Stuk code werkt niet meer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ronald Broos

Ronald Broos

30/06/2017 00:51:10
Quote Anchor link
Hallo,

Een paar jaar geleden draaide ik een stuk code, welke nu niet meer werkt. Denk dat het ligt aan de php versie op de server.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if(!isset($_GET['cid']))
{
$sql = mysql_query("SELECT * FROM nieuwscats");
while($list = mysql_fetch_object($sql))


Ziet iemand hier een fout in?
- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 30/06/2017 00:55:29 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:13:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/06/2017 00:55:04
Quote Anchor link
De mysql_***() functies zijn in PHP 7 verwijderd. Stap over op de functiebibliotheek van MySQLi of PDO.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

30/06/2017 00:55:13
Quote Anchor link
Mogen wij dan ook weten onder welke PHP versie dit draait ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/06/2017 00:56:59
Quote Anchor link
@Ronald: het is wel handig om voortaan aan te geven wat er precies gebeurt bij het uitvoeren van de code. Iets dat 'niet' werkt is logisch, maar zegt nog niks. In dit geval vermoed ik de verouderde code, maar het kan net zo goed aan je query liggen.
Gewijzigd op 30/06/2017 00:57:40 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/06/2017 01:03:22
Quote Anchor link
+1. In de meeste gevallen wordt gedacht aan het gebruik van verouderde functies, maar het kan bijvoorbeeld net zo goed een beschadigde tabel zijn (bij MySQL en MariaDB is dit iets dat veel voorkomt). Dus wat is de foutmelding die je krijgt *vanuit de query*? Op voorhand dus: pas foutafhandeling toe zodat je weet wat de melding is.
 
Ronald Broos

Ronald Broos

30/06/2017 01:04:27
Quote Anchor link
Sorry, dat had ik beter wel aangegeven inderdaad. Deze queury haalt aan de hand van een url het aantal records op uit een bepaalde categorie. De Php versie is 5.5.38
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/06/2017 01:07:43
Quote Anchor link
Ik zou dan eens kijken naar goede foutafhandeling:
https://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/

verder raad ik sterk aan om direct op mysqli of PDO over te stappen. Als je script straks vanwege een upgrade naar PHP 7 niet werkt, heb je een hoop aan te passen en ligt je site plat. Nu kan je nog de boel aanpassen voor het misschien wel te laat is.
Gewijzigd op 30/06/2017 01:08:08 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/06/2017 01:52:32
Quote Anchor link
De vraag "wat is de melding" geldt nog steeds. Ik ga hierin dus met Ariën mee.
 
Ivo P

Ivo P

30/06/2017 09:39:25
Quote Anchor link
werkt het niet omdat
a) je geen resultaat krijgt
b) je wel een resultaat krijgt, maar ook deprecated melding om je te vertellen dat je eens moet gaan overstappen op mysqli?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.