String parsen met een \ -teken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

HaasOnline XX

HaasOnline XX

13/01/2006 18:54:00
Quote Anchor link
Beste mensen, ik probeer om een xml bestand te lezen (parsen) en daarin bevind zich de volgende string:

"C:\Program Files\Collectorz.com\Movie Collector\Data\Images\NationalTreasureCollector1153_f.jpg"

Dit is leuk, maar ik wil alleen de bestandsnaam weten. De meest simpele oplossing is dan om explode of strpos gebruiken, maar dit gaat niet op. Probeer maar eens deze string te parsen met de volgende code:

$pos = strpos($data, "\");

of

$inhoud = explode("\", $data);

Dat gaat dus niet want php denkt dat ik een " -teken wil schrijven. (de code gaat fout dus)

Het lijkt me sterk dat dit onmogelijk is, maar hoe? Hoe kan je dit anders doen???
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:45:17
 

13/01/2006 18:58:00
Quote Anchor link
Je hebt twee mogelijkheden:
-Enkele quotes gebruiken
-Het pad als volgt formuleren: C:\\Program Files\\Map\\Andere Map\\Verder\\etc\\oké\\snap_je.jpg? En dan exploden op \\

Ik zou voor optie één gaan.
 
HaasOnline XX

HaasOnline XX

13/01/2006 19:02:00
Quote Anchor link
Helaas zijn quotes geen oplossing, het XML bestand komt uit het programma "Movie Collector". Hieruit kan je dus ook al opmaken dat ik het path ook niet kan herformuleren.
 

13/01/2006 19:12:00
Quote Anchor link
Hoezo? Je kan toch de content tussen twee tags vandaan halen, en dan
eval('$path = \''.$path.'\''); doen? Daarna exploden en
That's all :-)
 
Willem vp

Willem vp

13/01/2006 20:43:00
Quote Anchor link
Volgens mij zien we de gemakkelijkste oplossing over het hoofd:

$pos = strpos($data, "\\");
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.