streepje na 5 karakters toevoegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

07/10/2010 17:39:43
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig met een serial systeem. Dat wil zeggen. Mensen krijgen een serial per e-mail toegestuurd bijvoorbeeld:

JK3KJ-SI742-M32K9-VPY29-XN411

En kunnen daarna een bestand downloaden. Het systeem zelf werkt al en bevalt prima, al loop ik wel tegen iets vervelends aan en ik weet dat er een betere manier voor bestaat.

Ik maak nu gebruik van 5 verschillende input velden die ik eerst achter elkaar plak in een PHP variable en dan valideer/controleer. Met als gevolg voor de gebruikersvriendelijkheid dat als ze op serial kopieren en plakken klikken alleen het 1e veld wordt ingevuld.

Dit wil ik terug gaan dringen naar 1 veld genaamd serial. Is er een mogelijkheid om 1 veld te maken en na 5 karakter (cijfers/letters) een streepje (-) automatisch toe te voegen in het veld zelf?

Ik heb al wat zoek werk gedaan maar kom alleen uit op het verspringen van veld 1 naar veld 2 en weer verder.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:23:04
 

07/10/2010 17:50:24
Quote Anchor link
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is met jQuery de functie keypress gebruiken en kijken hoe vaak die aangeroepen wordt.
Dan een streepie toevoegen als dat 5 keer is, en dan weer tellen.

Maar ik vraag mij af of dat wel moet, volgens mij kopieert en plakt iedereen die code, dus heb je deze js ook niet nodig.
 
Victor Php

Victor Php

07/10/2010 17:56:13
Quote Anchor link
@Karl

En als iemand nu backspace intikt..?

-Edit-
Topic niet goed gelezen :$
Gewijzigd op 07/10/2010 17:57:20 door Victor Php
 

07/10/2010 18:31:58
Quote Anchor link
Victor Php op 07/10/2010 17:56:13:
@Karl

En als iemand nu backspace intikt..?

-Edit-
Topic niet goed gelezen :$


Als je die jQuery pagina doorgelezen had, dan had je een voorbeeld gezien, en dan had je kunnen zien dat een backspace ook gewoon een karakter-code heeft.
 
Daan Onbekend

Daan Onbekend

07/10/2010 19:22:42
Quote Anchor link
Het zou nog mooier zijn als je die serial gewoon in een link verwerkt in die link in de email zet.

Klik = klaar.
 
Justin S

Justin S

07/10/2010 19:23:30
Quote Anchor link
Wat is de functie van het minteken in zijn totaliteit? Het gaat toch om de karakters zonder de mintekens?
 

07/10/2010 19:27:03
Quote Anchor link
Justin Streuper op 07/10/2010 19:23:30:
Wat is de functie van het minteken in zijn totaliteit? Het gaat toch om de karakters zonder de mintekens?


Ik denk dat die er inzitten voor het overzicht, en het kan dus zijn dat elk zo'n blokje een bepaalde berekening doet, of daarop aan moet sluiten.
Met een minteken kan je dan makkelijk explode doen, al is het gewoon een stuk tekst van 5*5=25 tekens natuurlijk ook wel makkelijk te splitsen.
 
Justin S

Justin S

07/10/2010 19:51:55
Quote Anchor link
Karl Karl op 07/10/2010 19:27:03:
Justin Streuper op 07/10/2010 19:23:30:
Wat is de functie van het minteken in zijn totaliteit? Het gaat toch om de karakters zonder de mintekens?


Ik denk dat die er inzitten voor het overzicht, en het kan dus zijn dat elk zo'n blokje een bepaalde berekening doet, of daarop aan moet sluiten.
Met een minteken kan je dan makkelijk explode doen, al is het gewoon een stuk tekst van 5*5=25 tekens natuurlijk ook wel makkelijk te splitsen.


Maar wat is dan precies het probleem? Het parsen van die serial?

Ah ik zie 'm al. Kan je niet d.m.v. Javascript het totaal aantal tekens ophalen, zodra het hoger is dan 5, 10, 15 en 20 automatisch een appendTo doen?
Gewijzigd op 07/10/2010 19:54:02 door Justin S
 
Ryflex Razor

Ryflex Razor

07/10/2010 20:33:45
Quote Anchor link
@ The Dutch Guy,

Ik weet niet of het perse javascript moet zijn.
Heb het even teruggezocht maar met php zou je d.m.v. de functie substr("",,); de 25 tekens kunnen omzetten in 5 deeltjes van 5 letters en die vervolgens samenvoegen met de streepjes ertussen.
$part1 = substr("JK3KJSI742M32K9VPY29XN411",0,4);
$part2 = substr("JK3KJSI742M32K9VPY29XN411",5,9);
etc.
en dan:
$total = $part1."-".$part2; etc.....

Gr Ryflex
 
Pim -

Pim -

07/10/2010 21:59:41
Quote Anchor link
Karl Karl op 07/10/2010 17:50:24:
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is met jQuery de functie keypress gebruiken en kijken hoe vaak die aangeroepen wordt.
Dan een streepie toevoegen als dat 5 keer is, en dan weer tellen.

Maar ik vraag mij af of dat wel moet, volgens mij kopieert en plakt iedereen die code, dus heb je deze js ook niet nodig.

Ik zou juist het 'omhoog-event' gebruiken. Dat is toch veel logischer?
 

07/10/2010 22:02:05
Quote Anchor link
Pim de Haan op 07/10/2010 21:59:41:
Karl Karl op 07/10/2010 17:50:24:
Wat je bijvoorbeeld kunt doen is met jQuery de functie keypress gebruiken en kijken hoe vaak die aangeroepen wordt.
Dan een streepie toevoegen als dat 5 keer is, en dan weer tellen.

Maar ik vraag mij af of dat wel moet, volgens mij kopieert en plakt iedereen die code, dus heb je deze js ook niet nodig.

Ik zou juist het 'omhoog-event' gebruiken. Dat is toch veel logischer?



Probeer maar eens als je een letter ingedrukt houd zoals jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj keyup reageert op al die letters maar één keer.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

08/10/2010 11:14:35
Quote Anchor link
Nee, ik ben echt opzoek naar een script dat als ik in een input veld begin te typen ik het streepje zichtbaar krijg na het invoeren van 5 karakters en dan weer na 5 karakters met een totaal van 25 karakters met in totaal 4 streepjes er tussen. Het eind doel is het overzichtelijker maken voor de bezoeker.

Maar met keypress werd ik niet echt wijzer.
 

08/10/2010 11:49:17
Quote Anchor link
Wat denk je hier dan van?
Het is maar een test scriptje, dus dingen als backspace e.d. worden nog gewoon als normale key geregistreerd.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

08/10/2010 11:52:04
Quote Anchor link
Kijk, dat komt al in de buurt. Ik ga dr even naar kijken en er mee aan de slag :) bedankt voor het opzetje!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.