startende oop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer / Overheid / Complexiteit

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en je als Java Developer bezig houden met zeer complexe bedrijfskritische applicaties? Lees dan snel verder! Doorontwikkelen bedrijfskritische applicaties; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Vertalen van jouw visie op continuous integration en continuous delivery; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; Minimaal 5 jaar werkervaring als Java Developer; Je bent minimaal OCP-Java SE 6 gercertificeerd; Je hebt kennis van Webservices en Continuous Integration; Je bent analytisch sterk en zowel klant- als resultaatgericht. Bedrijfsomschrijving Binnen

Bekijk vacature »

Developer / Techneut / Oracle APEX / Ondernemend

Functieomschrijving Ben jij een echte Techneut die het leuk vindt om in verschillende talen te ontwikkelen waarbij je als Ontwikkelaar te maken krijgt met 500 TB aan storage? Lees dan snel verder! Verbeteren van bestaande product; Ontwikkelen nieuwe modules; Achterhalen requirements bij de klanten; Installatie op locatie; Verwerken van maatwerk verzoeken. Functie-eisen Hbo-werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar relevante werkervaring; Kennis en ervaring van Oracle, het liefst Apex; Je bent bekend met Elasticsearch; Je bent ondernemend en communicatief vaardig. Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie zal je terecht komen in een team van 7 techneuten. Wat al deze techneuten kenmerkt, is dat

Bekijk vacature »

PHP Developer Medior Hypermodern pand

Functieomschrijving Ben jij een medior PHP Developer, focus jij je doorgaans op de back-end en loop jij warm voor het doorontwikkelen van een zeer grote applicatie met enorme MySQL databases en veel complexiteit? Lees dan snel verder! Het onderhouden, doorontwikkelen en testen van een zeer complexe SaaS-oplossing, zonder schaalbaarheid en platformonafhankelijkheid uit het oog te verliezen; Het ontwikkelen van maatwerk back-end oplossingen in PHP en participeren in een Scrumteam; Het participeren in een migratie naar het Symfony framework; Participeren in diverse projecten t.b.v. de optimalisatie van het SaaS-product; Het opzetten van API koppelingen met externe partijen;. Het wegwerken van legacy

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Full-Stack Web Developer

Kennis van C#, JavaScript, CSS en HTML5? En wil je die kennis inzetten om de zorg te verbeteren met slimme en innovatieve online portalen? Jouw baan Als Full-Stack Web Developer programmeer jij zowel front-end als back-end en ontwikkel je nieuwe functionaliteiten in het webportaal voor zorgverleners of patiënten. Denk hierbij aan vragenlijsten, labuitslagen en het bewerken van persoonsgegevens. Ook stort jij je vol overgave op lastige vraagstukken die binnenkomen via onze consultants. Samen met je team bedenk en bespreek je oplossingen en voer je code-reviews uit om elkaar naar een nóg hoger niveau te tillen. Jouw team Ons team? Work

Bekijk vacature »

Database Developer DB2 Unix/AIX LUW

Functieomschrijving Wil jij aan de slag als Database Developer bij een organisatie waar geen data te complex is? Reageer dan nu! Voor de DB2-databases moet de infrastructuur ontworpen en gerealiseerd worden, dit is onderdeel waar bij jou de focus op ligt. Daarnaast richt jij je o.a. op onderstaande werkzaamheden: (Her)inrichten van databases middels scripting; Optimaal laten functioneren van DB2 database; Technische oplossingen realiseren; Onderzoek doen naar de realisatie en implementatie van databasemanagementsystemen en beheerprocedures en -tooling die hier bij horen; Verbeteren van database hosting, QoS, security en business continuïteit management. Functie-eisen De organisatie zoekt iemand die op dit moment of

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / miljarden berichten / Zorgse

Functieomschrijving Zit jij aan je plafond als .NET C# Developer? Wil jij de stap maken naar dé .NET software organisatie van Tilburg? Lees dan nu verder! Bedrijfsomschrijving werken bij een organisatie waar je met het volgende in aanraking komt: High-intensity dataverkeer, meer dan 2,7 miljard berichten per jaar; Development aan .NET applicaties die maandelijks miljoenen euro's verwerken; Salaris als developer tot bijna 70.000 euro op jaarbasis; Geen partij in de omgeving van Tilburg die zo'n complex .NET applicatielandschap heeft; Werken aan meer dan 50 diensten, verdeeld over 10 Scrum teams; Focus op o.a.: C# en ASP.NET in een Agile organisatie;

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »

Scala Developer Security

Functieomschrijving Ben jij een ervaren programmeur? Heb je ervaring met functioneel programmeren en wil je voor een dynamische en snel groeiende organisatie werken waar domain driven design hoog in het vaandel staat? Neem dan snel contact met mij op! Het aandragen en ontwikkelen van technische oplossingen; Het verbeteren van de reeds bestaande functionaliteiten; Het maken van koppelingen met externe applicaties; Sparren met de front-end developers over de te ontwikkelen functionaliteiten; Sparren met mede developers en de business over de inrichting van het domein. Functie-eisen Je hebt HBO- werk en denkniveau; Je hebt enkele jaren ervaring als developer; Je kan programmeren

Bekijk vacature »

Senior Fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

.NET Developer

FreshPublishers is een internationale, online nieuwsorganisatie. FreshPublishers is zich steeds verder aan het ontwikkelen en daarmee ook de software. Software Development voor FreshPublishers bevat onderhoud en uitbreidingen voor het content management systeem waarin de redacteuren artikelen schrijven, nakijken en publiceren. Jouw baan is het ontwerpen, schrijven en testen van nieuwe modules in dit systeem met een .NET backend. Functie eisen: C# .NET developer / Web development / MVC5 HBO- of WO-niveau Kennis van (SQL) databases Microsoft SQL Server ercaring Javascript ervaring (al dan niet met JQuery) Ervaring met vue.js of soortgelijk javascript framework Vloeiend in Nederlands en Engels (spraak) Ervaring

