strl() gebruiken in zoekveld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees -

Kees -

06/01/2012 08:55:59
Quote Anchor link
Hoe kan je in een zoekveld gebruik maken van strl(). Zodat die er voor zorgt dat je ook met minder als 4 karakters kan zoeken. Nu heb ik een zoekfunctie die alleen maar zoekt naar woorden met 4 karakters of meer.

Query die ik gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php $query_pages = "SELECT orders.*, klanten.* FROM orders LEFT JOIN klanten ON (orders.klantid = klanten.idklant) WHERE $door AND (bedrijfsnaam REGEXP '$see' OR voornaam REGEXP '$see' OR achternaam REGEXP '$see' OR klantid REGEXP '$see')";
?>


Maar hoe kan ik daar in gebruik gaan maken van de srtl of wat ik er voor kan gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:57:54
 
Jelmer -

Jelmer -

06/01/2012 10:20:08
Quote Anchor link
Hmm, wat is strl/srtl? Waar heb je het gevonden?

Je gebruikt nu (als je niet zoekt via die iets in die $door variabele) met regular expressions. Die kunnen wel zoeken op strings korter dan 4 karakters maar ik denk ook dat ze te krachtig en traag zijn voor wat je probeert te maken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.