Status van shell_exec

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick Bouman

Rick Bouman

23/06/2011 21:04:08
Quote Anchor link
Goedeavond,

Ben bezig met een script om te communiceren tussen een Linux server en Windows machines.

Nu laad ik via shell_exec wat scripts, maar dit duurt soms even.

Is het mogelijk dat er een laad-balkje wordt getoond, dat deze op een vinkje komt als het script klaar is, en dat hij dan het tweede script gaat laden met een laad-balkje en hierna een vinkje, en zo heel de pagina afmaakt?

Alvast bedankt,
Rick
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 00:12:33
 
The Force

The Force

23/06/2011 21:52:33
Quote Anchor link
Nee, zie shell_exec. De functie roept geen events aan om door te geven hoe ver deze is. Ook lastig voor hem om te bepalen.

Als je veel shell_exec's doet en de bestanden zijn ongeveer even groot dan kan je wel een algemene voortgang tonen: als vijf van de tien geladen zijn dan zit je op 50%.
 
Rick Bouman

Rick Bouman

23/06/2011 21:54:00
Quote Anchor link
Maar kan het niet dat er een laad teken wordt getoond tot het script output geeft?
 
The Force

The Force

23/06/2011 23:30:37
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
echo "laden bestand";
shell_exec('je code');
echo "bestand is geladen";
?>
 
Rick Bouman

Rick Bouman

12/07/2011 07:45:47
Quote Anchor link
Het is al gelukt.
Heb nu een DIV waarin ik een laadbalkje heb. Als de shell_exec heb uitgevoerd controleer ik of de variabele waarin de shell_exec gezet is en dan zet ik hierin de div op display: none en toon ik het geladen icoon.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.