String splitsen naar twee of meer zinnen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Co Vanenwijk

Co Vanenwijk

28/09/2013 14:26:29
Quote Anchor link
Hoi allen,

ik ben bezig naar een PDF te schrijven (gebruik hier Fpdf voor).
Helaas heeft deze soms beperkingen waardoor ik tegen het volgende aan loop.

Ik moet een zin(string)met meer dan 85 letters splitsen naar 2 of meerdere regels (variabele).
Hij mag alleen met hele woorden eindigen.

Ik ben bezig geweest met 'substr' maar hij knipt dan woorden door en ik zou graag willen dat dit netjes met hele woorden gebeurd.

Als voorbeeld.

string: "Deze wedstrijd zal gespeeld worden op veld 1 om 12 uur. Let er op dat er dan geen glas buiten de kantine mag!"

moet dan worden
Variabele1: "Deze wedstrijd zal gespeeld worden op veld 1 om 12 uur. Let er op dat"
Variabele2: "er dan geen glas buiten de kantine mag!"

En eventueel bij lagere zinnen is er nog ruimte voor een derde regel.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? welke functies? Misschien is het heel makkelijk maar ik ben nu zolang bezig geweest dat ik waarschijnlijk door het bomen het bos niet meer zie...

Graag jullie advies / Helikopterview ;)
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 01:16:48
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

28/09/2013 14:32:19
Quote Anchor link
zoek je naar zoiets?
 
Co Vanenwijk

Co Vanenwijk

28/09/2013 14:41:30
Quote Anchor link
Hoi Bo,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Ik kom hier met het volgende probleem. Op het moment dat ik een <br> toevoeg gooit FPDF de tabelstructuur door de war... en plaatst hij de tekst door de afbeelding die links van de tabel staat weergegeven...

Daarom dacht ik: als ik twee of drie variabele er van maak dan kan ik die per regel weergeven.


Toevoeging op 28/09/2013 14:54:01:

Hoi Bo,

Je heb me weer op de goede weg gezet.

Uit die topic had ik de volgende methode gecpieerd:

$newtext = wordwrap($text, 20, "<br />\n");

deze heb ik aangepast in:
$Opmerking = wordwrap($text, 85, "<br />\n <td width=140 td height=25>&nbsp;</td><td width=140 height=25>");


Resultaat is dat hij nu een extra ruimte toevoegd en de tekst niet meer over de afbeelding wordt weer gegeven!


Merci Beaucoup
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.