String parsen met een \ -teken
HaasOnline XX
13/01/2006 18:54:00Beste mensen, ik probeer om een xml bestand te lezen (parsen) en daarin bevind zich de volgende string:
"C:\Program Files\Collectorz.com\Movie Collector\Data\Images\NationalTreasureCollector1153_f.jpg"
Dit is leuk, maar ik wil alleen de bestandsnaam weten. De meest simpele oplossing is dan om explode of strpos gebruiken, maar dit gaat niet op. Probeer maar eens deze string te parsen met de volgende code:
$pos = strpos($data, "\");
of
$inhoud = explode("\", $data);
Dat gaat dus niet want php denkt dat ik een " -teken wil schrijven. (de code gaat fout dus)
Het lijkt me sterk dat dit onmogelijk is, maar hoe? Hoe kan je dit anders doen???
"C:\Program Files\Collectorz.com\Movie Collector\Data\Images\NationalTreasureCollector1153_f.jpg"
Dit is leuk, maar ik wil alleen de bestandsnaam weten. De meest simpele oplossing is dan om explode of strpos gebruiken, maar dit gaat niet op. Probeer maar eens deze string te parsen met de volgende code:
$pos = strpos($data, "\");
of
$inhoud = explode("\", $data);
Dat gaat dus niet want php denkt dat ik een " -teken wil schrijven. (de code gaat fout dus)
Het lijkt me sterk dat dit onmogelijk is, maar hoe? Hoe kan je dit anders doen???
PHP hulp
09/11/2024 03:17:48Je hebt twee mogelijkheden:
-Enkele quotes gebruiken
-Het pad als volgt formuleren: C:\\Program Files\\Map\\Andere Map\\Verder\\etc\\oké\\snap_je.jpg? En dan exploden op \\
Ik zou voor optie één gaan.
-Enkele quotes gebruiken
-Het pad als volgt formuleren: C:\\Program Files\\Map\\Andere Map\\Verder\\etc\\oké\\snap_je.jpg? En dan exploden op \\
Ik zou voor optie één gaan.
HaasOnline XX
13/01/2006 19:02:00Helaas zijn quotes geen oplossing, het XML bestand komt uit het programma "Movie Collector". Hieruit kan je dus ook al opmaken dat ik het path ook niet kan herformuleren.
Hoezo? Je kan toch de content tussen twee tags vandaan halen, en dan
eval('$path = \''.$path.'\''); doen? Daarna exploden en
That's all :-)
eval('$path = \''.$path.'\''); doen? Daarna exploden en
That's all :-)