str_replace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

24/04/2012 12:46:40
Quote Anchor link
halloo is het mogelijk om met str_replace alleen bijv de eerste 50 characters van een string weer te geven?

ik heb dit geprobeerd maar het lukt niet.

$teaser = str_replace (0, 50, $content);
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 22:17:05
 
Thomas Helling

Thomas Helling

24/04/2012 12:48:12
Quote Anchor link
http://www.w3schools.com/php/func_string_str_split.asp

String_split zou dat moeten kunnen doen...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/04/2012 12:48:19
Quote Anchor link
Ben je niet in de war met substr()
Gewijzigd op 24/04/2012 12:48:30 door - Ariën -
 
- Mark -

- Mark -

24/04/2012 12:48:23
 
Reshad F

Reshad F

24/04/2012 12:54:06
Quote Anchor link
achja dat bedoel ik maar... het werkt niet helaas..

gebruik ik hem zo goed?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (isset($content)){
                        $teaser = substr ($content, 0, 50);
                        echo html_entity_decode($teaser.'..');
                        
                    }

?>


krijg alleen puntjes
Gewijzigd op 24/04/2012 12:54:33 door Reshad F
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2012 12:57:57
Quote Anchor link
$content zal leeg zijn.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/04/2012 12:59:19
Quote Anchor link
(Of $content begint met html code die niet op het scherm wordt getoond.)
 
Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:01:10
Quote Anchor link
echo $content eens.

En Reshadd vraagje, lees jij de documentatie van de php functies wel eens door op www.php.net??
 
Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:03:51
Quote Anchor link
nee content is vol... maar ik krijg nu hele artikelen te zien ( ongeacht kort of lang ) maar ik wil dat er op de voorpagina elk artikel ong 50 regeltjes laat zien ofzo en klaar en dan een knop met lees verder.

ik heb nu if (isset($content)){
$teaser = substr ($content, 50, 70);
echo html_entity_decode($teaser.'..');

}

en ik krijg de eerste 50 characters van de hele pagina ..
 
Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:08:16
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    if (isset($content)){
        $teaser = substr ($content, 50, 70);
        echo html_entity_decode($teaser.'..');
    }

?>


Als het goed is laat hij nu karakter 50 t/m 120 zien.

Wat is nu precies je bedoeling dan?
Gewijzigd op 24/04/2012 13:08:30 door Joakim Broden
 
Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:11:54
Quote Anchor link
sorry ik kan nooit duidelijk uitleggen maar ik zal nu even extra mijn best doen :)

als je even kijkt op mijn website

www.reshadfarid.nl

dan zie je voorpagina met allemaal artikeltjes.

nu worden deze op mijn pagina gehaald op deze manier..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

    $content
= '';
while($row = mysql_fetch_assoc($getContent)){
    
    $content .= ' <article class="post">';
    $content .= '<div class="entry-content">';
    $content .= ' '. $row['bericht'] . ' <br />';
    $content .= '</div>';
    $content .= '<footer class="post-meta"><p>';
    $content .= 'Geschreven door Reshad Farid op '. $row['datum'] . '';
    $content .= '</p><a href="?id='.mysql_real_escape_string($row['id']).'" class="more-link">Lees verder</a>';
    $content .= '</footer>';
    $content .= '</article>';
    $content .= '<hr />';
    $content = preg_replace("#(^|[ \n\r\t])www.([a-z\-0-9]+).([a-z]{2,4})($|[ \n\r\t])#mi", "\\1<a href=\"http://www.\\2.\\3\" target=\"_blank\">www.\\2.\\3</a>\\4", $content);
    $content = preg_replace("#(^|[ \n\r\t])(((ftp://)|(http://)|(https://))([a-z0-9\-\.,\?!%\*_\#:;~\\&$@\/=\+]+))#mi", "\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $content);

?>


en op scherm getoond als volgt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if (isset($content)){
                        echo html_entity_decode($content);
                    }

                      if(isset($dbfout)){
                        echo $dbfout;
                      }


                        if(isset($noContent)){
                            echo $noContent;
                        }

?>


nu wil ik alleen de eerste 50 characters van een bericht tonen alleen. dus $content variablen kan ik eigenlijk helemaal niet gebruiken omdat daarin ook html enz zit.

nu kom ik er maar niet uit hoe ik alleen row 'bericht' kan bewerken tot alleen 50 chars laten zien.
Gewijzigd op 24/04/2012 13:14:24 door Reshad F
 
Q S

Q S

24/04/2012 13:14:45
Quote Anchor link
regel 8
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$content
.= ' '. substr($row['bericht']0,50) . ' <br />';
?>


Je doet het nu achteraf dus krijg je inderdaad alleen de eerste 50 van het totaal
 
Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:15:15
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    if (isset($content)){
        $teaser = substr (strip_tags($content), 0, 50);
        echo html_entity_decode($teaser.'..');
    }

?>


Toevoeging op 24/04/2012 13:20:33:

Hertog Jan op 24/04/2012 13:01:10:
En Reshadd vraagje, lees jij de documentatie van de php functies wel eens door op www.php.net??
 
Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:20:58
Quote Anchor link
@qs op jou manier verdwijnt alles wat onder de query zit..

@hertog bij jou krijg ik alleen Vandaag is de return tussen Chelsea FC en Barcel.. en verder helemaal niets.

Toevoeging op 24/04/2012 13:25:38:

@hertog ja ik lees de documentatie maar ik kom er niet altijd uit zoals nu..

edit: als ik de manier van @qs gebruik op deze manier $content .= ' '. substr($row['bericht']). ' <br />';

dan laat hij alles zien behalve het bericht.. ( wat je ook verwacht ) maar zodra ik int ga toevoegen

$content .= ' '. substr($row['bericht'] 0, 50). ' <br />';

dan laat hij niets meer zien.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/04/2012 13:29:11
Quote Anchor link
Ik heb het niet gevolgd, maar hier vergeet je sowieso een komma

$content .= ' '. substr($row['bericht'] 0, 50). ' <br />';

=>

$content .= ' '. substr($row['bericht'], 0, 50). ' <br />';
 
Q S

Q S

24/04/2012 13:29:43
Quote Anchor link
@ozzie, dat moet m zijn inderdaad
 
Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:30:22
Quote Anchor link
Reshadd farid op 24/04/2012 13:20:58:
@hertog bij jou krijg ik alleen Vandaag is de return tussen Chelsea FC en Barcel.. en verder helemaal niets.


Dat is toch de bedoeling? En anders moet je duidelijker zijn.. Je wilt toch eerste zoveel karakters...
Gewijzigd op 24/04/2012 13:33:50 door Joakim Broden
 
Reshad F

Reshad F

24/04/2012 13:33:36
Quote Anchor link
Yeah ! ozzie & QS thanks for the help once again! hij doet wat hij nu moet doen!!

Toevoeging op 24/04/2012 13:34:24:

@hertog ik wil natuurlijk wel alles te zien krijgen en alleen van de rij bericht de eerste x aantal characters laten zien.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

24/04/2012 13:36:28
Quote Anchor link
Echt jonge ik snap er geen ruk van wat jij allemaal wilt, zal wel aan mij liggen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.