar?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/01/2018 20:17:54
Quote Anchor link
Ja makkelijk:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM site_news WHERE post_date > NOW() - INTERVAL 1 WEEK


uitleg:

a) NOW() levert de huidige datum en tijd op.
b) - INTERVAL 1 WEEK haalt van de huidige datum en tijd een week af. Dat levert dus de datum en tijd op van PRECIES een week geleden.

De rest spreekt voor zich lijkt me?

Toevoeging op 30/01/2018 20:27:04:

Wil je alle records vanaf het begin van de dag hebben een week terug (dus vanaf middernacht) kun je NOW() vervangen voor CURDATE()
Gewijzigd op 30/01/2018 20:21:40 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.