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Heerenveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en implementeren van responsive (web) apps, en zet hiervoor jouw uitgebreide

Bekijk vacature »

Software Developer / full-stack

Functieomschrijving Werk je graag bij een bedrijf in Eindhoven aan een maatwerk applicatielandschap, zowel front- als backend? Kent Java voor jou weinig geheimen en ben je ook thuis in Javascript / Angular? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als Developer werk je aan zowel de front-end als back-end van het maatwerk applicatielandschap; Je werkt mee in projecten op het gebied van systeemuitbreiding, vernieuwing en verbetering; Je werkt met o.a. Java, JEE, Spring, Angular, CI, SQL, Agile, webservices; Je denkt mee over de vertaalslag naar technische oplossingen en adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je werkt in Scrum teams. Functie-eisen

Bekijk vacature »

Testautomatiseerder / Java developer

Functieomschrijving Ben jij de Technisch Tester die het leuk vindt om met Java code aan de slag te gaan en met zijn werkzaamheden als Technisch Tester een bijdrage kan leveren aan de veiligheid van de samenleving? Lees dan snel dit functieprofiel van Technisch Tester! Opstellen en uitvoeren van geautomatiseerde testen; Uitvoeren van acceptatie/functionele testen; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; JE bent minimaal TMap of ISTQB gecertificeerd; Minimaal 3 jaar werkervaring als Technisch Tester; Java kennis (kunnen lezen/schrijven/debuggen); Kennis TestNG/Selenium is

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

26/04/2012 10:15:54
Quote Anchor link
halloo, ik wil nou toch wel een gokje wagen en me bemoeien met OOP

maar nu weet ik niet waar te beginnen moet ik een framework of library gebruiken? zo ja dan welke..

moet ik eerst beginnen met zelf classes te gebruiken?

is er een tut hiervoor van library/framework download tot aan de eerste stukje code schrijven?

graag jullie reacties!

PHP hulp

PHP hulp

08/08/2020 23:43:33

Pim -

Pim -

26/04/2012 10:59:08
Quote Anchor link
Laat die frameworks lekker links liggen en ga zelf wat aankloten, daar leer je véél meer van! Daar zijn voldoende tuts voor. Google maar...

Als je dan eenmaal snapt wat je van een framework kan verwachten, kijk dan eens naar iets simpels als Slim ofzo. Als je daar vloeiend mee kan werken, kan je beginnen aan de grote jongens als ZF of SF oid.

Q S

Q S

26/04/2012 11:44:41

Erwin H

Erwin H

26/04/2012 11:44:50
Quote Anchor link
Ik zou zeggen, zorg eerst dat je enigszins begrijpt wat OOP eigenlijk is (en wees gerust, de meeste mensen snappen dat echt niet na het doorlezen van een paar tutorials alleen, ik ook niet). Ga daarna de syntax leren en speciale keywords in php (dus hoe definieer ik een class, wat zijn properties, constructor, methods, magic methods etc etc). Als je dat begrijpt, bouw gewoon een paar classes. Vraag je niet teveel af in eerste instantie of die class wel helemaal 'OOP correct' is, dat komt vanzelf wel. Alleen als je een aantal classes gebouwd hebt, en gebruikt hebt, begin je door te krijgen wat je wel in een classe moet doen en wat niet. Met dat laatste doel ik voornamelijk op het splitsen van verantwoordelijkheden. De meeste mensen die beginnen met OOP stoppen teveel verantwoordelijkheden in een class. Maar om echt te begrijpen hoe je het het beste splitst heb je ervaring nodig.

Joakim Broden

Joakim Broden

26/04/2012 11:45:41
Quote Anchor link
Reshadd, als ik jou was zou ik eerst PHP onder de knie proberen te krijgen en dan pas OOP. Ik denk dat OOP nog iets te hoog voor je gegrepen is :-)

Reshad F

Reshad F

26/04/2012 12:05:51
Quote Anchor link
iedereen bedankt voor de tips :-)

ik heb na pim zijn reactie gelijk even gegoogled en heb een hele duidelijke ( en volgens mij zelf goede ) tut gevonden. en heb al een class geschreven..

mijn class ziet er zo uit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php

// functies = methods
    // Variabelen = properties

class person {

var
$name;

function
__construct($persons_name){

$this->name = $persons_name;
                            }

function
set_name($new_name){

$this->name = $new_name;
                            }

function
get_name(){

return $this->name;
                            }
                }

?>

@erwin ik heb voordat ik me hieraan gewaagd heb uiteraard het een en ander doorgenomen wat betreft oop en alle syntaxen zo goed mogelijk proberen te begrijpen denk dat ik daar nu wel mee op een punt gekomen ben om het in de praktijk te brengen vandaar dat ik vroeg wat handig is om te doen eerst een library gebruiken of een heel framework.. of toch een paar eigen classes maken. en ik vond pim zijn mening wel goed onderbouwd en aangezien ik hem hier vaak als OOP guru bestempeld zie worden ben ik zijn raad maar opgevolgd ;) ik ga nu inderdaad proberen zoveel mogelijk classes te schrijven en hoop dat ik er uit kom en anders laat ik het horen natuurlijk :D!
Gewijzigd op 26/04/2012 12:06:17 door Reshad F

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.