Strict-Transport-Security HTTP header en memcache

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Guido van Harten

Guido van Harten

04/11/2017 16:06:23
Quote Anchor link
Ik probeer NextCloud te installeren op een VPS. De installatie is op zich gelukt, maar op de beheerderspagina zie ik nog meldingen staan. Ik kom er niet helemaal uit, wat ik moet doen om deze meldingen (indien nodig) weg te krijgen.

Dit staat er nu:
De "Strict-Transport-Security" HTTP header is niet geconfigureerd met minimaal "15552000" seconden. Voor verbeterde beveiliging adviseren we HSTS in te schakelen zoals beschreven in onzesecurity tips.
Er is geen geheugencache geconfigureerd. Om de prestaties te verhogen kun je de memcache configureren als die beschikbaar is. Meer informatie vind je in onze documentatie.

In de configuratiefile van Apache heb ik nu o.a. staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<VirtualHost *:443>
  ServerName mijn.domein.nl
    <IfModule mod_headers.c>
      Header always set Strict-Transport-Security "max-age=15552000; includeSubDomains; preload"
    </IfModule>
</VirtualHost>


(mijn.domein.nl is hier fake; de echte domeinnaam is ingevuld)

Wat moet ik veranderen en/of toevoegen in dit en/of andere configuratiebestanden?

Vriendelijke groet,
Guido

(Ik hoop dat dit topic in de juiste rubriek is geplaatst)

Edit:
Dit heeft weinig met databases en SQL te maken, dus verhuis ik het naar Techtalk.
Gewijzigd op 04/11/2017 16:24:32 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 03:57:45
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2017 17:53:55
 
Guido van Harten

Guido van Harten

12/11/2017 17:57:35
Quote Anchor link
Ik had de handleiding gelezen en toegepast. Wellicht heb ik één of meer fouten gemaakt, waardoor het toen niet gelukt is.
Maar, mede dankzij hulp via andere kanalen, is het me toch gelukt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.